|

آچار فرانسه منو شما چیه؟!

طرز تهیه نان پنیری؛ یه دلبر همه فن حریف که با خوشمزگیش روانت و پاک می‌کنه

نان پنیری یه خوراکی فوق خوشمزه است که هم می‌تونه فینگر فود باشه هم ساید دیش هم یه تنه یه وعده غذای دلچسب و دوست داشتنی باشه، پس امتحانش کن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه خونه دار ها، همه اون هوایی که اهل آشپزی و مهمونی دادن و غذاهای رنگ و وارنگ با طعم های مختلف هستند باید یه خوارکی همه فن حریف بلد باشند که حکم آچار فرانسه رو داشته باشه، یه طعم لذیذ و دلچسب، اونم بدون دردسر اضافی، یه غذایی که هم دسر باشه هم فینگر فود، هم ساید دیش باشه هم یه وعده اصلی.

یکی از این آچار فرانسه های همه فن حریف نون پنبه ای پنیری است، که اگر تا به حال نخوردین، یا درست نکردید، حالا ما بهتون طرز تهیه اش رو میگیم تا بتونید یه طعم جالب و دوست داشتنی به منو غذایی خونتون اضافه کنید.

طرز تهیه نان پنیری

مواد لازم برای نون پنیری:

آرد: ۶۷۰ گرم

شیر ولرم: سه چهارم پیمانه 

آب ولرم: سه چهارم پیمانه 

روغن مایع: یک دوم پیمانه 

تخم مرغ: یک عدد 

شکر: یک قاشق سوپخوری 

خمیرمایه: ۷ گرم 

نمک: ۸ گرم

مواد لازم برای میان نون:

سس کچاپ: ۶۰ گرم 

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم 

کالباس خرد شده: یک دوم پیمانه

مواد لازم برای رومال: 

کره: به مقدار کافی

زرده تخم مرغ: به مقدار کافی 

طرز تهیه نان پنیری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز،  مرحله اول توی یک ظرف، آب، شیر، روغن مایع ، خمیرمایه، تخم مرغ و شکر رو با هم مخلوط می کنیم و هم می‌زنیم. پس از اون نمک رو به موادمون اضافه میکنیم و بعد میریم سراغ آرد که بعد از الک کردن، به روی مواد میریزیم و شروع می کنیم به ورز دادن مواد تا خمیر قشنگ خودش رو بگیره. وقتی خمیر آماده شد اون رو چونه میکنیم و اجاره میدیم تو همون حال برای حدود دو ساعت توی دمای محیط و جای نسبتا گرم استراحت کنه.

بعد از گذشت این دو ساعت میریم سراغ خمیر و پفش رو میگیرم و به دو قسمت مساوی تقسیمش میکنیم و هر قسمت رو به کمک وردنه به شکل مستطیل در میاریم، بهتره که ضخامت هر قسمت بیشتر از دو سه میل نشه.

تو مرحله بعد روی خمیر که بازش کردیم سس کچاپ، کالباس خرد شده و پنیر پیتزا می ریزیم و قسمت دیگه خمیر رو که به اندازه همین لایه اولی درش آوردیم، روی مواد قرار میدیم. حالا به هر اندازه ای که دوست دارید میتونید از خمیر برش بزنید و اون رو به قسمت های مختلف تقسیم کنید، البته تو این مرحله اگر دوست دارید میتونید خمیر ها رو به شکل دایره در بیارید و برش هم ندید تا ظاهر پیتزا شکل داشته باشند.

در مرحله بعد، پس از اینکه نون شما شکل خودش رو گرفت، کره ذوب شده رو به کمک قلمو روی نون بمالید و بعد اون ها رو به شکلی که دوست دارید در بیارید، اگر دلتون میخواد به کمک یه سیخ چوبی میتونید هر قسمت رو پیچ بدید و سیخ رو خارج کنید، اگر هم نه میتونید خیلی راحت هر قسمت رو تا کنید، سپس با زرده تخم مرغ رومالشون کنید.

در مرحله آخر که نون ها آماده شدند اون ها رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه برای فر گازی و ۱۸۰ درجه برای فر برقی به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدید.

نون های پنیری شما آماده اند، امیدواریم از خوردن اونها لذت ببرید و تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید‌.

دوستان توجه داشته باشید اگر دلتون میخواد میتونید مواد میانی رو حذف کنید تا صرفا یک نون ساده داشته باشید که به عنوان ساید دیش سرو میشه یا میتونید مواد دیگه ای مثل فلفل دلمه به مواد لایه میانی اضافه کنید تا گیرایی نون ها بیشتر بشه.

طرز تهیه نان پنیری

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها