|

ترفند های خوشمزه تر شدن سالاد الویه؛ 3 نکته طلایی که هیچ جا بهتون نمیگن

برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه باید چنتا نکته رو رعایت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این نکات مهم رو بهتون بگیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- سالاد الویه در کنار سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی و سالاد سزار جزء سالاد های محبوب است که پای ثابت سفره مهمانی ها و جشن تولد ها می باشد. البته سالاد سزار بیشتر توی رستوران ها سرو میشه چرا که برای تهیه سسش باید چنتا سس دیگه رو با هم ترکیب کرد که هم سخت گیر مییاد هم اینکه گرونِ. 

از بین این سالاد ها سالاد الویه برای ما ایرانی ها قدمت بیشتری داره. این سالاد خوشمزه بیشتر به عنوان غذای اصلی سرو میشه اما توی مهمونی ها و تولد ها هم میتونید ازش به عنوان یک فینگرفود استفاده کنید.

درست کردن سالاد الویه سخت نیست اما برای خوشمزه تر شدنش باید یک سری نکات رو رعایت کنید مخصوصا اگر بخواین برای چند روز نگهش دارید. در ادامه این مطلب با ما همرا باشید تا ترفند های خوشمزه تر شدن سالاد الویه رو بهتون بگیم.

سالاد الویه

اگر میخواین سالاد الویه رو برای چند روز نگه دارید حواستون به مرغ، تخم مرغ و آب مرغ باشه

هممون میدونیم که اگر از مرغ و تخم مرغ به صورت اصولی در غذا ها استفاده نشه باعث میشه اون غذا طعم و بوی بدی بگیره. در مورد سالاد الویه هم این مسئله وجود داره چرا که هم مرغ توش هست هم تخم مرغ. برای درست کردن سالاد الویه بهتره که از سینه مرغ استفاده کنید چون ران مرغ وقتی میمونه طعم بدی میگیره. به هیچ عنوان آب مرغ رو به سالاد الویه اضافه نکنید چرا که باعث بوی بد میشه. 

اگر میخواین سالاد الویه رو برای چند روز نگه دارید میزان زرده تخم مرغ رو کمتر بریزید چون زرده هم یکی دیگه از چیزهایی است که باعث بوی بد الویه میشه. پس اگه 6 تا تخم مرغ دارید فقط 3 تا رو با زرده اضافه کنید 3 تای دیگه فقط سفیده رو اضافه کنید. 

سالاد الویه

مرغ سالاد الویه باید کمی شور تر از حد معمول باشه

گاهی اوقات یه عالمه مرغ توی سالاد الویه می ریزید اما موقع خوردن فقط طعم سیب زمینی رو حس می کنید در واقع طعم و مزه مرغ توی الویه گم میشه حالا اگر مهمون داشته باشید و این اتفاق بیفته قطعا خوشایند نخواهد بود حالا چه کار کنیم که اینجوری نشه؟ مرغ سالاد تون رو کمی شورتر از حد معمول درست کنید تا مزش توی سالاد گم نشه.

کره باعث میشه تا سس کمتری جذب سالادتون بشه

بعد از اینکه سیب زمینی پخت بذارید ولرم بشه بعد کمی کره آب شده + روغن زیتون + نمک + فلفل سفید + آبلیمو بهش اضافه کنید. کره چسبندگی سیب زمینی رو می گیره و باعث میشه سس کمتری استفاده بشه. هیچ وقت سیب زمینی رو داغ نکوبید چون در این صورت سس بیشتری جذب میکنه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

سالاد الویه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی