|

خوراکی های سالمی که باید بخورید

هفت خوراکی ای که هم خیلی مقوی اند و هم خیلی خوشمزه؛ برای شما که دنبال سبک زندگی سالمی

foods that are so beneficial for health

تغذیه سالم یکی از ویژگی های زندگی سالم است و رژیم غذایی متعادل راز تغذیه ی سالم است، پس برای زندگی سالم مهم است که از تغذیه ی خود آگاه باشید

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تغذیه ی سالم یکی از اصلی ترین ویژگی های زندگی سالم است و رژیم غذایی متعادل نیز راز تغذیه ی سالم است. برای همه ی کسانی که به دنبال یک زندگی سالم هستند آگاهی از انواع و اقسام غذاها و مواد خوراکی ای که می توان آنها را ابر غذا نامید لازم است. ابر غذاها آن دست از مواد غذایی هستند که مملو از مواد مغذی و برای حفظ سلامت اسان تاثیر گذار می باشند.

در ادامه ما به شما چند نمونه از سالم ترین و مغذی ترین مواد خوراکی ای را معرفی می کنیم که اگر به دنبال یک سبک زندگی سالم و درنتیجه رژیم غذایی سالم هستید باید آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

هفت خوراکی بسیار سالم:

1.کلم بروکلی

کلم بروکلی یک منبع غنی و قابل اعتیاد از فیبر، کلسیم، پتاسیم، فولات و مواد مغذی گیاهی است. بروکلی همچنین آنتی اکسیدان های ضروری مانند ویتامین C و بتاکاروتن را فراهم می کند. از طرف دیگر این سبزی سرشار از مواد مغذی از جمله گلوکوزینولات است که در فرآیندهای سم‌زدایی کلیدی هستند.

به گزارش شایانیوز، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر دوست دارید بروکلی را پخته میل کنید نباید اجازه بدید که بیش از اندازه بپزد چراکه پختن بیش از حد کلم بروکلی می تواند بسیاری از مواد مغذی کلیدی آن را از بین ببرد.

هفت غذای فوق سالم که باید حتما به رژیم غذایی اضافه شوند

2.سیب

سیب، محبوب ترین میوه ی جهان، منبع عالی ای از آنتی اکسیدان هاست که از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. جالب است بدانید که برخی از تحقیقات نشان داده اند که یکسری از آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن شود.

3.بادام

بادام سرشار از مواد مغذی ضروری است که به سلامت بدن کمک می کنند، برخی از آن ها عبارتند از:

4.کره ی بادام زمینی

کره ی بادام زمینی یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین مواد غذایی سالم است که احتمالا همه می توانند با آغوش باز آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. این خوراکی دلچسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس، فولات، ویتامین های گروه B و منگنز می باشد؛ به علاوه جالب است بدانید که کره ی بادام زمینی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده در روند کاهش وزن شما عمل کند.

هفت غذای فوق سالم که باید حتما به رژیم غذایی اضافه شوند

5.کینوا

کینوا سرشار از فیبر، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پروتئین می باشد به همین ترتیب افزودن آن به رژیم غذایی یک انتخاب بسیار هوشمندانه است از طرفی دیگر جالب است بدانید که کینوا در مقایسه با برخی دیگر از کربوهیدرات ها دارای شاخص گلیسمی پایینی است که یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد.

6.اسفناج و سایر سبزیجات سبز رنگ

به طور کلی سبزیجات سبز رنگ بسیار مغذی هستند و نقش تاثیر گذاری در سلامت ما دارند؛ و اما در بینِ این سبزیجات، اسفناج یکی از مهم ترین هاست که حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشد. برخی دیگر از مواد مغذی موجود در اسفناج عبارتند از:

  • ویتامین های A، B-6، C، E و K
  • سلنیوم
  • نیاسین
  • زینک
  • فسفر
  • مس
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • منگنز
  • بتائین
  • آهن

7.عدس و سایر حبوبات

حبوبات از آن دست مواد غذایی هستند که باید بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانیدشان. یکی از مهمترین انواع حبوبات عدس می باشد. عدس منبع غنی فیبر، منیزیم و پتاسیم است که هر سه این مواد معدنی برای سلامت انسان بسیار مهم می باشند.

هفت غذای فوق سالم که باید حتما به رژیم غذایی اضافه شوند

خلاصه:

افزودن هر یک از این هفت خوراکی ذکر شده در بالا به رژیم غذایی شما می تواند فواید سلامتی قابل توجهی را با خود به همراه داشته باشد اما در هر حال به خاطر داشته باشید که مصرف هیچ گونه مواد خوراکی ای به صورت تفریحی سلامت شما را به خطر نمی اندازد، تا زمانی که از دریافت منظم و متنوع مواد مغذی اطمینان حاصل کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی