|

سبک دکوراسیون های مختلف برای داشتن خونه ای شیک و پیک / اول بشناس تا خاص ترین بشی!

اگر به دنبال شناخت سبک دکوراسیون های مختلف و دیده نشده هخستید، در این مقاله با پنج نمونه جذابترین های دکوراسیون آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برخی سبک ها در دکوراسیون خونه هستند که بعد از یه مدت چند ساله منسوخ میشن و دیگه طرفدار خودشون رو ندارند. اما برخی از سبک ها هم هستند که حتی ممکنه قرن ها موندگاری داشته باشن و اصالتی جذاب دارند. البته در این که حتی این سبک دکور ها هم در دهه های مختلف تغییراتی ریز و درشت دارن شکی نیست، اما موضوع اینجاست که هواداران خاص و عام خودشون رو دارند.

اگر از علاقمندان به طراحی داخلی هستید و دوست دارید بیشتر با سبک های مختلف آشناییت پیدا کنید، و یا اگر قصد تغییر دکور دارید و اونچه که ذهن شما رو مشغول کرده ندونستن در رابطه با این سبک ها هستش و میترسین هزینه ای که دارین خرج میکنین دست آخر ظاهری مورد علاقه براتون نداشته باشه، پس حتما و قطعا در ادامه با ما همراه باشید تا با چند سبک پر طرفدار آشنا بشیم. 

دکور خونه

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک نشونه هایی داره از سبک های رایج در قرن های 18 و 19 میلادی، اما نه اونقدر ها که بشه سبک کلاسیک رو به زمان خاصی دوخت و دوز کرد! این سبک اصولا علاقه به تقارن و یکدست بودن وسایل دارد. گرچه که این سبک زرق و برق دیگر سبک ها رو نداره، اما با توجه به  اینکه اشیاء آنتیک و آثار هندی و قدیمی ایدئال رو در خود جای میده به عنوان سبکی منحصر به فرد می باشد. پارچه و وسایل پررنگ رو میتونید در این سبک به وفور ببینید چرا که مثلا لوستر و آباژور های آنتیک و فرش های دست بافت رو میتونید در این سبک ببینید که این غلیظ بودنه از خواص اصلیه کلاسیک محسوب میشه.

دکور کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک کانتمپروری

این سبک به معنای معاصر و امروزی است چرا که به طور کل ساختار خود را از دنیای امروز میگیرد. این سبک با سبک مدرن فرق داره چرا که مدرن ریشه در سبک های قرن بیستم داره اما سبک کانتمپروری مختص به اونچه که در دنیای امروز رخ میده هستش و تو محور این روند پیش میره و رو مد روز هستش. مثلا فرض کنید طرحی که در سال 2010 در این سبک جایگذاری شده دیگه تو این سال ها دیده نمیشه. اما اونچه که تو اون سال در سبک مدرن مد بوده، حالا هم مد باقی مونده.

دکور Contemporary

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

در سبک مینیمال همونطور که از اسمش مشخصه، از زرق و برق و البته وسایل نمایشی دوری میکنه و وسایل کاربردی رو اولویت قرار میده. سبک مینیمال با سبک کانتمپروری یکسری آیتم های شبیه به هم مثل شکل‌های ساده و بدون پیچیدگی و خطوط واضح داره اما جالبه که بدونید سبک مینیمال فلسفه ای در عبارت "کمتر، بیشتر است" خلاصه میشه. در این سبک استفاده از طبف رنگ های خنثی و همچنین رنگ های اصلی بسیار دیده میشه. 

دکور مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک مونوکروم

سبک مونوکروم به صورت دیفالت در ما ایرانی ها خیلی دیده میشه چرا که مثلا اغلب عاشق استفاده از رنگ کرم قهوه ای در کل دکور خونه هستیم و یهو میایم کل وسایل خونه رو در طبف رنگی قهوه ای تهیه می کنیم و می چینیم! احتمالا با این مثال متوجه سلیقه ای سبک شده اید که اصولا یک رنگ رو انتخاب میکنه و تو راستای تناژ های مختلف همون رنگ جلو میره. از ویژگی های بارز سبک مونوکروم یکدست بودن تمامی اجزا و وسایل هستش که فضای داخلی رو بزرگ تر نشون میده. اما به یاد داشته باشید و تنوع بافت در این سبک اهمیت زیادی دارد.

دکور Monochrome

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی های روستیک از سبک سلیقه های روستایی الهام میگیره و ریشه این سبک به مهاجران ساکن امریکا برمیگرده که تو قرن نوزدهم تصمیم گرفتن خونه هاشون رو به دور از شهر بسازند. اما خب به دلیل نبود وسایل شهری، اقدام به استفاده از مصالح طبیعی مثل سنگ و چوب کردند که خب استفاده از سنگ براشون بیشتر بود. از مهم ترین نکات سبک روستیک ایجاد فضایی آروم و صمیمی هستش که بسیاری از علاقمندان این سبک، اونرو با سبک مدرن تلفیق می کنند. احتمالا مثال بارز این سبک رو در شمال خودمون دیدین که تو ویلاهای شمالی از اینچنین متریال و ظاهری استفاده میشه.

رکور روستیک

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی