|

غذاهای اصیل و سنتی در ایران

هفت شهر ایران که جون میدن واسه شکم گردی؛ بپا میری مسافرت از این طعم های دلبر غافل نشی

شما از اون افرادی هستید که وقتی میرید سفر فقط غذاهای ثابت و امتحان شده رو سفارش میدید یا همش دنبال طعم های جدید و غذاهای محلی هستید؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای خیلی از خانم ها و آقایون غذا خوردن یکی از جذاب ترین و مسرت بخش ترین تفریح های دنیا به حساب میاد که حاضر نیستن با هیچ نوع تفریح دیگه ای عوضش کنند. برای این دسته از افراد معمولا امتحان کردن غذاهای متنوع با طعم های جدید خودش یک هیجان جذاب و ویژه به حساب میاد برای همین هم موقع سفر به شهر ها و کشور های مختلف همیشه دنبال امتحان کردن غذاهایی هستند که محلی محسوب میشه و احتمال این که اون ها رو جای دیگه ای پیدا کنید خیلی کمه.

کشور عزیز ما ایران به همون اندازه ای که شهر های جذاب و دوست داشتنی برای دیدن و مسافرت کردن داره، غذاهای خوشمزه و محلی هم داره که اون هایی که عاشق شکم گردی و امتحان کردن غذاهای خوشمزه جورواجورند حسابی به مزاجشون خوش میاد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا هفت مورد از غذاهای بسیار خوشمزه و سوپر ویژه محلی رو به شما معرفی کنیم که شاید حتا تا به حال اسمش رو هم نشنیده باشید اما اگر امتحانشون کنید حتما دیوونشون میشید.

1.شکم گردی در چابهار

بلوچ های عزیز ما خیلی خوش سلیقه تر و خوش ذوق تر از اون چیزی هستند که شما فکر می کنید، اون ها نمونه بارز افرادی هستند که از هر انگشتشون یه هنر می باره. حالا توی چابهار یه غذای مشهور بلوچی هست به اسم کراهی میگو. واسه اون هایی که از خوردن غذاهای تند خیلی لذت می برند کراهی میگو یکی از بهترین غذاهای ممکن است.

شکم گردی در شهر های ایران

2.شکم گردی در یزد

یزد از شهر های اصیل و قدمت دار کشور است که اتفاقا در بحث شکم گردی هم بسیار قدرتمند عمل می کنه. غذاهای رنگاوارنگی که میشه تو یزد خورد همه یه طرف، شیرینی های دلبر و وسوسه کننده اش هم یه طرف. حالا یه غذایی که شاید تا حالا اسمش رو هم نشنیده باشید اما از غذاهای بسیار محبوب و البته سنتی این شهر به حساب میاد آش شولی است که طعمی ترش و دوست داشتنی دارد.

شکم گردی در شهر های ایران

3.شکم گردی در قشم

متاسفانه و باز هم متاسفانه استان هرزمگان، از اون مناطق بسیار ویژه و درجه یکی است که اون طور که باید و شاید بهش توجه نشده و به خاطر همین هم از عرج و قربی که سزاوارشه برخوردار نیست. با این حال بین تمامی شهرستان های هرمزگان شاید بتونیم بگیم قشم از جایگاه بهتری برخورداره. حالا اگر شما تصمیم دارید که یه سفر به قشم داشته باشید پیشنهاد ما به شما اینه که حتما عنکاس یا همون ماهی مرکب رو امتحان کنید، مخصوصا اگر از طعم شیرین یا بهتره بگیم طعم خرما لذت می برید.

شکم گردی در شهر های ایران

4.شکم گردی در زاهدان

زاهدان از اون شهر هایی است که همچنان متاسفانه آن طور که باید ما با آن آشنا نیستیم، برای مثال احتمالا شما نمی دانید که این شهر چه صنایع دستی ای دارد و از طرف دیگر احتمالا باز هم نمی دانید که این شهر چه غذاهای خوش مزه ای برای شکم گردی دارد، غذاهای محلی ای که نهایتا بتونید در شهر های دیگه سیستان بلوچستان پیدا کنید اما نه جاهای دیگه. یکی از غذاهای سنتی و فوق العاده این شهر که باید حتما امتحانش کنید خورش دوغ پای است. ظاهر این خورشت ممکنه به نظرتون شبیه به قیمه بیاد اما از لحاظ طعم زمین تا آسمون با هم فرق دارند.

شکم گردی در شهر های ایران

5.شکم گردی در کرمان

شهر دیگه ای که جون میده واسه شکم گردی کرمان است و یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذاهایی که می تونید توی این شهر امتحان کنید بز قزمه است. بز قرمه رو هم مثل آبگوشت و به همراه نان محلی سرو می کنند و هم به عنوان خورشت و در کنار برنج، در هر دو حالت هم این غذا می تونه یکی از بهترین تجربه های خوردنی شما باشه فقط باید امتحانش کنید. به خاطر داشته باشید که این غذا خیلی هم مقوی است.

شکم گردی در شهر های ایران

6.شکم گردی در زنجان

به گزارش شایانیوز، و میرسیم به یکی از عجیب ترین و جالب ترین غذاهای محلی که نباید از دستش بدید و این غذای ویژه به شهر دوست داشتنی زنجان تعلق دارد و اسم اون جغوربغور که با نون سرو میشه و طعم بسیار خاص و ویژه ای داره. برای اون هایی که عاشق غذاهای چرب و چیلی هستند جغور بغور یک انتخاب عالی است.

شکم گردی در شهر های ایران

7.شکم گردی در دامغان

دامغان یکی از شهر های باستانی و قدمت دار استان سمنان است که با توجه به پیشینه اون طبیعتا باید انتظار حتا بیشتر از یک وعده غذای اصیل و سنتی رو ازش داشت اما با این حال اگر قرار باشه فقط یک غذا رو امتحان کنید پیشنهاد ما به شما مانی پلو است که به خاطر ظاهر پر رنگ و لعابش بسیار وسوسه کننده است.

شکم گردی در شهر های ایران

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به هیچ یک از مقاصد بالا سفر کردید و غذاهای محلی اون ها رو امتحان کردید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها