|

با بادمجون یه غذا توپ بپز

طرز تهیه موسکا بادمجان؛ یه غذای اعجوبه که با طعمش دیوونَت می‌کنه حرفه ای

تا به حال موسکا بادمجون خوردید؟؟؟ اگر نخوردید امروز قراره با یک شاهکار آشنا بشید و یاد بگیرید چجوری اون رو درست کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بادمجان یکی از خوشمزه ترین انواع سبزیجات است که میشه باهاش کلی غذای خوشمزه و دلبر درست کرد که طعمشون واقعا عالیه و همه رو عاشق خودشون میکنند. اون دسته از خانم ها و آقایونی که به نظرشون آشپزخونه قلب تپنده خونه و مرکز خلق آثار هنری است حتما از طعم های جدید غذای تازه و دستور پخت های نو با آغوش باز استقبال می‌کنند، برای خیلی از افراد امتحان کردن یک غذای خاص که قبلا شاید حتا اسمش رو هم نشنیده بودن می‌تونه یک لذت بزرگ باشه.

حالا سوال ما از شما اینه که آیا تا به حال موسکا بادمجون خوردید؟؟؟ اگر نخوردید که هیچ امروز قراره با یک شاهکار آشنا بشید، اما اگر هم خوردید و نمیدونید چطور باید خودتون این جذاب لعنتی رو تو خونه درست کنید، به خوندن ادامه بدید که ما صفر تا صدش رو براتون آماده کردیم. این غذا یک سس به نام بشامل هم داره که اون هم بهتون میگین چطور درست کنید.

طرز تهیه موسکا بادمجون

مواد لازم برای موسکا بادمجون:

بادمجان: به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

رب: ۲ قاشق غذاخوری

سیر تازه: ۱ حبه

نمک: به مقدار بسیار کم صرفا برای خوش طعم شدن گوشت

فلفل، زرد چوبه، پودر سیر: به مقدار دلخواه

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط 

پنیر پیتزا: به مقدار کافی

مواد لازم برای سس بشامل:

کره: ۶۰ گرم

شیر: ۱ لیوان و نصفی

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه موسکا بادمجون

آماده سازی:

در مرحله اول سیب زمینی ها رو میپذیم و در همین حال هم میریم سراغ پیاز ها و شروع میکنیم به رنده کردن اون ها. در مرحله بعد پیاز ها رو داخل ماهیتابه میریزیم و بدون روغن یک مقدار کم تفتشون میدیم و سپس روغن رو هم بهش اضافه میکنیم و خوب پیاز ها رو سرخ می‌کنیم. حالا ادویه هارو به همراه گوشت چرخ کرده و رب داخل ماهیتابه میریزیم و شروع میکنیم به تفت دادن.

در این مرحله میرسم سراغ بادمجون ها، اون ها رو بعد از شستن نصفه و نیمه پوست میکنیم تا ظاهرشون راه راه بشه، این کار باعث میشه که یه وقت بادمجون ها وا نرند، و بعد حلقه حلقه میکنیمشون و روشون نمک میزنیم، چند دقیقه صبر میکنیم تا روی بادمجون ها شبنم بشینه ، این طوری دیگه امکان ندارد که طعم بادمجون شما تلخ بشه.

در این مرحله بادمجون های حلقه شده رو میشوریم و خشک میکنیم، برای اینکه موقع سرخ کردن، بادمجون ها کمتر به خودشون روغن بگیرند تو این مرحله میتونید کمی سفیده تخم مرغ با قلمو بمالید به بادمجون ها، اما این مرحله کاملا دلبخواهی است. سپس بادمجون ها رو سرخ می‌کنیم.

حالا میرسیم سراغ سس، برای درست کردن سس کره رو میگذاریم روی حرارت تا آب بشه بعد آرد رو بهش اضافه میکنیم و فقط در حدی که خاکی آرد گرفته بشه تفتش میدیم و سپس شیر رو بهش اضافه میکنیم، به محض این که کمی سفت شد از روی حرارت برش میداریم، چون این سس وقتی که بمونه خود به خود سفت میشه.

میریم سراغ سیب زمینی ها که تا الان دیگه کاملا پختند و پوست میکنیمشون و بعد هم کاملا له میکنیمشون.

تو این مرحله کف ظرف مورد نظر رو با سس بشامل کاملا بپوشانید و بعد پوره سیب زمینی رو روی اون بریزید و در تمام سطح ظرف پخش کنید، سپس مجددا سس بشامل میریزم روی سیب زمینی ها و نهایتا بادمجون ها رو دونه دونه داخل ظرف میچینیم و بعد هم پنیر پیتزا و گوشت چرخ‌کرده میریزیم روی بادمجون ها، به عنوان لایه آخر هم مجددا سس بشامل و پنیر پیتزا میریزیم.

حالا باید ظرف رو بگذاریم داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه تا روی غذا قشنگ طلایی بشه.

طرز تهیه موسکا بادمجون

موسکا دلپذیر و دل چسب شما آماده است، امیدواریم شما کاربران شایانیوز از این غذا لذت ببرید و تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها