|

ماکارونی پختی همه رشته هاش چسبیدن داری با دست جدا میکنی؟ مشغول باش؛ ترفند های خمیر نشدنش

تو این مطلب چند تا نکته مهم بهتون میگیم که از خمیر شدن ماکارونی و چسبیدن رشته هاش به هم جلوگیری میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- ماکارونی جزء غذا های پرطرفداره که مثل ساندویچ پنینی، پاستا و لازانیا اصالت ایتالیایی داره. ایتالیایی ها ماکارونی رو به شیوه ای متفاوت از ما میپزن. اون ها رشته های ماکارونی رو به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در آب در حال جوش می‌ریزند بعد آبکش می‌کنند و با مواد گوشتی و ... سرو می‌کنند. اما ذائقه ما ایرانی‌ها ماکارونی که دم کشیده شده باشد را بیشتر می‌پسندد هر چند که دم گذاشتن، باعث میشه ماکارونی به یه غذای پر کالری تبدیل بشه و برای معده مضر باشه.

تو این مطلب قرار نیست طرز تهیه ماکارونی رو بگیم چرا که همه بلد هستند میخوایم چند تا ترفند مهم که از خمیر شدنش جلوگیری میکنه رو بهتون بگیم پس با ما همراه باشید.

ماکارونی

چه کار کنیم که ماکارونی خمیر نشه و رشته هاش به هم نچسبه؟

نسبت میزان آب به ماکارونی رو رعایت کنید چرا که آب کم باعث لعاب دار شدن ماکارونی و چسبیدن رشته ها به هم میشه. برای هر 450 گرم ماکارونی به 4 لیتر آب نیاز دارید.

حتما به آب نمک بزنید. برای هر 500 میلی لیتر آب 2 قاشق غذاخوری نمک نیازِ. در گذشته که کیفیت ماکارونی ها خوب نبود برای اینکه رشته ها داخل آب جوش به هم نچسبن بهش علاوه بر نمک روغن مایع هم اضافه می کردن. روغن از چسبیدن رشته ها جلوگیری میکرد اما باعث میشد سس به خوبی به خُرد ماکارونی نره.  

از قابلمه بزرگ استفاده کنید تا رشته ها در فرآیند جوشیدن جا برای حرکت داشته باشند. اگر قابلمه کوچیک باشه رشته ها به هم می چسبند.

11zon_cropped-61-3-840x460

ماکارونی را بیش از حد هم نزنید. وقتی که ماکارونی رو به آب اضافه می کنید چون هنوز نشاسته در آب آزاد نشده به احتمال زیاد رشته ها به هم می چسبند بزرگ ترین اشتباه خیلیا اینِ که سریع شروع می کنند به هم زدن این کار رو نکنید اجازه بدید 2 دقیقه بگذره بعد به آرامی هم بزنید. اصلا نیازی به هم زدن مداوم و زیاد نیست.

بیش از حد جوشیدن ماکارونی هم باعث خمیر شدنش میشه. ماکارونی‌ها بسته به ضخامت مدت زمان پخت متفاوتی دارند، ولی معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کافیه. علاوه بر زمان بندی موقعی که ماکارونی آماده آبکش کردن میشه یه سری نشونه هایی داره مثلا اینکه وقتی رشته ماکارونی دستتون می گیرید کاملا تا میشه یا وقتی اون میشکونید رنگ داخل و بیرونش یکیه اگه نپخته باشه رنگ داخلش روشن تره.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

ماکارونی-min

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی