|

روت نمیشه از مغازه دار بپرسی واسه خونه کوچیکت کاغذ دیواری چی خوبه؟ انواع جدید تریناش

اگر برای دکوراسیون خونه و یا اتاقتون میخواید کاغذ دیواری بزنید ولی نمیدونید اصولش چیه، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه تنها به مبلمان و میز و تلویزیون و … خلاصه لوازم بزرگ ختم نمیشه و خیلی آیتم ها هستند که میتونن در این چیدمان به شما کمک کنند تا فضایی دلباز و ارمش دهنده و زیبا داشته باشید و یا فضایی که از سر و روش انرژی منفی و کسلی و شلوغی میریزه. دکوراسیون برای خونه درست به مانند لباس برای آدمی می باشد که اگر به درستی انتخاب و ترکیب شود ظاهری جذاب و مرتب نشون خواهد داد و اگر هم بلعکس، خب نتیجه ای نه چندان جالب خواهد داشت.

یکی از آیتم هایی که برای دکوراسیون خونه محسوب میشه کاغذ دیواری هستش که فقدیم تر بود و بعد به مانند خیلی از ترند ها از مد افتاد و دوباره برگشت رو مد، اما اینبار با ظاهری دیگر. کاغذ دیواری تنها به دلیل زیبایی نیست و گاهی به دلیل اینکه دیوار یک خونه خرابی های بسیاری داره و میخواد یه زیر و رو سازی اساسی بشه تا ظاهری صاف پیدا کنه، خب کاغذ دیواری به خوبی میتونه این نما رو از بین ببره و یه خوشگلیه تر و تمیز تحویل شما بده.

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری برای بازسازی یا ساخت؟

اگر قصد این روز دارید تا تنوعی در ظاهر خونه بدید و یا اینکه از دیوار های ساده خونتون خسته اید و نیاز به یه خوشگلاسیون جدید دارید، پس بهترین ایده اینه که شما متناسب با وسایل منزلتون برای انتخاب کاغذ دیواری اقدام کنید. همخونی کاغذها با چیدمان خونه به شدت اهمیت داره چرا که یه محیط و آغوش هماهنگ میتونه بسازه، نه فضایی که دیواراش یه مسیر رو میرن و چیدمانش یه مسیر دیگه رو!

اما اگر قصد ساخت دارید در اینجا بهتره که از یک متخصص دکوراسیون کمک بگیرید تا به خوبی بتونه هم لوازم رو براتون تعیین و رنگ بندی کنه (مطابق با سلیقه شما) و هم اینکه کاغذ ها رو به طور حرفه ای و متناسب با روحیه شما پیشنهاد بده.

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری با عکس های مورد نظر شخصی

کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند که خب یکی از اونها نصب کاغذ با تصویر مورد نظر شماست. چند سالی میشه که تکنولوژی پیشرفت خودش رو کرده و حالا شما میتونید کاغذ دیواری رو دقیقا با همون تصویری که دلتون میخواد تحویل بگیرید و دیواری از عکس مورد علاقتون داشته باشید.

اما در اینجاست که باید دقت داشته باشید مثلا انتخاب یک تصویر خانوادگی برای هال پذیرایی اصلا مناسب نیست چرا که هم ممکنه بعد از یه مدت خسته کننده بشه و هم اینکه زمانی که شما مهمان دارید جلوه ای نه چندان جالب داشه باشه. آخه میدونید که یه دیوار بزرگ از تصویر خانوادگی خیلی فرق داره با یه قاب عکس! 

بیشتر کاغذ دیواری ها عمر بسیار طولانی دارند که خب اگر بخواید مثلا هر ساله برای تغییر کاغذ ها اقدام کنید قطعا هزینه ای هنگفت برای شما خواهد داشت، پس بهتره که انتخابی عمری تر داشته باشید که به مرور براتون خسته کننده و اذیت کنده نباشه.

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری برجسته و ساده؛ واسه این فضاها خوبن

وقتی اولش به فکر کاغذ دیواری زدن میوفتید به نظر میاد که کار ساده ای باشه اما درست زمانی که به بازار میرید و با تنوع طرح ها و رنگ ها و کیفیت ها مواجه میشید، تازه متوجه خواهید شد که انتخاب میونشون خیلی سخته. مثلا یکی از انواع کاغذ دیواری مدل برجسته هستش که یه حالت برجسته و یا سه یعدی دارن میتونن فضا رو به شدت لوکس تر نشون بدن. معمولا از این سبک کاغذ برای پشت دیوار تلویزیون انتخاب میشه که البته قطعیت نداره و میتونه نسبت به فضا و سلیقه شما متغیر باشه. استفاده از این نوع کاغذ دیواری میتونه فضا و دکوراسیون شما رو لوکس تر نشون بده.

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری واسه فضای کوچیک و بزرگ چی خوبه؟

کاغذ دیواری درست به مانند رنگ دیوار و لوازم میمونه، همونطور که رنگ اونا میتونن در بزرگ و کوچیک نشون دادن فضا تاثیرگذار باشند، کاغذ دیواری نیز اینچنین است. مثلا اینکه از کاغذ برجسته استفاده کردن برای فضای کوچیک انتخاب درستی نیست چرا که محیط رو کوچیک تر و شلوغ نشون میده.

اگر اصرار به نصب یک طرح خاص کاغذ دیواری دارید، پس بهتره که سعی کنید تا از طرحش برای گوشه دیوار استفاده کنید، نه کل دیوار! اینجوری میشه میزان شلوغ نشدنش رو کنترل کرد. فراموش نکنید که برای فضای بزرگ طرح های شلوغ میتونن جوابگو باشند و خودشون رو نشون بده اما اگر دیوار و فضا کوچیک باشه یه جورایی هم در حق فضا اجحاف شده و هم طرح کاغذ، چرا که نتونسته به خوبی خودش رو نشون بده.

کاغذ دیواری منزل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی