|

ترفندهای خوشمزه تر شدن سالاد کاردینال

طرز تهیه "سالاد کاردینال"؛ این جذابِ فرانسوی رو از دست ندید خیلی خوشمزَس

سالاد کاردینال

سالاد کاردینال یه سالاد خوشمزه و جذاب فرانسوی است که با مرغ، سیب زمینی، خیارشور، کاهو، کرفس، گردو، برنج، سس مایونز و آبلیمو تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- اگر آموزش های ما رو دنبال کرده باشید حتما می دونید که تا حالا سالادهایی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی، سالاد روسی، سالاد مرغ و پاستا، سالاد کلم و انار و ... رو آموزش دادیم. امروز میخوایم سالاد کاردینالُ بهتون آموزش بدیم. ممکن خیلیاتون اسم این سالاد نشنیده باشید و ندونید که چجوری درست میشه. سالاد کاردینال یه سالاد خوشمزه و جذاب فرانسوی است که با مرغ، سیب زمینی، خیارشور، کاهو، کرفس، گردو، برنج، سس مایونز و آبلیمو تهیه میشه.

به گزارش «شایانیوز»، مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی از این سالاد هم میتونید به عنوان وعده اصلی غذایی استفاده کنید. بافت این سالاد به گونه‌ای است که امکان قالب زدن و تزیین داره، بنابراین در میهمانی ها، زیبایی سفره را دو چندان می‌کنه. اگه دوست دارید طرز تهیه این سالاد خوشمزه و جذابُ یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد کاردینال

سیب زمینی آب پز ۵۰۰ گرم

سینه مرغ خرد شده ۲ پیمانه

قرص استاک مرغ 1 عدد

پیاز کوچک 1 عدد

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

خیار شور خرد شده ۱/۵ پیمانه

برگ کاهو خرد شده ۵ عدد

مغز کرفس خرد شده ۲ عدد

برنج دم کشیده ۵ قاشق غذاخوری

مغز گردو 1 پیمانه

سس مایونز به میزان لازم

لیمو ترش تازه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

سالاد کاردینال

عکس از صفحه elham.mhmd

طرز تهیه سالاد کاردینال

1- مرغُ شسته با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی آب + قرص استاک + پیاز خرد شده بپزید. مرغ باید شورتر از حد معمول باشه در غیر این صورت مزه آن در سالاد گم می شود. حرارت دادنُ آن‌قدر ادامه بدید تا آب مرغ به خُردش رفته و تقریبا بی‌آب بشه. حال، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس آن را به صورت نواری خُرد کنید. احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیه و چه نقشی در طعم و مزه مرغ داره؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه میشه. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

استاک مرغ

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شورِ پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتون استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

2- سیب زمینی ها رو تمیز بشویید و آبپز کنید برای اینکه در نهایت سالاد خوشمزه تری داشته باشید بهترِ سیب زمینی رو با شیر یا با آب و شیر به صورت مساوی بپزید وقتی سیب زمینی ها رو روی حرارت گذاشتید به میزانی که رویشان را بگیرد شیر یا مخلوط آب و شیر اضافه کنید کمی نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر یا حریره سیر هم بریزید تا خوش طعم تر بشه. بعد از اینکه سیب زمینی پخت اجازه بدید ولرم بشه سپس به صورت نواری برش بزنید.

3- خیارشور، ساقه کرفس و کاهو رو هم به صورت نواری خرد کنید. در تهیه سالاد‌ها به هیچ عنوان از سبزیجات فریز شده استفاده نکنید برای اینکه کرفس تازه رو مدت زمان بیشتری بتونید نگهداری کنید اونُ بشویید سپس بزارید کاملاً خشک بشه وقتی خشک شد داخل دستمال نخی تمیز بپیچید و در ظرف در دار در یخچال نگهداری کنید.

4- گردو‌ها رو از چند ساعت قبل در آب خیس کنید بعد پوستشونُ جدا کنید. اگر گردو رو با پوست اضافه کنید ممکن سالاد تلخ بشه.

سالاد کاردینال

عکس از صفحه marhaba_homa

سالاد کاردینال قالبی

1- اگر می‌خواین این سالادُ به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالادُ از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزرُ با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتون قرار بدید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

3- بعد از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالادُ با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار بدید تا سالاد تمام نقاط قالبُ پر کنه و مواد منسجم بشه سپس قالب حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالبُ از یخچال خارج کنید بعد اونُ روی یک دیس یا بشقاب برگردونید. سپس قالبُ به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کمِ می‌تونید کمی سس بهش اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

عکس شاخص از صفحه niloo_food1

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها