|

سبزی خورشت کرفس چیست و میزانش برای 4 نفر چقدر باید باشه؟

برای درست کردن خورشت کرفس به کرفس، نعناع و جعفری نیاز دارید که در ادامه میزان دقیقش رو گفتم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خورشت کرفس یکی از خورشت های سنتی ایرانیست که از جهاتی شبیه به قورمه سبزی است. این خورشت خوشمزه به خاطر داشتن کرفس ارزش غذایی بسیار بالایی داره و اگر خوب درست بشه میتونه با قورمه سبزی رقابت کنه.

یه مشکلی که تو درست کردن خورشت کرفس وجود داره اینِ که معمولا آب و دون سوا میشه که به خاطر سبزیجاتشِ؛ چرا که سبزیجات ترش مثل کرفس مانع لعاب انداختن خورشت میشن از طرف دیگه نعناع و جعفری هم خاصیت لعاب دهی ندارند. خب حالا از چه سبزی ای استفاده کنیم تا خورشتمون حسابی لعاب دار و جاافتاده بشه؟ بیاین تا بهتون بگم.

خورشت کرفس

خورشت کرفس رو با چه سبزی ای درست کنیم؟

برای درست کردن خورشت کرفس برای 4 نفر به 600 گرم کرفس، 200 گرم جعفری و 100 گرم نعناع احتیاج دارید.

همان طور که از اسم این خورشت پیداست سبزی اصلیش کرفسِ؛ حالا چه کرفسی خوبه؟ بهترین کرفس اونیه که ترد و تازه، فشرده و یکدست باشه. کرفس خوب باید سبز کم رنگ باشه. اگر خورشت کرفس بعد از پخت خیلی خشک و سفت شد به این دلیلِ که کرفس‌های استفاده شده جوان و تازه نبوده اند.

بعد از اینکه کرفس رو خریدید ساقه ها و برگ هاشو جدا کنید سپس تمیز بشویید و داخل یک صافی بریزید تا آبش کاملا کشیده بشه بعد خردش کنید. ساقه ها رو به اندازه یک بند انگشت خرد کنید برگ ها رو هم ساطوری ریز کنید. یادتون باشه سبزی باید کاملا خشک شده باشه چون در غیر این صورت موقع پخت له میشه.

سبزی خورشت کرفس

اگر کرفس نخ داره حتما موقع خرد کردن نخ ها رو خارج کنید چون این نخ ها پخته نمیشن و اگر جداشون نکنید موقع خوردن کاملا حس میشن. 

فوت کوزه گری لعاب دار شدن خورشت کرفس

برای درست کردن این خورشت علاوه بر کرفس به نعناع و جعفری هم احتیاج دارید. مهم‌ترین فوت کوزه گری که خیلی به خوشمزه‌تر شدن خورشت کرفس کمک می‌کند استفاده از سبزی قورمه سبزی به جای نعناع و جعفری است.

پس بهترین حالت اینِ که نعناع و جعفری رو حذف کنید و به جاش از سبزی قورمه سبزی استفاده کنید اما اگر خواستید از نعناع و جعفری استفاده کنید هر کدوم رو جداگانه تفت بدید و به خورشت اضافه کنید. در این حالت برای اینکه خورشت لعاب دار بشه موقع تفت دادن گوشت یک قاشق غذاخوری آرد بهش اضافه کنید.

خورشت-کرفس-1

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی