|

دکوراسیون خونه فقط چار تیکه مبل نیستا / با پترن ها اینجوری به فضا یه انرژی خاص بده

دکوراسیون خونه تنها مختص مبلمان و لوازم اینچنین نیست و شما میتونیم با استفاده از پترن ها و الگوهای ریز، به یک انرژی و فضای دلنشین برسید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- یکسری از افراد هستن که خب تنها اونچه که به عنوان نیاز یک خونه و خونواده هستش رو می بینند و فراهم می کنند و در نهایت هم میشه گفت خیلی حال و حوصله جذاب شدن رو ندارند. البته که این جذابیت در رابطه با استایل خود فرد نیست و اونچه که مشخصه اینه که ما داریم در رابطه با خونه و  دکوراسیون خونه صحبت می کنیم. کلا دکور خونه ها دو دسته کلی دارند. دسته اول خیلی براشون اهمیتی نداره خونه به چه شکلی چیده بشه و در ساده ترین حالات به سر میبرن. یعنی مثلا یه دست مبلمان گذاشتن با تلویزیون و فرش هایی که چندان هم به درستی انتخاب نداشتن. از اون طرف هم گاز و یخچال و اپن هایی که شلوغ به نظر میرسند و حتی اگر جمع و جور هم باشند باز رو مد نیستن و به همین حالات قدیمشون یه چند تایی وسیله روشون چیده شده!

اما دسته دوم اون خونواده هایی هستند که وقتی وارد خونشون میشیم می بینیم که نه تنها به کلیات دقت خوبی داشتن و هماهنگی و زیبایی از در و دیوار وسیله ها میباره، بلکه به جزئیات نیز دقت کردن که همون جزئیات بخشیدن به فضا باعث شده تا انرژی و ظاهری به شدت متفاوت و مناسب تر داشه باشند. به انرژی ها اعتقاد دارید؟ 

استفاده از پترن در دکوراسیون

انرژی دادن به فضا یعنی چی؟

یادمه به دنبال خونه میگشتیم و با خونواده رفته بودیم واسه دیدن خونه. تو یه خونه رفتیم که واقع باید بگم از همون درب ورودش موج مثبت و حس خوب بهمون منتقل شد و واقعا هممون رو ذوق زده کرد. اما خونه بعدی دقیقا از همون اول خونه انرژی بدش رو به گوشت و پوستمون تزریق کرد که خب این انرژی بد هم به دلیل نورپردازی و نقشه نه چندان جالب خونه از بدو ورود بود، و هم به دلیل به اشتباه چیده شدن وسایل و جایگذاری اشتباه لوازم بود که خب در نهایت هم با بوی نه چندان جالبی که تا خونه بود باعث شد تا حس و حالی به شدت منفی ازشون دریافت کنیم.

بله جزئیات بخشیدن یعنی نورپردازی درست، یعنی بوی خوش، یعنی استفاده از یکسری لوازم که شاید خیلی کاربردی نباشند اما چشمگیر هستند. یعنی رنگ و روح بخشیدن به فضا و اونچه که واضحه اینه که یعنی به درستی انتخاب کردن تک به تک وسایل و سلیقه داشتن!

استفاده از پترن در دکوراسیون

در این مطلب قراره در رابطه با پترن ها صحبت کنیم. از ویژگی های پترن ها اینه که اونها در دکوراسیون، عمق ایجاد می کنند و راهی موثر برای یکپارچه سازی یک طرح داخلی نیز هستند. الگوها به شما این توانایی رو میدن که انرژی، علاقه و تضاد رو تو طراحی فضاتون وارد کنید.

استفاده از پترن در دکوراسیون

نقش ها الگوها میتونن به فضا هیجان تزریق کنند

فضایی دکوراسیون داخلی ساده و یکنواختی داره قطعا بعد از مدتی کسالت بار خواهد شد. فضایی که بدون هیجان، تضاد و یا حس پویایی باشه، خطر کسالت آور و فراموش شدن رو به دنبال خواهد داشت.

در واقع الگوها یک راه مطمئن برای ایجاد سناریو تو فضایی که درش قرار دارند هستند و اگر درست استفاده بشن، به وضوح خواهید دید که الگوها قهرمان طراحی شما خواهد بود.

استفاده از پترن در دکوراسیون

پترن ها میتونن مقیاس و جهت بدن

اونچه که از الگوها برای من مورد پسنده اینه که با جهت دادن به دید چشم شما تو یه اتاق باعث ایجاد عمق میشه. یک الگو (اعم از چاپ روی دیوار یا طرح کاشی روی زمین یا دیوار) این توانایی رو داره که سطحی ساده و دو بعدی رو به طرحی تقریبا سه بعدی مبدل سازد.

بعضی وقتا طراحان از از ترس اینکه پترن ها خطای دید ایجاد کنند ازشون استفاده نمی کنند، اما باید بدونید که اگر صحیح انتخاب بشن چشم شما رو به نقطه کانونی میکشونن و تغییرات چشمگیری ایجاد می کنند.

استفاده از پترن در دکوراسیون

از الگوها برای تاکید استفاده کنید

از الگو میشه در کنار باقی عناصر طراحی داخلی برای تأکید بر جنبه های یک اتاق استفاده کرد. مثلا یک ردیف تیرهای اکسپوز میتونه بر سقف بلند و شیب دار تأکید کنه.

نکته قابل توجه: استفاده مکرر از خطوط عمودی باعث میشن ارتفاع  بلندتر به نظر برسن و خطوط افقی مکرر فضا رو گسترده تر نشون میدن، در حالی که الگوهای گرد میتونن اتاق رو منعطف تر کرده و حس جاداری و دنجی تو فضای شما ایجاد کنند.

استفاده از پترن در دکوراسیون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها