|

مطبخ میتونه آشپزخونه رو ترگل ورگل نگه داره چون از بو و کثیفی به دوره / انواع مدل مطبخ

در برخی از آشپزخونه ها میشه مطبخ هم زد اما در صورتی که یکسری آیتم ها رو رعایت کنید که در اینجا با اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه قلب هر خونه ای محسوب میشه که خب در خودش فضاهای زیادی رو جای داده. این کاربری در هر منزل نیازه تا بتونه وظایف خدماتیش رو انجام بده. آشپزخونه بعد از نشیمن و پذیرایی مهمترین بخش در هر خونه به حساب میاد که کارای مهمی هم داخلش انجام میشه. اما یکسری از آشپزخونه ها هستن که خب متراژ قابل توجهی دارند و در نتیجه میتونن تو خودشون مطبخ هم داشته باشند. مطبخ ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و متراژ فضای شما ساخته میشن. در واقع تو مطبخ ها نه تنها غذا پخته میشه، بلکه اگر بزرگ باشه میتونه افراد خونواده رو دور هم جمع کنه تا همه با هم شام و ناهار میل کنند. طراحی و داشتن یک مطبخ مناسب باید جوری باشه که بتونه از نظر کاربردی بهینه باشه. خیالی از مطبخ ها اون بخش پرتی آشپزخونه هستن که ازشون یه استفاده درست شده. اغلب خونه های 150 متر به بالا دارای مطبخ هستند که باعث میشن تا خانوم خونه بتونه با خیالی راحت تر آشپزی کنه. مطبخ هم بوی غذا رو در خود نگه میداره و دیگه کل فضا رو نمیگیره، و هم اینکه آشپز از دید همگان به دوره و میتونه با خیالی آسوده به کارش برسه.

638743847

مطبخ مناسب آشپزخونه های کوچیک

مطبخ ها میتونن از کابینت هایی ساده تر استفاده کنند و یا اینکه ست آشپزخونه باشند. امروزه سبک زندگی تغییر کرده و مدرنیته شده. اگر فکر میکنید چون منزل شما متراژ چهارصد متری خانه های ویلایی قدیم رو نداره پس مطبخ زدن واسش زیاده، سخت در اشتباهید چرا که تنها کافیه تا با این کاربری جذاب آشنا بشید. اونوقته که با خوبیای مطبخ جان شادتر خواهید بود، مخصوصا وقتی مهمون دارین! استفاده از کابینت هایی که ساده هستند همراه با کابینت های هوشمند و نورپردازی مناسب میتونه فضایی کارآمد و البته دلپذیر براتون ایجاد کنه.

68743684

متریال مورد استفاده در طراحی مطبخ

در طراحی داخلی مطبخ‌ ها، انتخاب مواد و مصالح مناسب یکی از مهم‌ترین بخش هاست. کابینت‌ ها، کانترها و کفپوش‌ ها باید دارای دوام و البته زیبایی قابل توجهی باشند. متریالی همچون سنگ طبیعی برای کانترها و کابینت‌ های چوبی با روکش‌ های مقاوم میتونن گزینه های مناسبی برای شما باشند. از سویی هم استفاده از مواد قابل شستشو و مقاوم در مقابل رطوبت تو فضاهایی مثل مطبخ که مستعد جذب چربی و رطوبت هست، بسیار پر اهمیت می باشد.

68374684

مثلث کار در آشپزخونه

از دیگر آیتم های مهم در طراحی یک مطبخ مناسب نحوه چیدمان بخش هایی همچون سینک، اجاق گاز و یخچال هست. این سه عنصر مثلث طلایی کار در آشپزخونه محسوب میشن نحوه قرار گیریشون باید به درستی باشه تا کارایی کاربر رو به شکل چشمگیری بالا ببره. فاصله مناسب بین این سه بخش میتونه به علاوه بر کاهش اتلاف انرژی دسترسی خیلی آسون تری هم برای شما داشته باشه.

8374864

نورپردازی مطبخ و استفاده از ریسه نوری

نورپردازی در این فضا نقش کلیدی در طراحی داخلی یک مطبخ داره. استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی به شکل تلفیقی میتونن فضای مطبخ رو روشن‌ تر و بزرگ‌ تر از اونچه که هست نشون بدن. قرار دادن چراغ‌ های ریسه ای زیر کابینت و استفاده از نورپردازی متمرکز برای بخش های کار، از جمله ترفندهای کاربردی در این زمینه محسوب میشن. از سویی هم نور طبیعی از طریق پنجره‌ ها و نورگیرها وقتی به داخل بتابه انرژی و حس خیلی خوبی ایجاد خواهد کرد.

5646947

کشو های مخفی و قفسه های دیواری

واسه طراحی یه مطبخ کوچیک خلاقیت و استفاده درست از فضا میتونه نقش مهمی داشته باشه. شما میتونید از قفسه های دیواری و کشوهای مخفی کمک بگیرید برای خود بخش های چند منظوره بسازید. به کارگیری رنگ های روشن میتونه به بزرگنمایی کمک که و مطبخ رو وسیع تر نشون بده، نه تنگ و تاریک.

697469

داشتن یه مطبخ دنج و کارآمد

در نهایت هم یادتون نره که با در طراحی یک مطبخ شما قراره نیاز ها رو برطرف کنید و زیبایی درجه اول نیست. این فضا باید بسیار راحت و کارآمد باشه و در عین حال دنج و خونگی هم باشه. دقت به جزئیاتی مثل انتخاب دستگیره مابینت و شیرآلات و حتی لوازم تزیینی میتونن به عملکرد بهتر آشپزخونه بهبود ببخشند و محیطی دلنشین تر بسازند.

874874

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها