|

فرش مناسب پذیرایی مستطیل رو بلدی؟ اگه نه اینجا یاد بگیر چی به چیه تا خونت لوکس شه

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

فرش یکی از قسمت های مهم تو دکور خونه هستش که در این مطلب فرش های مختلف برای پذیرایی مستطیل معرفی شده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون و چیدمان خونه اصلا ربطی به کوچیک و بزرگ بودن خونه شما نداره و اونچه که حائز اهمیته اینه که شما به خوبی و با اصول و همزمان زیبا بتونید وسایل زیاد یا کم خود را چیدمان کنید. تک به تک اجزای بزرگ میتونن تاثیر گذار باشن و خونه شما رو خوشگل و یا زشت کنند. پس برای انتخاب رنگ و جنس و جایگذاری وسایل خونه دقت لازمه رو داشته باشید و فراموش نکنید که ظاهر خونه شما تنها به لوازم لوکس وابسته نیست و تمیزی خونه هم در این امر به شدت تاثیر گذاره. 

اما در این مطلب میخوایم بریم سراغ یکی از مهم ترین آیتم های دکور خونه که فرش هستش. ما ایرانی ها علاقه وافری به  داشتن فرش داریم، چرا که خودمون بافنده فرش های ایرانی بسیار زیبا و شاخ در دنیا هستیم و از درون شیفته این تیکه از خونه بودیم و هستیم. اما همیشه طرح و رنگ نیست که در انتخاب فرش اهمیت داره و شما بادی دقت داشته باشید تا نسبت یه شکل و ابعاد فضایی که قراره فرش بی اندازید هم نگاه فراوونی داشته باشید. مثلا اینکه پذیرایی خونه شما مستطیله یا اشکال دیگر؟

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

سایز مناسب فرش برای فضاهای مختلف چقدره؟

  • اول از همه به این نکته دقت داشته باشید که با انتخاب فرش مناسب میتونید یک نقطه کانونی در پذیرایی خود بسازید تا دیگر وسایل و مبلمان حول آن چیده شوند و نظم به درستی برقرار شه. مثلا اینکه ببینید و حواستون باشه که فرش خیلی بزرگ نباشه که به دیواره ها جمع بشه.
  • و یا خیلی کوچیک نباشه که پایه مبل ها بهش نرسه، چرا که هم خود فرش دائما سر میخوره و جابجا میشه و هم هنگام نشستن روی مبل زیر پای شما خالیه و امکان تکون خوردن مبلمان هم هست! دیگه اینکه میز نهارخوری طوری بر روی فرش قرار داده بشه که صندلی ها جای درستی برای جابجای داشته باشن و شخصی که میشینه مدام در حال گیر کردن به فرش نباشه.
  • طراحان دکوراسیون بر این نظرند که تنها زمانی حق دارید کل زمین رو فرش بی اندازید که جهت پوشاندن عیب و ابراد و یا نازیبایی در کف خونه باشید.
  • حتما برای بزرگتر نشون دادن فضای خونه از فرش های بزرگ استفاده کنید چرا که اینجوری به همون میزان از دید بصری فضا رو بزرگ نشون دادی و با فرش کوچیک محیط رو کوچیک کرده اید. جالبه بدونید این موضوع اونقدری مهمه که طراحان دکور ترجیح میدن یه فضا رو اصلا فرش نندازن تا از فرش کوچیک استفاده نشه.
  • در نهایت اینکه بهتره در پذیرایی با انداختن چند فرش متناسب با فضایی که دارید، قسمت های مختلف رو از هم تفکیک کنید.

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

فرش گرد برای پذیرایی مستطیل

اما در این قسمت با انواع فرش های مناسب و اینکه چه مزایایی برای پذیرایی مستطیل دارن آشنا میشیم که در ابتدا از فرش گرد شروع می کنیم. اگه علاقه مند هستید که فضایی گرم و صمیمی داشته باشید و از فرش های گرد بزرگ استفاده کنید که باعث بزرگ تر نشون دادن فضای شما هم خواهند شد.

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

فرش بیضی برای پذیرایی مستطیل

از خوبی های فرش بیضی اینه که برای فضاهایی که مستطیل و دراز و باریک هستند یه گزینه جذابن که به مانند نمونه بالایی میتونن صفا و صمیمیت و البته گرمای محیط رو افزایش بدن. از طرفی هم استفاده از یک فرش بیضی زیر میز نهارخوری بیضی میتونه انتخابی هوشمندانه باشه که خیلی جذابه.

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

فرش مستطیل برای پذیرایی مستطیل

فرش های مستطیل از قدیم و الایام رسم و سنت بوده که خب طرح و رنگ فرش تغییر میکرده اما ظاهرش اغلب مستطیل بوده و حتی حالا هم می بیینیم که تو درصد بالایی از خونه ها با هر شکل و شمایلی، از فرش های مستطیلی استفاده میشه. از دیگر دلایل انتخاب این سبک اینه که سایز و ابعاد مشخصی دارند و اینجوری میشه راحت تر همه چیز رو مطابق باهاش فراهم کرد.

برای استفاده از فرش مستطیل در پذیرایی مستطیل دقت داشته باشید که سایز و سبکش به فضا بیاد و تعادل ایجاد بشه. مثلا اینکه فرش های با طرح خلوت میتونن محیط رو کوچیکتر نشون بدن چرا که طرح های شلوغ فضا رو محدود تر می کنن. توجه به تم دکوراسیون نیز از اهمیت زیادی برخورداره.

فرش مناسب پذیرایی مستطیل

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها