|

کثیفی کاشی ها و درز بینشون رفتن رو مخت حساااابی؟ با این ترفندا بفرستشون به ناکجا آباد

بعضی از اوقات تمیز کردن کاشی ها و درزهای بین اون ها سخت ترین کار ممکن میشه، چرا که بعضی وقت ها لکه های اون ها خیلی قدیمی اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی وقت ها یه جاهایی از خونه کثیف میشه و آدم هر چقد هم تلاش میکنه که پاکش کنه، انگار کوتاه بیا نیست و این کثیفی و حسابی سمج میمونه و از رو نمیره، مثلا حتما براتون پیش اومده که یهو به فاصله ی بین کاشی ها نگاه کنید و ببینید اوه اوه دوغاب بین کاشی ها حسابی زرد و کثیف شده و شدیدا فضا رو زشت و بد نشون میده، مطمئنا همه حتی برای یکبار هم که شده این مشکل رو با کاشی های حموم و آشپزخونه داشتن و از اون بدتر و جیگرسوزتر رد و لکه های مربوط به آبه اونم رو کاشی های حموم که به مرور زردرنگ میشه و کل جلوه و زیبایی کاشی رو ازش میگیره و واقعا آدم رو کلافه میکنه و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست، اما خوشبختانه ترکیب کردن یه سری مواد با هم و کمک گرفتن از یه سری از ترفندها میتونه تویه حل کردن این مشکل به شدت موثر باشه و کم کنه که در طول این مقاله چندتا از این ترفندها رو براتون میگیم، پس با ما همراه باشید.

دیوار78

استفاده از سرکه و جوش شیرین

برای بهره گیری از این ترفند، باید مقداری جوش شیرین و سرکه رو همراه با مقدار کمی پودر ماشین لباسشویی یا مایع ظرفشویی و آب جوش مخلوط کنید، بعد با کمک یه اسکاچ تمیز، تمام سطح سرامیک رو به این محلول آغشته کنید و 5 الی 10 دقیقه صبر کنین، بعد با استفاده از یه فرچه تمیز سطح کاشی‌ها رو بشورید و بعد از تمیز کردن کاشی‌ ها باید سریعا با استفاده از یک دستمال یا حوله اون ها رو خشک کنین تا سطح کاملا برق بیوفته. برای این که جرم‌ها و آلودگی‌های به وجود اومده بین کاشی‌ها رو هم از بین ببرید می‌تونید از مسواک یا فرچه‌های زبر استفاده کنین.

دیوار45

استفاده از سفیدکننده

اگر روی سطح کاشی‌ها یا درزهای بین اون ها، جرم و رسوب زیادی گرفته، می‌تونید برای از بین بردنشون از سفیدکننده استفاده کنین، به این صورت که می تونید محلول جوش شیرین و سرکه رو به همراه یه مقدار سفیدکننده مخلوط کنید و خیلی راحت با این کار، جرم و رسوبات رو از بین ببرید. دقت کنید که موقع استفاده از سفیدکننده، هواکش یا در حموم رو باز بذارید تا بو اذیتتون نکنه. همچنین اگر نگران هستید که یه موقع سفید کننده به سطح کاشی هاتون آسیب بزنه میتونید فقط برای تمیز کردن درزهای بین کاشی ها ازش استفاده کنید، به این صورت که یه مقدار از سفید کننده رو روی پنبه بریزید و روی جرم های لای درزها بمالید.

دیوار42

استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو

یکی دیگه از ترفندهایی که برای این منظور میتونید ازش استفاده کنید، بهره گیری از ترکیب جوش شیرین و لیمو هستش. به جرئت میشه گفت که این روش یکی از موثرترین راهکارها برای از بین بردن لکه‌های آب و جرم‌های سطحی کاشی‌ها هستش و علاوه بر این از چسبیدن انگل‌ها به کاشی هم جلوگیری خواهد کرد.

برای عملی کردن این روش، کافیه که نصف لیوان جوش شیرین رو با آب یه دونه لیمو و یکم آب اکسیژنه مخلوط کنین، که از ترکیب این ها باهم یه خمیر یکنواخت حاصل میشه که برای نرم‌تر شدن این خمیر می‌تونید یه مقدار آب هم به اون اضافه کنین، بعد باید این خمیر رو روی سطح کاشی‌ها بریزید و با برس یا اسفنج سطح کاشی‌ها رو تمیز کنید و از شر آلودگی‌ها خلاص بشید. حالا حدود بیست دقیقه صبر کنید و بعد سطح کاشی‌ها رو کامل بشورید و در آخر هم سطح کاشی‌ها رو خشک کنید تا برق بیفتن.

دیوار14

استفاده از نمک اسپوم

شما می‌تونید جهت تمیز کردن کاشی‌های حموم از نمک اسپوم استفاده کنین. در واقع یکی از کاربردهای خانگی این نوع نمک شستشو و تمیز کردن سطوح هست. برای از بین بردن آلودگی های روی سطح کاشی با کمک نمک اسپوم، فقط کافیه که مقداری از اون رو با یکم صابون مایع قاطی کنید و با کمک ترکیب به دست اومده کاشی‌ها و درزهای بین اون ها رو تمیز کنید. در انتها هم باید کاشی‌ها و درزهای موجود بین اون ها رو کاملا پاک کنید و بشورید. به این نکته دقت کنید که ترکیب این دو ماده با هم میتونه باعث لیز شدن سطوح کاشی بشه؛ به همین خاطر بعد از تمیز کردن کثیفی ها و لکه های کاشی و درزها با بهره گیری از این ترکیب، بهتره که با دقت و خیلی خوب سطح کاشی‌ها رو از این ترکیب پاک کنید.

دیوار23

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها