|

با این ترفندا مثل بنز پول پس انداز کن؛ جوری که همه بهت شک کنن، بگن بانک زده و در رفته!

این روزا پس انداز کردن پول کار خیلی سخت شده و به همین خاطر بعضی ها کلا بیخیال این موضوع شدن ولی هنوزم با یه سری ترفندا میشه این کار رو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها دغدغه ی خیلی از افراد این شده که نمیتونن پولی پس انداز کنن و این موضوع باعث ناراحتی و یه جورایی پسرفتشون شده و البته بعضی ها هم کلا اعتقادشون به پس انداز رو از دست دادن و معتقد هستن که ارزش پول رفته رفته کم میشه و بر فرض مثال ده میلیون دو ماه دیگه چیزی نیست و بنابراین ترجیح میدن که در لحظه باشن و به قولی هر چی پول که در میارن رو به فنا بدن که خب باید گفت که این موضوع درست نیست چرا که ما تویه دنیایی زندگی میکنیم که یه ثانیه ی بعد رو تویه اون نمیتونیم حدس بزنیم و با یقین دربارش حرف بزنیم پس نمیشه با یقین هم گفت که پس انداز نیاز کسی نخواهد شد، چرا که حوادث هرگز خبر نمیکنن و در جریان هم هستید که این حوادثی که پول میطلبن برای رفع شدنشون، همیشه بود میکشن و وقتی که میبینن که جیب آدم خالیه سر و کله شون پیدا میشه!

پس ولخرجی رو کنار بذارید و حتی شده یه مقادر کم هم برای خودتون هر زمان که تونستید پس انداز جمع کنید تا اثر مرکب و یا این جمله رو که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود رو حس کنید و دیگه تو مواقعی که خدایی نکرده از لحاظ مالی گیر کردید کاسه ی چه کنم چه کنم تویه دستتون نگیرید و هی با خودتون بگید الان چیکار کنم به کی رو بندازم و زنگ بزنم! از قدیم هر کسی ترفندها و راهکارهای خودش رو برای پس اندازه کردن داره ولی یه سری از ترفندها در این راستا وجود دارن که همه گیر هستن و عمومی یعنی عده ی زیادی اون ها رو امتحان کردن و ازشون جواب گرفتن که میخواهیم در طول این مقاله چندتا از این ترفندها و راهکارهایی رو که حسابی حامی حفظ ارزش پول هستن رو براتون شرح بدیم.

پس

بودجه بندی و فهرست بندی کنید

در زندگی هر کسی باید نیاز های مهم و اساسی خودش رو بشناسه و طبق اون ها برنامه ریزی کنه؛ بنابراین هر موقع که حقوق خودتون رو میگیرید یه کاغذ بردارید و نیاز های اون ماه رو اعم از اجاره خونه، پرداخت قبوض، خرید مرغ و گوشت و مابقی مواد غذایی، وسایلی که خراب شدن و ضرورت داره که اون ماه تهیه اش کنید مثل هندزفری و... بنویسد و کنار هرکدوم از اونا هزینه ی تقریبی رو که قراره صرف اون ها بشه رو بنویسید و حتی بعد از رسیدگی کامل باز بهشون هم جلوی هر کدوم از این موارد قیمت تموم شده رو یادداشت کنید تا حساب و کتاب کامل تو دستتون باش.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

ماهانه کرایه تاکسی و حمل و نقل هزینه ی زیادی میبره که شما خیلی راحت و با یه حساب سر انگشتی میتونید میزان کرایه ای که هر روز برای رفت و آمد به محل کار و یا محل تحصیلتون، صرف میکنید رو حساب کنید و بعد از این، دقیقا یک ماه فقط برای یکماه از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا متوجه بشید که به چه میزان تونستید از هزینه های اضافی که بابت کرایه پرداخت میکردید، کم کنید و پول سیو کنید.

پس55656

محصولاتی که تخفیف دارند رو تهیه کنید

شاید این موضوع که محصولات بعد از مدتی تخفیف میخورن بیشتر تویه کشورهای خارجی رواج داشته باشه تا تویه ایران ولی حتی تویه ایران هم خوشبختانه این روزها اقلام زیادی مثل مواد غذایی، پوشاک تک سایز، کتاب و... تخفیف میخورن که شما میتونید تویه سایت هایی که خدمات تخفیف دار ارائه میکنن مثل تخفیفان عضو بشید و محصولاتی که بهشون نیاز دارید رو با قیمت پایین تری تهیه کنید، همچنین خیلی از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستن که در اکثر مواقع اجناس و اقلام مختلف رو با تخفیف ارائه میکنن که بد نیست به اون ها هم سر بزنید.

پس56565

برای بلند مدت اجناس کم قیمت تهیه نکنید

هممون خوب میدونیم که هر چقدر پول بدیم به همون میزان هم آش میخوریم، پس این موضوع که در اکثر مواقع هر چه کیفیت بالاتر باشه به همون میزان قیمت هم بالاتر خواهد بود بنابراین بهتر هست که برای اجناسی مثل کفش و کتونی که استفاده ی مداوم و روزمره دارن اجناس با کیفیتی تهیه کنید که بطبیعتا قیمت بالاتری هم خواهند داشت، چررا که اجناس ارزون و بی کیفیت خیلی زود خراب میشن و شما مجبور هستید که چند ماه بعد دوباره اون وسیله رو تهیه کنید، پس در اینجور مواقع کیفیت رو فدای قیمت نکنید!

پس5568

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی