|

بدون اتو چین و چروک لباس کتان خود را از بین ببرید/ روش‌های صاف کردن پارچه‌های کتان

برای از بین بردن چین و چروک لباس‌هایی از جنس کتان نیاز نیست حتما از اتو استفاده کنید؛ روش‌های دیگری نیز وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شانیوز_ کتان یکی از مستحکم‌ترین الیاف‌های طبیعی است که در منسوجات لباس در سراسر جهان استفاده می‌شود و در رتبه دوم پس از ابریشم قرار دارد؛ این نوع از پارچه خواص تنظیم دما را داراست و به دلیل تهویه طبیعی به یکی از منسوجات مورد استفاده در تابستان بدل شده است. لباس های دوخته شده با این نوع پارچه قابلیت تطبیق‌پذیری با هر استایل و سبک پوششی را دارد و از این رو جزو پارچه‌های محبوب به شمار می‌رود. اما نکته منفی این پارچه این است که زود چروک می‌شود و از طرفی به راحتی نیز به حالت اولیه خود بر می‌گردد.

linen-garments-online

در ادامه موثرترین راه‌ها برای از بین بردن چین و چروک لباس‌هایی با جنس کتان بدون اتو کردن را ذکر کردیم. شما می‌توانید روش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

how-to-iron-linen-clothes-2146184-01-160b72ec2c74456bb2db825436bfefcb

how-to-prevent-wrinkled-clothes-2147248-02-b69f568232db4f0a8ea77a17e169538a

پارچه را مرطوب کنید

سعی کنید پارچه را با آب مرطوب کنید تا بدون اتو کردن، چروک‌های لباس کتان خود را از بین ببرید. این به شل شدن الیاف کتان کمک می‌کند و چین و چروک‌ها را کمتر نمایان می‌کند. 

3

از بخار استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن چین و چروک کتان بدون اتو کردن، از بین بردن چین و چروک‌ها با بخار است. می‌توانید از یک بخار پز دستی، دستگاه تنظیم بخار در ماشین لباسشویی خود یا حتی یک قابلمه آب جوش روی اجاق گاز استفاده کنید. پارچه را روی بخار نگه دارید؛ این کار باعث ایجاد بخار و رها شدن چین و چروک می‌شود.

4

5

Can-You-Steam-Linen-Clothes

لباس کتان را دور حوله بپیچید

رول کردن روش موثر دیگری برای از بین بردن چین و چروک کتان بدون اتو است. لباس را محکم در یک حوله بپیچید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا الیاف آن شل شده و چین و چروک‌ها از بین بروند.

20190711-kcl-get-rid-of-wrinkles-without-iron-steam-with-tea-kettle-01-1563296728-1563565356

آویزان کردن

آویزان کردن لباس کتان مرطوب نیز می‌تواند به رفع چین و چروک کمک کند. پس از شستن کتان، آن را تکان دهید و آویزان کنید تا خشک شود. وزن پارچه با خشک شدن به از بین بردن چین و چروک‌ها کمک می‌کند.

لباس کتان را با گرمای بدن صاف کنید

اگر فرصت کافی برای صاف کردن لباس خود را ندارید و دیرتان شده است می‌توانید لباس مورد نظر خود از جنس کتان را بپوشید تا به رفع چین و چروک کمک کند. گرمای بدن شما به شل شدن الیاف کمک می‌کند و چین و چروک‌ها کمتر دیده می‌شود.

alden-renovation-and-addition-designcrossover-llc-img_99f194140dae7d02_14-8073-1-62e70bd

 از سشوار استفاده کنید

می‌توانید از سشوار برای از بین بردن چین و چروک قسمت خاصی از لباس کتان خود استفاده کنید. سشوار خود را روی حالت خنک قرار دهید و آن را با فاصله از پارچه نگه دارید. همانطور که هوای خنک را روی کتانی می‌دمید، چین و چروک‌ها را بکشید. این روش بهترین گزینه برای از بین بردن چین و چروک بخش کوچکی از لباس است و برای لباس‌های بزرگتر توصیه نمی‌شود.

how-to-get-wrinkles-out-of-clothes-with-a-hair-dryer-1703121635

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در وهله اول، بهتر است لباس کتان خود را با هوا خشک کنید. کتان پارچه ظریفی است که در صورت استفاده نادرست به راحتی چروک می‌شود. لباس‌های کتانی خیس را در مکانی با تهویه مناسب آویزان کنید تا خشک شوند و تا حد امکان از استفاده از خشک کن خودداری کنید. اگر باید از خشک کن استفاده کنید، آن را روی کمترین درجه حرارت ممکن قرار دهید.

7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی