|

رهایی از دروغ های عاشقانه و رسیدن به عشق حقیقی با کتاب بر باد رفته، آجیل مشکل گشاست

رمان برباد رفته، یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب ها در زمینه داستان هست که برنده ی جایزه ی پولیتزر هم شده و میتونه به شما بنش متفاوتی بده.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزها آمار کتابخوانی در کشورمون به پایین ترین حد خودش رسیده، البته که مشغله های زیادی که در طول روز با اون ها سر و کله میزنیم هم در این موضوع دخیل هستن و شاید دیگه وقت یا اعصابی برای ما باقی نمونه که صرف مطالعه کنیم ولی برای این که کم کم کتاب خوندن رو جزء روتین خودتون کنید و بشه یه عادت توی زندگیتون که حتی از طریق اون بتونید خستگی های روزمره تون رو از بین ببرید، توصیه میکنیم که اول برای شروع برید سراغ کتاب هایی با نثر روون، یعنی اول کاری نرید سراغ یه کتاب روانشناسی پیچیده که با هر خطی که میخونید احساس سردرگمی بیشتری کنید و در آخر هم کتاب رو پرت کنید یه گوشه به حال خودش و این رو یه شکست برای خودتون تلقی کنید.

مثلا بهترین راه برای آشتی با کتاب و کتابخوانی، شروع کردن با رمان هست، شاید تصورتون از رمان فقط مربوط به عشق و عاشقی باشه ولی خوشبختانه این روزها رمان و داستان های مختلف در زمینه های گوناگون نوشته شده که بعضی از اون ها جزء بزرگترین شاهکارهای ادبی جهان محسوب میشن و حتما باید قبل از مرگ اون ها رو مطالعه کنیم. همونطور که میدونید، اکثر رمان ها خیلی روون و راحت مطلب رو منتقل میکنن، بنابراین کلمات خیلی راحت به جون و ذهنتون میشینه و علاوه بر پیش بردن هدفتون به عنوان کتاب خوندن، مییتونید لحظات با هیجان و دلپذیری با جلو رفتن هر خط از کتاب بگذرونید که این موضوع به خودی خود باعث ایجاد حس خوب در شما میشه. البته که این روزها پادکست و کتاب های صوتی زیادی هم فراهم شده که میتونید از اون ها در مواقعی مثل حین رانندگی استفاده کنید و گوششون بدید. حالا امروز قصد داریم که براتون یکی از بهترین رمان های دنیا رو معرفی کنیم که مسلما از خودنش لذت خواهید برد، بنابراین با ما همراه باشید.

برباد64464

کتاب برباد رفته

رمان بر باد رفته شاهکاری بی‌ مانند به قلم مارگارت میچل هست که برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ چاپ شد و یکسال بعد از انتشار برنده جایزه‌ی پولیتزر شد (جایزه ای که چندین بخش رو در برمیگیره که یکی از اون ها داستان هست). این رمان عاشقانه و تاریخی سرگذشت زندگی دختری جوان و جذاب به نام اسکارلت رو در بحبوحه ی جنگ داخلی‌ آمریکا به‌تصویر می‌کشه. در سال ۱۹۳۹ فیلم سینمایی بر اساس همین رمان ساخته شد که همین موضوع سبب بیشتر شهرت یافتن این کتاب شد و بر باد رفته را به پرفروش‌ترین کتاب جهان در همان سال تبدیل کرد. علاوه بر خود رمان، حتی فیلم نیز مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و به علت ساخت عالی که داشت در ۱۳ قسمت مختلف نامزد اسکار شد و برنده ۸ جایزه اسکار و دو اسکار افتخاری شد. نویسنده ی کتاب در سن 48 سالگی و بر اثر تصاوف فوت میکنه ولی تنها با نوشتن همین کتاب به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

برباد-رفته-سلفون

درباره رمان بر باد رفته

بر باد رفته یک رمان عاشقانه و حماسی محسوب میشه. داستان این کتاب، در آمریکا و زمان جنگ داخلی رخ میده، زمانی که هر لحظه آتیش این جنگ تند و تند تر میشه؛ در این میان، ما با دختر جوونی به اسم اسکارلت اوهارا آشنا می‌شیم، که در فضای جنگ و ترس، ذهنش درگیر عشق و عاشقی و فانتزی ساختن در خصوص اون هست. اسکارلت، دختر زیبا و جذابیه که حسابی هم مغروره و مردای زیادی اطراف اون هستن که در آرزوی وصال با همچین دختری هستن ولی اسکارلت دوس داره که انتخاب کنه، به جای این که انتخاب بشه ولی اوضاع اونطور که اسکارلت کم سن و سال پیش‌بینی می‌کرد، رخ نمیده و... .

برباد+464

تکه هایی از کتاب برباد رفته

((قبلاً هم بهت گفته بودم که دو زمان می‌شه پولدار شد، یه بار موقع آباد کردن و یه بار موقع ویران کردن کشور. موقع آباد کردن پول کمی ‌گیرت می‌آد اما موقع فروپاشی و ویرانی، سریع و زیاد پول گیرت می‌آد.

یه آدم و یه ملتی فقیرن که یه جا بشینن و همش داد بزنن و شکوه کنن که زندگی اون طوری که دلشون می‌خواد نیست.

مردها دل‌شان می‌خواست در دنیا به زن‌ها همه چیز بدهند اما حاضر نمی‌شدند ارزشی برای هوش آن‌ها قائل شوند.

اسکارلت بی‌قرار جواب داد: "آه پاپا، اگه باهاش ازدواج کنم همه این رفتاراشو تغییر می‌دم!" جرالد برافروخته به اسکارلت نگاهی انداخت و با بدخلقی گفت: "تغییرش می‌دی؟ می‌تونی تغییرش بدی؟ تازه، تو تجربه کافی در مورد زندگی با مردا رو نداری. اشلی رو به حال خودش بذار. هیچ زنی تا حالا نتونسته شوهرشو حتی یه ذره هم عوض کنه، اینو فراموش نکن.))

خوندن این کتاب رو به هر کسی که علاقمند هست تا با بینش متفاوتی به عشق نگاه کنه، توصیه میکنیم.

باد

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی