|

در جنوب چه لباسی بپوشیم تا سفری دل‌انگیز داشته باشیم؟/ چمدان را خالی ببرید و پُر کنید

جنوب ایران یکی از گزینه‌های اصلی سفر در تعطیلات نوروز است؛ برای سفر به این بخش الازم است در خصوص لباس نکاتی را رعایت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روزهای آخر سال 1402 در حال سپری شدن است و بوی بهار به مشام می‌رسد؛ تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا ساعت‌هایی را از کار دوری گزینیم و دمی مشغله فکری را کناری بگذاریم و از دود و آلودگی هوای شهرهای بزرگ و صنعتی فارغ شویم و لحظاتی را در کنار خانواده و دوستان به تفریح بگذرانیم و از شهرها و مناطق دیدنی کشورمان دیدن کنیم.

2

چگونه چمدان ببندیم؟

بستن چمدان برای راهی شدن به سفرهای چند روزه یکی از موضوعاتی است که درگیری ذهنی ایجاد می‌کند؛ برای رهایی از آن نیز ابتدا باید شهر و منطقه‌ای که می‌خواهید تعطیلات خود را آنجا سپری کنید مشخص کنید، دمای هوای آن را بسنجید، تعداد روزهایی که قرار است بمانید را معلوم کنید و پس از آن سراغ البسه مناسب بروید و چمدان خود را با خیالی آسوده پرده کنید. 

Chabahar-Firefly-Beach-

بندر چابهار، جزیره کیش،جزیره قشم، بندرعباس و سایر بنادر و مناطق جنوب ایران همیشه جزو اولویت‌های تفریحی بوده است؛ گذراندن تعطیلات سال جدید در این بخش از کشور می‌تواند بسیار دل‌انگیز باشد اگر لباس‌هایی را با خود همراه کنید که در کنار زیبایی دادن  به استایل و سبک شخصی شما، با فضا و هوای آن نیز مطابقت داشته و متناسب باشد.

آب و هوای مناطق جنوبی کشور در بیشتر ایام سال دل‌پذیر است و نیازی به همراه داشتن لباس‌های گرم ندارد. در همین راستا اگر جنوب ایران را برای گذراندن روزهای تعطیل نوروز 1403 انتخاب کردید فراموش نکنید لباس‌های خنک، آزاد و گشاد با  رنگ روشن را با خودتان ببرید. بهتر است لباس‎هایی از جنس الیاف طبیعى مثل نخ پنبه، کتان، لینن و… را انتخاب کنید. در این صورت در مدت زمان اقامت خود دچار سوزش یا التهاب پوست نخواهید شد و از این سفر بیشترین لذت را خواهید برد.

kishq-m

پیراهن ساحلی

پیراهن ساحلی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای سفر به مناطق ساحلی با آب و هوای گرم و شرجی باشد. به این دلیل که با پوشیدن آن احساس خنکی می‌کنید. این نوع از پیراهن‌ها در بازار موجود است و می‌توانید برای تکمیل استایل خود از صندل‌های راحتی استفاده کنید.

1

مانتو و شومیزهای گشاد

مانتوهای عبایی و کیمونو و همچنین مانتوهای موهر یکی از برترین لباس‌هایی است که شما می‌توانید در مناطق جنوبی تن کنید و از سفر خود لذت ببرید. اما به یاد داشته باشید جنس حریر این مانتوها به دلیل عبور نور آفتاب تیزِ جنوب مناسب این سفر نیست و ممکن است باعث سوزش پوستتان شود.

m7azOCHzeilLbhnfs2feAWbqjhR15guGuoPQY3mowY5S9NhqOr.jpg_512X512X70

شلوارهای گشاد

شلوارهای گشاد با جنس نخ و لینن، شلوارهای سندبادی و دامن شلواری مناسب‌ترین گزینه برای این سفر است؛ تا حد امکان از پوشیدن شلوارهای جین به ویژه شلوارهای جین جذب پرهیز کنید به این دلیل که ضخامت بالایی دارند و در نهایت گرما را بیشتر در خود نگه می‌دارند. با پوشیدن شومیزهای گشاد در طرح‌ها و رنگ‌های شاد و روشن به جذابیت پوشش خود بیفزایید.

7

نکته حیاتی

برای سفر به جنوب ایران عینک آفتابی، کلاه، صندل، یک مام ضد تعریق و یک اسپرى خوش بو کننده بدن با رایحه اى ملایم (زیرا در هواى شرجى استفاده از عطرهاى با رایحه تند و قوى بسیار زننده ست) و مهمتر از همه کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. از دیگر ضروریات سفر براى جنوب میتوان لباس زیر مناسب نخ پنبه و ضد حساسیت به تعداد روزهاى سفر، یک شال نازک و بهاره براى پوشاندن گردن اشاره کرد. 

1140-beach-hat-bag-flip-flops

71tRhnjIacL

سفر به جنوب را سبک آغاز کنید

البته  بهتر است سفر به چابهار و قشم و کیش را سبک آغاز کنید و بخشی از چمدان خود را خالی بگذارید به این دلیل که با حضور در بازارهای این سه شهر می‌توانید خریدهایی جذابی انجام دهید و دست پُر به خانه بازگردید.

IMG_1141

30-13

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی