|

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه؟ / گوشیت جن زده نشده رَدم نداده! اینا رو چک کن

در این مطلب در خصوص جواب این سوال که چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه صحبت کردیم و چند تا از دلایل این موضوع رو براتون بیان کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- استفاده از گوشی ها این روزا بسیار زیاد شده و یه جورایی همه به این وسیله وابسته شدن پیر و جوون هم نداره و برای همه اینطوریه ولی موضوعی که وجود داره این هست که در  برخی از اوقات به مشکلاتی با گوشی هامون بر میخوریم که خیلی میرن رو مخمون مثلا یکی از مشکلاتی که شاید باعث ناراحتی ما بشه مشکلات مربوط به باتری هست که میتونه با دلایل مختلفی کارایی دقیق نداشته باشه مثلا یه سری برنامه هایی که باید از گوشی حذف کرد وجود دارن که در صورت نگه داشتن اون ها باید منتظر این باشید که باتری گوشیتون وقت و بی وقت کم بشه که این بده چون ممکن هست یه موقعی که برای کار واجبی به گوشی نیاز دارید با خاموش شدنش شما رو ناامید کنه!

هر چند در این بین راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی وجود داره ولی خب مسلما برای اون هم باید از خیر یه سری از اپ های پر مصرف بگذرید که خب این موضوع کاملا قابل درک هست چون برخی از اون ها در پس زمینه کار میکنن که این موضوع میتونه شارژ زیادی رو مصرف کنه ولی در این بین یه سری وقت ها پیش میاد که اصلا بحث برنامه و اپ نیست بلکه شما وقتی که گوشیتون رو به شارژ میزنید به جای شارژ شدن شارژش کمتر میشه که خب در این موقع برای همه سوال پیش ماید که چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه و خب فکر میکنن دیگه باید فاتحه ی گوشی و باتریشون رو بخونن ولی این مقاله رو برای این افراد تدارک دیدیم تا مشکل رو از همه جهت بررسی کنن بنابراین در صورتی که شما هم یکی از این فرد هستید توصیه ی ما به شما این هست که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه

خراب بودن درگاه شارژ

یکی از جدی ترین مشکلاتی که باعث میشه که گوشی شما موقع شارژ شدن باتری کم کنه میتونه مربوط به خراب بودن برد فرعی اون باشه.؛ توی گوشی پورت شارژ به ساب برد وصل هستش و به همین دلیل مشکلاتی مثل گرمای بیش از حد، شارژ زیاد، نوسان ولتاژ و... باعث آسیب دیدن ساب برد میشه. خرابی ساب برد یا همون درگاه شارژ میتونه به دلیل آسیب مایع باشه علی الخصوص وقتی که مایع زیر صفحه نمایش گوشی قرار میگیره. در صورتی که اینطور تشخیص دادید مشکل شارژ نشدن گوشی شما اینه محض اطمینان حتما گوشی رو برای تعمیر پیش یه تکنسین ببریدتا اگر اون هم تائید کرد که مشکل همین هست با تعویض ساب مشکل شما حل بشه.

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه

گرم شدن بیش از حد گوشی

در صورتی که گوشی شما بیشتر از حد ممکن داغ بشه امکان داره که باتری اون موقعی که داره شارژ میشه کم بشه و این کاملا طبیعیه چون دستگاهی که از حد نرمال بیشتر گرم بشه نمیتونه شارژ باتری رو قبول کنه و به همین دلیل ممکن هست که گوشی شما یا اصلا شارز نشه و یا موقع شارژ مدام شارژش کم و کمتر بشه. حالا چاره ی کار چیه باید گوشیتون ر.و خاموش کنین و بهش زمکان بدید که خنک بشه و بعد دوباره اون رو به شارژ بزنید و البته که این رو هم اضافه کنیم که در مواقعی که گوشی خیلی داغ میکنه اصلا زدن اون به شارژ کار امنی نیست پس در هر صورت باید منتظر خنک شدن اون باشید البته نه این که بذاریدش توی فریزر خود به خود خنک میشه!

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه

شاید شارژرتون بده

برخی از اوقات اینطوری نیست که عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه یعنی هیچ گناهی از سمت گوشیه شما نیست و این بنده خدا کاملا اوکی هست ولی کابل و شارژر اشتباه این وسط مردم آزاری میکنن و نمیذارن که باتری گوشی شما شارژ بشه و بعد از این که اون ها رو تعویض میکنید و یکم پول بیشتر خرج میکنید و جنس بهتر میخرید میبینید که مشکلتون حل شده و دیگه گوشیتون به راحتی شارژ میشه پس بررسی کنید که آیا از شارژری که سازنده ی محصول پیشنهاد داده استفاده میکنید یا نه.

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه

یه برنامه ای داره شارژ شما رو کم میکنه

یه وقت هایی که با گوشی کار میکنید یه سری سرویس ها به علت شارژ کم قطع میشن ولی همین که گوشی رو به شارژ میزنید اون ها خود به خود روشن میشن که این موضوع میتونه شارژ گوشیتون رو کم و کمتر کنه مثلا این اتفاق زمانی که به روزرسانی برای گوشی در حال انجام باشه و یا در حال دانلود یه نرم افزار باشه گوشی این اتفاق میفته یعنی اول این فرآیندها متوقف میشن و بعد از زدن گوشی به شارژ مجدد کارشون رو شروع میکنن.

پس در صورتی که مشکل از این جهت باشه باید با اتمام اون برنامه ها گوشیتون شارژ بشه که خب یکی از راه های اتمام دادن به این برنامه ها یا خاموش کردن اینترنت هست و یا خاموش کردن گوشی.

چرا باتری گوشیم موقع شارژ کم میشه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها