|

پوست سالم با ترفندهای سالم

با رعایت چند نکته کاری کن تابستون نشده پوستت برق بزنه؛ ترفندهایی برای داشتن پوستی سالم

how to have a healthe bright skin

با نزذیک شدن به فصل تابستون و گرم شدن هوا مهمه که بدونی چطور باید با پوستت رفتار کنی تا آسیب نبینه؛ حالا ما بهت ترفندهای ساده رو یاد میدیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما انسان ها جدای از بحث جنسیتی از داشتن پوستی سالم و درخشان لذت می بریم حتا اگر آن طور که باید و شاید از پوست خود مراقبت نکنیم، اما اگر هر یک از ما به دنبال داشتن پوستی صاف و درخشان و البته سالم است باید روتین های مراقبتی پوست را دنبال کند. شرایط آب و هوایی مختلف می تواند به پوست آسیب برساند برای همین هم مراقبت های پوستی به یک دوره ی خاصی از سال محدود نمی شوند.

زمستان ها معمولا به خاطر سرمای زیاد و هوای خشک می تواند باعث ترک خوردن و خشکی پوست بشود از طرفی دیگر ویتامین D دریافتی بدن نیز در این فصل کاهش میابد. از طرفی دیگر تابستان نیز پوست ما در معرض دما و رطوبت بالا قرار می گیرد که آن را مستعد خارش و احساس سوزش می کند؛ تعریق فراوان، گرد و غبار و سایر آلاینده‌هایی را که روی سطح پوست می‌نشینند، همراه با پرتوهای تند خورشید جذب می کند و به این ترتیب آن احساس خارش و سوزش شدت میابد. به علاوه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز به نوبه خود می تواند به سلامت پوست ما آسیب وارد کند.

ترفندهای مناسب برای داشتن پوست سالم

تغییرات دینامیکی در آب و هوا می تواند روی پوست تأثیر بگذارد چرا که در یک بازه زمانی خاص پوست ما با دما سازگار می شود بنابراین وقتی که از آب و هوای سرد به گرم تغییر رویه می دهیم، حفظ رطوبت برای پوست دشوار می شود و این فرآیند تنظیم دما می تواند باعث ایجاد ترک در لایه بیرونی پوست و التهاب به دلیل خشکی و خارش شود که همگی می توانند بر سلامت پوست تأثیر منفی بگذارند. در حقیقت خلاصه ی ماجرا این است که در طول انتقال بین دو فصل، پوست در برابر تحریک و التهاب آسیب پذیرتر می شود.

به گزارش شایانیوز، با این حال مهم است توجه داشته باشید که نوسانات دمایی به تنهایی نمی توانند منجر به آسیب های طولانی مدت شوند، اما زمانی که با تغییرات سبک زندگی افراد، که هنگام تغییر فصل صورت می گیرد، همراه می شوند می توانند تاثیرات قابل توجهی بر روی سلامت پوست بگذارند.  برخی از این تغییرات سبک زندگی عبارتند از دوش گرفتن با آب بسیار گرم، قرار گرفتنِ طولانی مدت در معرض نور خورشید، کم آب ماندن در تابستان و .....، همه ی عواملی از این دست می توانند به بروز آسیب های پوستی کمک کنند.

ترفندهای مناسب برای داشتن پوست سالم

به این ترتیب برخی از عادت های غذایی و روتین های مراقبتی برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است. در ادامه ما به شما 5 مورد از مهمترین عادت ها و روتین های مراقبتی را معرفی می کنیم که رعایت آن ها از واجب ترین عوامل برای داشتن پوستی سالم و منعطف است.

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید؛ یک نرم کننده و مرطوب کننده ی خوب وقتی که روی پوست شما می نشیند می تواند به سلامت پوست شما کمک کند. روغن نارگیل طبیعی یکی از بهترین و مناسب ترین مرطوب کننده های پوست است، البته اگر پوست چربی دارد باید مراقب میزان مصرفی خود باشید.
  • هیدراته بمانید؛ بسیاری از مردم کمتر از آنچه که باید آب می نوشند به ویژه در فصل های سرد سال که مصرف آب انسان بسیار بیشتر از آنچه که باید کاهش میابد، در هر حال مواجه شدن بدن با کم آبی به سرعت بر روی پوست شما تاثیر می گذارد.
  • از صابون های تند استفاده نکنید؛ اگر عادت به استفاده از صابون دارید بهتر است که صابون هایی با PH متوسط یعنی 5.5 را انتخاب کنید زیرا به حفظ تعادل پوست شما کمک می کند.
  • ویتامین C بیشتری مصرف کنید؛ خیلی مهم است که رژیم غذایی شما حاوی سطح بالایی از ویتامین C باشد زیرا ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند که از سلول های پوست در برابر هر گونه آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.
  • مصرف اسکراپ های دانه دار را محدود کنید؛ علی رغم این که مصرف این دست از اسکراب ها حس بسیار خوبی را به شما می دهند اما استفاده مکرر از آن ها می تواند باعث ایجاد جوش و التهاب در نقاط خشک پوست شما شود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها