|

طرز تهیه تاکو مرغ

تاکو مرغ یه غذایِ سوووپر باحال مکزیکی که خوشمزگیش هوش از سرت میپرونه!!!

اگر دوست دارید یه غذای ویژه درست کنید که امکان نداره تو خونه هر کسی پیدا بشه طرز تهیه تاکو مرغ رو یاد بگیر که انگشت هات رو هم باهشا می خوری

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی از غذا ها جدای از این که چه موادی درشون به کار رفته یا چقدر برای درست کردن اون ها باید زحمت کشید خیلی ارزشمندن به خاطر این که رنگ و بوی اصالت دارند. غذاهای سنتی فارق از اینکه متعلق به کدوم شهر یا  کشور هستند خیلی ارزشمندند چون نماد فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت می باشند. جالبیش این جاست برای اون هایی که دنبال امتحان کردن غذاهای تازه با طعم های جدید هستند غذاهای محلی همیشه یک از بهترین انتخاب هاست. فقط میشه یه سفر جذاب تو شهر های ایران مبتنی بر شکم گردی برنامه ریزی کرد که هیچ دو روزی هم غذای تکراری یا حتا شبیه به هم صَرف نشه. با این همه غذاهای اصیل و سنتی فقط به شهر های ما محدود نمیشند و هر کشوری غذاهای معروف و اصیل خودش رو داره.

تاکو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای مکزیکی است که بی نهایت محبوبه و مردم در سر تا سر دنیا ازش استقبال می کنند. در خود مکزیک برای درست کردن این غذا حتما و حتما خودشون خمیر نان و سس اون رو آماده می کنند چون معتقدند این خمیر و سس تاکو است که اون رو منحصر به فرد می کنه اما در باقی کشور ها مثل ما از نان های آماده و شرکتی استفاده میشه که بهش میگیم نان ترتیلا و با آرد ذرت درست میشه و همین طور سس تاکو.

تاکو مرغ

حالا اگر شما هم دوست دارید که یک غذای جذاب، کمیاب و بین المللی بلد باشید که باهاش از مهمان های خاصتون پذیرایی کنید ما براتون طرز تهشه اش رو آماده کردیم، البته با خمیر آماده.

مواد لازم برای تاکو مرغ:

نان مخصوص تاکو

سینه یا فیله مرغ: 300 گرم

فلفل دلمه ای: 2 عدد متوسط

پیازچه: 1 دسته کوچک

جعفری: 150 گرم

قارچ: 200 گرم

پیاز: 1 عدد

سیر: 2-3 حبه

پنیر موزارلا: 125 گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول باید این نکته رو بدونید که تاکو نیاز به سس داره و شما می تونید از سس آماده تاکو یا سس سالسا استفاده کنید.

برای آماده کردن تاکو قبل از هرکاری نان تاکو رو به صورت دایره ای برش بزنید به حالت کاسه درش بیارید و بعد اجازه بدید خشک بشه تا در مرحله آخر بتونید مواد رو داخل نان بریزید. ( در ویدئو به خوبی نشون داده شده که چطور می تونید نان رو به شکل کاسه ای خشک کنید. )

حالا میریم سراغ مرغ، قارچ، فلفل دلمه ای، پیازچه، جعفری سیر و پیاز ها و اون ها رو خرد می کنیم. سپس پیاز ها رو سرخ می کنیم و وقتی که طلایی شدند مرغ ها رو به اون ها اضافه می کنیم و شروع می کنیم به همزدن. بعد از مدتی سیر ها رو به اون ها اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم و بعد از چند دقیقه کوتاه هم تمام موادی رو که خرد کرده بودیم به مرغ ها اضافه می کنیم و تفت میدیم تا سرخ بشند.

اگر از سس آماده تاکو استفاده می کنید فقط کافیه که اون رو با 170 میلی لیتر آب ترکیب کنید و اجازه بدید بجوشه و بعد در این مرحله به موادتون اضافه کنید، اگر هم می خواید که از سس سالسا استفاده کنید باید اون رو از قبل آماده کنید.

در مرحله بعد نان ها رو که خشک شدند برای دو الی سه دقیقه داخل فر قرار میدیم تا کمی طلایی بشند بعد وقتی که از فر خارج شدند مواد رو به آرومی داخل نان ها میریزیم و روشون پنیر موزارلا اضافه می کنیم. برای زیباتر شدن میتونید کمی کلم یا کاهو روی نان ها بگذارید و بعد مواد میانی رو اضافه کنید.

تاکو مکزیکی

طرز تهیه سس سالسا:

اگر به سس تاکو دسترسی نداشتید یا دلتون خواست که از سس سالسا استفاده کنید می تونید خیلی راحت اون رو خودتون تو خونه آماده کنید به این ترتیب که، گوجه فرنگی پوست کنده شده رو با سیر، پیاز، گشنیز، فلفل قرمز تند، نمک و فلفل سیاه داخل مخلوط کن بریزید و بعد از این که به شکل پوره دراومد داخل یخچال بگذارید.

سس سالسا

تاکو مرغ شما آماده است امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای مکزیکی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها