|

راه های رهایی از استرس

چطور از شر استرس و اضطراب خلاص شویم؟ هفت ترفند ساده اما کاربردی

How to Relieve Stress, According to Experts

استرس می تواند باعث ناراحتی، بیماری یا حتی درد ما شود و به همین علت هم یافتن راه هایی برای مدیریت آن در حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید کمی ناخوشایند به نظر برسد اما استرس بخش طبیعی ای از انواع تجربه های انسان است و در حقیقت در درون ما برنامه ریزی شده است اما آنچه که این روزها اهمیت بالایی پیدا کرده است نحوه برخورد ما با موقیعیت های استراس زا و حتی خود احساس استرس و اضطراب است، به این دلیل که گرچه گاها محرک های استرسی ممکن است بی اهمیت به نظر برسند اما تاثیرات آن ها بر بدن ما آنقدر هم بی اهمیت نیستند.  استرس می تواند باعث ناراحتی، بیماری یا حتی درد ما شود و به همین علت هم یافتن راه هایی برای مدیریت آن در حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است.

در ادامه ما به شما چند ترفند ساده را معرفی میکنیم که کمک می کند تا با موقعیت های تنش زا بهتر کنار بیایید و و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

هفت راهی که به شما در مقابله با استرس کمک می کنند:

1.برای تمامی آنچه سپاسگزار هستید یک لیست تهیه کنید

ممکن است عجیب و یا حتی مسخره به نظر برسد ممکن است بگویید زمانی که دنیا برای شما در حال فروپاشی است دیگر توانی برای قدردانی وجود نخواهد داشت اما باور کنید که قدردانی کردن حتی برای مسائل بسیار کوچک هم می تواند معجزه کند و باعث کاهش استرس شما شود.

2.کمی در طبیعت وقت بگذرانید

اگر به دنبال معجزه هستید باید سری به طبیعت بزنید، مطمئنم که برایتان باور نکردنی به نظر می رسد اما وقت گذراندن در طبیعت تاثیر عمیقی بر سطح استرس ما دارد. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی تحقیقات بهداشت به چاپ رسیده است، حتی 20 دقیقه وقت گذراندن در پارک می تواند حال شما را زیر و رو کند.

چطور از شر استرس و اضطراب خلاص شویم؟ هفت ترفند ساده اما کاربردی

3.عضلات خود را نرمش دهید

به گزارش شایانیوز، یکی از جالب ترین تکنیک های ممکن برای کنار آمدن با استرس این است که عضلات خود را برای مدت 5 تا 10 دقیقه به حالت انقباض در بیاورید و بعد آن ها را رها کنید این کار باعث ایجاد یک آرامش ناگهانی و فوری می شود. در حقیقت این تمرین از طریق ارتباط ذهن و بدن باعث کاهش استرس می شود.

4.نفس عمیق بکشید

تقریبا هیچ کس به تنفس خود توجه کافی ندارد اما تنفس صحیح می تواند به شکل غیر قابل باوری باعث کاهش استرس، کاهش ضربان قلب و حال خوب شما شود و البته که بهترین بخش در رابطه با این تکنیک این است که می توان تقریبا آن را در هر مکانی انجام داد.

5.استراحت کنید

جالب است بدانید که طی تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که افرادی که استراحت شبانه مناسبی ندارند نسبت به محرک های منفیِ عاطفی واکنش بیشتری نشان می دهند پس اگر شما بیش از حد عادی متحمل استرس می شوید استراحت شب قبل خود را ارزیابی کنید و سعی کنید که زمانی را برای استراحت خود در نظر بگیرید.

چطور از شر استرس و اضطراب خلاص شویم؟ هفت ترفند ساده اما کاربردی

6.مدیتیشن کنید

مطمئنا بارها و بارها شنیده اید اما باز هم سزاوار یادآوری است، مدیتیشن کنید. مدیتیشن یکی از علمی ترین و اثبات شده ترین روش ها برای تسکین استرس و اضطراب است. پس برای یکبار هم که شده مدیتیشن و مراقبه را امتحان کیند مطمئنا جواب خواهید گرفت.

7.نقطه فشارتان را تحریک کنید

به احتمال بسیار زیاد اکثر شما در رابطه با نقاط فشار و تاثیر آن ها بر کاهش درد شنیده اید، شاید برایتان جال باشد که بدانید آن ها می توانند به کاهش استرس شما نیز کمک کنند. دقیقا کمی بالا تر از بین انگشت شصت و اشاره ی شما نقطه ای است که با فشار دادن آن می توانید باعث رهایی استرس و فشار شوید.

نقاط فشار

به خاطر داشته باشید در صورتی که متوجه شدید احساس استرس و اضطراب باعث اختلال در روند زندگیتان شده است بهترین راه این است که از یک متخصص درخواست کمک کنید، کمک خواستن در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی اشکالی ندارد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها