|

دیوارای خونه ات پر از لکه ان و کثیف؟ با این ترفندا میشن مثله آینه باهات حرف میزنن!

در مواقعی که دیوارهای خونه کثیف میشن انگار کل خونه کثیف به نظر میرسه و آدم کلافه میشه، ولی با یه سری ترفند ساده میشه سریع تمیزشون کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه ی هر کس مامن و ماوای اونه، جایی که بعد از تموم کردن مشغله هاش تویه محیط بیرون و اجتماع درون اون به آرامش میرسه و خودش رو یه فنجون چایی مهمون میکنه، پس طبیعیه که هر کسی بخواد که خونش تویه بهترین حالت خودش باشه و نظم خاص و آرامش بخشی داشته باشه و برای این منظور اونجور که خودش دوس داره خونه رو دیزاین میکنه و بنا به وسع و توانی که داره بهترین وسیله ها رو مطابق با سلیقه اش برای خونه اش میخره و بعد از این دیگه باید تمرکزش روی نظافت و تمیزی خونه باشه که هر بی نظمی تویه این محیط باعث کلافگی میشه!

یکی از مهم ترین چیزهایی که تویه خونه باید به تمیزی اون ها اهمیت بدین، دیوارهای خونه اس، بالاخره اسمش روشه چاردیواری! خونه هایی که از چهار طرف با دیوارها محصور شده، پس دیوارها حسابی تویه چشم هستن و باید که تمیز باشن تا بقیه ی چیزها تمیز به نظر بیان، این مسئله انقدر مهمه که اگر خونه ی شما حتی با وسیله های لوکس و شیک هم پر باشه اما دیوارا کثیف و لک باشه هیچ کدوم از این زیبایی ها به چشم نمیان! بنابراین اهمیت این موضوع کاملا واضحه، خب حالا شاید باید خودتون بگید که دیوار تمیز کردن که کاری نداره ولی یه موقع هایی هم هست که یه سری لکه هایی روی دیوار میفته که خب تمیز کردنشون کار سختی هست ولی مسلما غیرممکن نیست و یه سری ترفندها برای رهایی از اون ها وجود داره که در این مقاله سعی کردیم برای از بین بردن یه سری از لکه های خاص، ترفندهای ساده و کاربردی ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

دیوار451

پاک کردن لکه ی مداد از روی دیوار

برای پاک کردن مداد مشکی از روی دیوار در ابتدا شما به یه پاک کن نیاز دارید؛ چرا که میتونید به کمک یه پاک کن که خاصیت اصلیش پاک کردن اثرات مداد هست، لکه های مربوط به این وسیله رو پاک کنید، بعد از این مرحله هم با یه اسفنج و کمی کف، باقی اثرات لکه رو از بین ببرید و بایه دستمال خشک دیوار رو پاک کنید تا لکه ی آب روی اون نمونه، اما اگر این روش برای پاک کردن این مورد کارساز نبود میتونید از جوش شیرین کمک بگیرید؛ برای این منظور یه مقدار جوش شیرین رو توی آب حل کنید و کمک یه پارچه این محلول رو خیلی آروم روی محل مورد نظرتون بکشید و بعد هم خشکش کنید.

پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار با خمیردندان

 برای پاک کردن لکه های ایجاد شده توسط مداد رنگی روی دیوار، از یه مسواک کهنه و کمی خمیردندون کمک بگیرید، همچنین شما میتونید برای خلاص شدن از لکه های اینچنینی باز هم از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید و این محلول رو با یه پمبه روی رد مداد رنگی بکشید و بعد هم با یه دستمال محل خیس شده رو خشک کنید.

دیوار77

از بین بردن لکه های مداد شمعی از روی دیوار

مداد شمعی به دلیل روغنی بودنش به‌ راحتی از سطح دیوار پاک نمی‌شه ولی میشه یه کارایی براش کرد، به این صورت که در ابتدا مداد شمعی که روی دیوار رد به جا گذاشته رو خیلی نرم و آهسته بتراشید، بعد یه مقدار جوش‌شیرین را تویه آب حل کنید و خیلی آروم روی اثرات باقی‌مونده ی مداد شمعی بکشید و محل رو خشک کنید.

 تمیز کردن رد دست از روی دیوار

حتما تا الان جای لکه های انگشت های دست رو تویه نقاط مختلف خونه مثله روی دیوارها و اطراف کلیدهای برق دیدید که خیلی آزار دهنده هستن اما نگران نباشید پاک کردن این لکه ها خیلی راحته، فقط کافیه که از یه سیب زمینی استفاده کنین! به این صورت که سیب زمینی عزیز رو از وسط نصف کنید و روی دیوار یا هر محلی که نیاز داره بمالید و با با یه اسفنج تمیز پاکش کنید.

دیوار

از بین بردن رد تابلو از روی دیوار

حتماً براتون پیش‌ اومه که موقع تغییر دکوراسیون یهو رد تابلوها روی دیوار بهتون دهن کجی کنه، اولین کار برای به وجود نیومدن این مشکل جلوگیری کردن هست پس به چهارگوشه ی تابلو، با کمک چسب یه تیکه چوب کوچیک بچسبونید تا یه فاصله ای بین تابلو و دیوار ایجاد بشه ولی برای این کار دیر شده و جای تابلو روی دیوار افتاده، بهترین راهکار برای تمیز کردن اون، استفاده از بخار شور هست که خیلی راحت دورنگی دیوار رو از بین می‌بره.

از بین بردن لکه خودکار از روی دیوار

برای پاک کردن رد خودکار از روی دیوار می‌تونید از الکل سفید کمک بگیرید؛ فقط کافیه که یه مقدار الکل سفید روی پنبه بریزید، در حدی که از روی پنبه چکه نکنه، بعد پنبه رو روی جای خودکار فشار بدید، طبیعتا باید جوهر خودکار به پنبه منتقل بشه اگر دفعه ی اول این اتفاق نیفتاد دوباره با یه مقدار پنبه دیگه این کار رو تکرار کنید. دقت کنید که باید پنبه رو فشار بدید و ضربه بزنید نه این اون رو روی لکه بمالید چون این کار باعث پخش شدن لکه میشه. برای اتمام کار هم یه پارچه تمیز را با مقداری الکل خیس کنید و روی رد باقیمونده از  لکه بمالید و با پارچه خشک تمیزش کنید.

دیوار458

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها