|

کوالکوم

محبوبیت چشمگیر تراشه جدید کوالکوم در مدت زمان کم

Here’s the confirmed list of brands launching Snapdragon 8 Gen 1 phones

لیست تائید شده ی شرکت های ساخت گوشی های هوشمندی که در پرچمداران جدید خود از تراشه تازه نفس کوالکوم استفاده میکندد اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اوایل این هفته سرانجام پس از کلی انتظار Qualcomm جدید ترین SOC پرچمدار و قدرتمند خود را به نام Snapdragon 8 نسل 1 را معرفی کرد. اسنپدارگون 8 نسل 1 با پیشرفت های زیادی در فناوری خود همراه است, یکی از این پیشرفت ها اتصال به شبکه 5G می باشد, از موارد دیگر می توان به سنسور های دوربین, هوش مصنوعی, بازی ,صدا و امنیت اشاره کرد. این پردازنده ی قدرتمند توسط یک فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و دارای آخرین معماری ARM v9 می باشد. نسل قبلی این چیپست یعنی Snapdragon 888 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. پرچمدار Qualcomm یک پردازنده ی هشت هسته ای است و این شرکت ادعا می کند که 20 درصد عملکرد بهتری را به همراه دارد به علاوه در بهره وری انرژی نیز 30 درصد بهبود پیدا کرده است.

پس از رونمایی Qualcomm از پرچمدار خود چندید شرکت سازنده ی گوشی های هوشمند اعلام کردند که محصولات آنها به این چیپست مجهز خواهد شد. بنابر این بیایید نگاهی بیاندازیم به برندهایی که گوشی های پرچمدار خود را با این SOC به بازار عرضه خواهند کرد.

  • شیائومی

مدت کوتاهی پس از معرفی Qualcomm غول فناوری چینی در توییتی اعلام کرد که نسل بعدی پرچمدار های خود یعنی سری 12 شیائومی از SOC جدیدالورود Qualcomm پشتیبانی خواهد کرد. طبق گزارش های اولیه, این برند اولین شرکتی است که گوشی هوشمندی با تراشه Snapdragon 8 نسل 1 ارائه خواهد داد, هرچند که به تازگی برند های دیگری هستند که حتا تاریخ عرضه ی محصولات خود را معرفی کرده اند و تا آن زمان چیزی باقی نمانده است, اگر چه این احتمال وجود دارد که منظور این است که گوشی های پرچمدار شیائومی زودتر از محصولات شرکت های دیگر با این چیپست در دست کاربران قرار می گیرد.

Xiaomi 12 Series

  • موتورولا

این روزها  موتورولا شدیدا درحال کار بر روی پرچمدار آینده خود یعنی Edge X30 می باشد چرا که به تازگی این شرکت رسما اعلام کرد که در تاریخ 9 دسامبر این محصول را رونمایی خواهد کرد و به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از Snapdragon 8 نسل 1 رونمایی میکند.

  • اوپو

درست مانند شیائومی یک شرکت چینی دیگر یعنی اوپو در توییتر گوشی هوشمند پیشرفته جدید خود را که مجهز به آخرین نسل چیپست های Qualcomm می باشد معرفی کرد. البته در نهایت تاسف این شرکت تنها اعلام کرد که در آینده نزدیک محصولی با  پشتیبانی از این چیپست معرفی خواهد کرد اما جزئیاتی در ارتباط با این دستگاه هنوز فاش نشده است. با این وجود احتمال می رود که محصول مورد نظر اوپو پرچمدار آینده Find X4 Pro باشد که قرار است در سه ماهه ی اول سال 2022 عرضه شود.

oppo-find-x4

  • وان پلاس

اوایل امروز شرکت وان پلاس یک پست جدید در صفحه رسمی خود در وب سایت Weibo به اشتراک گذاشت و رسما اعلام کرد که نسل جدید گوشی های هوشمند پرچمدارش از تراشه های سری اسنپدارگون 8 بهره می برند. هر چند که مانند اوپو, وان پلاس نیز اطلاعاتی از گوشی های مورد نظر در اختیار کاربران قرار نداده است با این حال باز هم ما احتمال می دهیم که بحث بر سر  سری OnePlus 10 می باشد, به علاوه شایعات حاکی از آنند که این سری از گوشی های هوشمند دارای ویژگی های خاص و درجه یکی مانند صفحه نمایش منحنی  Quad HD + AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. این احتمال وجود دارد که این خط تولید نهایتا در اوایل سال آینده معرفی شوند.

OnePlus-9-Pro-vs-OnePlus-9

  • ویوو

این طور که به نظر میرسد شرکت های چینی در خودداری از ابراز اطلاعات بسیار ماهر هستند چرا که ویوو نیز مانند دو شرکت دیگر بدون مشخص کردن دستگاه خاصی در Weibo اعلامیه ای را به اشتراک گذاشت که خبر از برنامه ی این شرکت برای یک گوشی هوشمند جدید مجهز به سری Snapdragon 8 می دهد. باز هم ما فقط میتوانیم به حدس و گمان های خودمان تکیه کنیم, به احتمال زیاد گوشی های هوشمند مورد نظر X80 Pro , Nex 4 و X80 Pro Plus خواهند بود.

  • برندهای دیگر

تعدادی از برند های دیگر نیز به دنبال عرضه محصولات برتر خود با SOC جدید هستند. این موارد شامل آنر با سری Magic 4 , سامسونگ با سری Galaxy S22 , ردمی با سری Redmi K50 ,نوبیا با سری Z40 , ZTE با سری Axon 40 و حتا شارپ و سونی می شود. البته نباید فراموش کرد که برخی از مدل های ذکر شده هنوز معرفی و یا حتا به طور رسمی تائید نشده اند و بیشتر بر اساس گمان ها و شایعات در این دسته قرار گرفته اند. هرچند با توجه به اینکه این شرکت ها قبل تر هم پرچمداران خود را به جدیدترین تراشه های Snapdragonمجهز کرده اند, ابدا دریافت تائیدیه رسمی از طرف آنها دور از انتظار نیست.

ZTE Axon40

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها