|

قورمه سبزی پختی مزه زهرمار میده؟ لابد لیموها تلخ بودن؛ ترفند های گرفتن تلخی لیمو عمانی

وقتی قورمه سبزی درست می کنید یادتون باشه حتما تلخی لیمو عمانی رو بگیرید والا خورشتتون تلخ و بدمزه میشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- قورمه سبزی جزء غذاهای سنتی ایرانِ که تا دلتون بخواد طرفدار داره. این خورشت خوشمزه به نوعی نماینده ایران در دنیا محسوب میشه و روزی رو هم به نام خودش در تقویم جهانی ثبت کرده. اولین شنبه آذر ماه هر سال را روز جهانی قورمه سبزی نامیده اند. می بینید ماشالا هزار ماشالا برو بیای داره واسه خودش.

در مورد بیشتر غذا ها میگیم درست کردنش سخت نیست و اگر نکاتی رو رعایت کنید خوشمزه تر میشه اما در مورد قورمه سبزی اینجوری نیست و باید بگیم که اتفاقا درست کردنش سختِ. پس برای داشتن یه قورمه سبزی لعاب دار و جاافتاده باید نکات زیادی رو رعایت کنید.

Ghorme1_1400x-سبزی

حتما براتون پیش اومده که قورمه سبزی درست کردید و با کلی ذوق و شوق نشستید سر سفره اولین قاشق رو که زدید یه طعم تلخی اومد تو دهنتون؛ بعدش پیش خودتون گفتید حتما اشتباه کردید و رفتید سراغ قاشق بعدی اما اشتباه نکرده بودید و متاسفانه خورشتتون تلخ شده. حالا چرا اینجوری شد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا دلیل تلخ شدن قورمه سبزی رو بهتون بگیم.

بهترین روش گرفتن تلخی لیمو عمانی

همان طور که می دونید لیمو عمانی چاشنی قورمه سبزیه اما اگه ازش درست استفاده نشه باعث تلخ شدنش میشه. پس باید بدونید که چطور از لیمو عمانی تو خورشتتون استفاده کنید که تلخ نشه. برای گرفتن تلخی لیمو عمانی روش های زیادی وجود داره اما بهترین روش اینِ که لیموها رو بشکنید و پرک هاشو جدا کنید سپس فقط پرک ها رو تو خورشت بریزید چون گاهی اوقات لیمو عمانی از داخل کپک زده است که فقط با شکستنِش متوجه کپک ها میشید.

khoresh-sabzi.-asli-min-1

روش های دیگه برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

یه سریا دوست دارن که لیمو عمانی به شکل درسته توی خورشت باشه بنابراین باید به شکل دیگه ای تلخی لیمو ها رو بگیرند. یکی از روش ها این که لیمو‌ ها رو با چنگال سوراخ کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش قرار بدید سپس آبشو عوض کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید. 

روش دیگه که خیلی پیشنهاد نمیشه به این صورتِ که لیمو ها رو با چنگال سوراخ کنید و در آب ولرم قرار بدید تا تلخیش گرفته بشه بعد داخل خورش بیندازید. این روش یک نقص بزرگ داره اونم اینِ که آب علاوه بر تلخی لیمو، ترشیشو هم می گیرد.

لیمو عمانی رو کی به خورشت اضافه کنیم؟

گاهی اوقات تمام این نکات رو رعایت می‌کنید، اما باز هم خورشتتون تلخ میشه نکته مهم دیگه در خصوص لیمو عمانی، زمان اضافه کردنش به خورشتِ. لیمو رو باید حدوداً 30 دقیقه آخر به غذا اضافه کنید اگر لیمو زیاد در خورشت بجوشه باعث تلخ شدن و تیره شدن رنگ خورشت میشه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

dea90762-9af5-47be-a594-018ad8b68dd5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی