|

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی / دل به کار بدی پول باتری میمونه تو جیبت

دونستن راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی میتونه باعث صرفه جویی در هزینه های شما بشه که به مهم ترین اون ها اشاره کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- استفاده از گوشی ها این روزا به قدری زیاد شده که تقریبا میشه به این موضوع اعتراف کرد که یه جورایی تبدیل به اعتیاده نوین شده و جالبه که گفته میشه در ژاپن یه سری از کمپ ها برای ترک این اعتیاد و استفاده ی بیش از حد از اینترنت وجود داره! البته که یه موضوعی هم که وجود داره این هست که خیلی ها از این وسیله برای کارشون استفاده میکنن مثل آنلاین شاپ ها، تریدرها و... که خب در هر صورت استفاده ی بیش از حد از گوشی، نیاز اون رو برای شارژ شدن بالا میبره و شما مجبور خواهید بود که به شارژر وصل باشید البته که باید دنبال راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی هم باشید.

چرا که بالاخره به هر میزان که باتری شما سالم تر باشه میزان و قدرت اون در شارژدهی و نگهداری شارژ بیشتر خواهد بود برای همین بهتره که راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی یاد بگیرید و به قول معلم ها رو پایه رو قوی کنید، اما بالاخره یه موضوعی که وجود داره این هست که باتری گوشی بالاخره با مرور زمان رو به خراب شدن میره و یه وسیله ی مصرفی هست و نمیشه به اون یه نگاه مادام العمری و دائمی داشت اما بالاخره شما میتونید با رعایت کردن یه سری عادات طول عمر باتریتون رو بیشتر کنید که در این مقاله قصد داریم چند تا از راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی رو بهتون ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

منتظر خالی شدن شارژ باتری نمونید

یکی از راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شارژ کردن اون در طول روز هست. گوشی های امروزی دارای چرخه های شارژ ثابت هستن یعنی دفعاتی که شما باتری گوشی رو از صفر تا صد درصد شارژ میکنید ثابته مثلا وقتی کمپانی تولیدکننده اعلام میکنه که عمر باتری گوشی شما چهارصد چرخه هست، این به این معنیه که در صورتی که هر روز باتری گوشیتون خالی بشه و از صفر اون رو شارژ کنید تا چهارصد روز فقط دووم میاره، بنابراین اگر قبل از این که گوشی شما کاملا شارژ خالی کنه اون رو بزنید شارژ باعث ایجاد اختلال توی چرخه های شارژ میشید که همین موضوع باعث میشه باتری دووم بیشتری بیاره.

البته که در صورتی که گوشی توی تخلیه ی کامل و یا شارژ کامل به مدت طولانی قرار داشته باشه، باتری اون میتونه به شدت آسیب ببینه و ظرفیتش به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کنه بنابراین بهتره که شارژ باتری همیشه نسبی و نیمه باشه و برای صد درصد شارژ کردن اون هم فقط در زمانی که نیازمند استفاده ی بیشتر از گوشی هستید و به شارژر دسترسی ندارید، اقدام کنید.

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

اجازه ندید که گوشیتون بیش از حد گرم و یا سرد بشه

در صورتی که گوشی شما در معرض دماهای خیلی بالا و یا حتی خیلی پایین قرار بگیره امکان این که باتریتون خیلی زودتر خالی بشه بیشتر میشه چون باتری ها اصولا طوری تولید شدن که توی دمای اتاق که حدود بیست درجه ی سانتیگراد هست عملکرد خوبی داشته باشن. این موضوع وقتی بیشتر اتفاق میفته که گوشی شما کاملا شارژ باشه و توی دماهای بالا قرار بگیره که در این مواقع یهو به خودتون میایید و میبینید که باتریتون تو یه چشم بهم زدن داره هی خالی و خالی تر میشه که این موضوع میتونه به مرور زمان باعث آسیب به باتریتون بشه.

البته که این موضوع رو هم بگیم که در دماهای زیر صفر درجه ی فارنهایت از گوشیتون استفاده نکنید چون همون مشکل دمای بالا پیش میاد بنابراین در صورتی که توی مکان سردی زندگی میکنید و مجبور هستید که از گوشیتون توی محیط بیرون زیاد استفاده کنید از قاب های عایق برای اون استفاده کنید. در حالت کلی بهترین دما برای این که از گوشی هاتون استفاده کنید بدون این که باتریش آسیب ببینه و زود شارژ خالی کنه بین پنج درجه تا سی و پنج درجه هست. در حالتی هم که گوشیتون توی شارژ خیلی داغ شد اون رو سریع از شارژ دربیارید.

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

استفاده از فست شارژ فقط در موارد ضروری

فست شارژ این روزا یکی از محبوب ترین روش های افراد برای این که وقتشون پی شارژ و پریز هدر نره هست، اما یه نکته ای که در خصوص این مدل شارژ کردن گوشی وجود داره این هست که هر بار که با این قابلیت گوشیتون رو شارژ میکنید باعث میشید که طول عمر باتریتون کمتر بشه، پس بهتره از اون مدام استفاده نکنید چون این موضوع باعث میشه که به باتری گوشیتون بیش از حد فشار وارد بشه و این موضوع به مرور زمان آسیب های خودش رو به باتری وارد میکنه، بنابراین برای افزایش طول عمر باتری بهتره از شارژ استاندارد و آهسته بهره بگیرید تا سلامت باتریتون رو تضمین کنید.

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها