|

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی؛ این لعنتیای خوشگل فقط با ترفندای ما برق میوفتن نابی

سنگ گرانیتی در سینک ظزفشویی گرچه زیبایی فوق العاده ای داره اما تمیز کردنش سخته که در این مطلب روشای مختلف و مطلوبی آموزش داده ایم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سینک ظرفشویی یکی از عناصر مثلثی در آشپزخونه محسوب میشه که خب میشه گفت نبودش اصلا امکان پذیر نیست و یه جورایی اگه نباشه کل زندگی لنگ میمونه. اما اونچه که مشخصه اینه که این قسمت از آشپزخونه خیلیم واسه خانومای خونه مهمه و اگه شما یک بانوی با سلیقه باشید قطعا کثیفی و تمیزی ظرفشویی براتون خیلی مهمه. 

این روزها می بینیم که دیگه تو بعضی از خونه های تازه ساخت در چند سال اخیر از سینک های جنس گرانیتی استفاده می کنن که خب میشه گفت هم از لحاظ ظاهری خوشگلن و یه جورایی شدن سوگلی سینک ها، و هم از لحاظ دوام خودشون رو ثابت کردن. اما به طبع از اونجایی که رنگی روشن دارن و جنسشون استیل نیست، تمیز کردنشون هم کار آسونی نیست!  

اگر شما هم تو این مرحله از خونه داری گیر کردین و نمیدونین چجوری این سینک های زیبا رو دوباره مثل روز اولش کنید، پس با این مطلب همراه باشید.

سینک گرانیتی2

داشتن یک سینک گرانیتی ظاهری شیک و مدرن به آشپزخونه شما هدیه میده اما به طبع لکه دار شدن و یا کدر شدن اونها میتونه سگرمه های شمارو تو هم کنه و باعث بشه تا نه تنها ظاهری شیک در  آشپزخونه نداشته باشید، بلکه حسی منفی در این فضا به شما القا بشه. پس نظافت سینک های گرانیتی رو جدی بگیرید!

سینک گرانیتی1

سینک گرانیتی رو اینجوری همیشه نو نگه دار

- از قبیل کارهایی که باید در ابتدای استفاده از آنها داشته باشید اینه که وقتی هنوز نو و سفید هستند دقت کنید تا زود به زود نظافتشون رو انجام بدیم و اجازه ندین لکه ها قدیمی و زیاد بشن!

- دقت داشته باشید پس از هر بار استفاده از سینک های گرانیتی با یک حوله یا دستمال نرم اونرو خشک کنید تا لکه ها به طور لحظه ای پاک شوند.

- شاید شما هم از دست بانوانی باشید که بر این نظرند هر چه مواد شوینده قوی تری استفاده کنن، جوابدهی بهتری دارند و بر این اساس میان از وایتکس و  جرمگیر های شیمیایی کمک میگیرن که خب بادی گفت این روش نه تنها لکه هارو به طور کلی از بین نمیبره، بلکه ممکنه آسیب جدی هم به سینک گرانیتی شما بزنه.

سینک گرانیتی

تمیز کردن قدم به قدم سینک گرانیتی کثیف

1- برای تمیز کردن یک سینک کثیف، ابتدا بهتره که داخل فضای سینک رو عاری از هرگونه آشغال و مواد غذایی کنید.

2- مرحله بعد ابتدا یک پیمانه سرکه سفید رو با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و بعد روی لکه های موجود اسپری کنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس لکه های ناشی از رسوب مواد معدنی داخل آب از بین برن و پاک بشن، در حالی که هیچ آسیبی به سینک نرسیده. دیگر موادی که میتونه یک حلاله مشکل جذاب برای شما باشه استفاده از جوش شیرین هستش که به راحتی میتونه سنگ گرانیتی شنا رو به روز اول برگردونه.

3- در مرحله بعدی نوبت به شستشوی سینک میرسه که بهتره با یه اسکاج نرم و لطیف و البته مایع ظرفشویی، به آرامی تمام سینک رو بشویید و آب کشی کنید. دقت داشته باشید که برخی از خانومها هستند که فکر میکنن اگر از اسکاج زبر و سیم استفاده بشه به نتیجه و تمیزی بهتری میرسن، در حالی که تنها باعث خراش سنگ گرانیتی خواهد شد.

4- در نهایت با استفاده از یک حوله و یا دستمال نرم که ترجیحا میکروفایبر باشه بهتره، تمام سطح سینک رو خشک کنید.

5- اما قسمت نظافت سینک تموم شد و حالا بهتره برای جلای بیشتر و خوشگلیه سینک گرانیتی از مقداری روغن زیتون استفاده کنید و به قسمت های مختلف سیک بکشید. سپس  بعد از چند دقیقه با یک دستمال نرم روغن های اضافه رو بگیرید و سینکی براق و تمیز داشته باشید!

سینک گرانیتی 4

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها