|

گیاهان بی نیاز به نور / در زیبایی بی همتان ولی توقعشون ازت هیچه مخصوص خونه های تاریکن

در این مقاله چندتا از گیاهان بی نیاز به نور رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در صورت نورگیر نبودن خونتون هم به سراغ نگهداری از اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیبایی همیشه ستوده میشه حالا میخواد یه رنگ زیبا باشه، یه حیوون زیبا باشه و... ولی خب یه سری از تایم ها هست که ما میتونیم زیبایی هایی که در طبیعت هست رو در کنار خودمون و توی خونمون داشته باشیم مثلا با نگهداری از گیاهان آپارتمانی این موضوع امکان پذیر خواهد بود و اونایی که تا به حال از این زیبارویان در خونشون استفاده نکردن نمیتونن درک کنن که گیاهان میتونن چه زیبایی بینظیر به خونشون ببخشن و اون رو خاص و شیک و پیک جلوه بدن طوری که هر مهمونی که اومد خونتون به این راحتی ها از کنار گیاهان شما رد نشده و برای دقایقی هم که شده به تماشای اون ها بپردازه و خب در این بین شما حتی برای این که دکورتون رو در چشم بیننده خاص تر هم به نظر بیارید میتونید با استفاده از گیاهان آپارتمانی برگ رنگی نقطه ی کانونی خلق کنید که میتونه به قولی نقطه ی عطف دکور شما باشه و هیچ فردی بهش توجه نکرده از کنارش رد نخواهد شد.

پس با این حساب کیه که دلش نخواد که این زیبارویان رو در چیدمان خونه اش داشته باشه و از زیبایی اون ها بهره بگیره خصوصا وقتی که خرج زیادی براشون نخواهد داشت اگر از بین ارزان ترین گیاهان آپارتمانی انتخاب داشته باشن البته که هستن گیاه لوکس و گرون که فضا رو لاکچری و اعیونی به نظر میارن ولی در کل گیاهان با هر شکل و شمایلی که باشن زیباسازی فضای شما رو به عهده میگیرن و این کار تو ذاتشونه. ولی شما باید به این که چه شرایطی رو برای گیاهتون برای رشد فراهم میکنید دقت کنید مثلا در صورتی که گیاهتون نور زیاد نیاز داره باید اون رو در محیط پرنور قرار بدید و یا در صورتی هم که نور کم میخواد باید محیطش کم نور باشه پس در صورتی که خونتون نورگیرش بد هست باید گیاهان بی نیاز به نور رو نگهداری کنید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم.

گیاهان بی نیاز به نور

برگ عبایی از گیاهان بی نیاز به نور

اولین گیاهی که در دسته ی اونایی که به نور نیاز ندارن میخواهیم بهتون معرفی کنیم برگ عبایی هست که برای زنده موندن نیاز آنچنانی به نور نداره و با نور کم هم دووم میاره در اصل این گیاه توی اکثر شرایط سخت میتونه به خوبی هر چه تمام ر رشد کنه و آخ نگه و اصلا در صورتی که زیاد نازش رو بکشید و ازش مراقبت کنید امکان آسیب دیدنش خواهد بود. به عنوان مثال شما میتونید با آبیاری بیش از حد برگ عبایی ناخواسته اون رو از بین ببرید. این رو هم دقت کنید که در خصوص شرایط نگهداریش این گیاه رو از نور غیر مستقیم خورشید دور نگه دارید چرا که در این صورت برگ هاش میسوزه. در خصوص آبیاریش هم منظم باشه ولی دقت کنید که سطح خاک حتما خشک شده باشه.

گیاهان بی نیاز به نور

زاموفیلیا از گیاهان بی نیاز به نور

یکی از گیاهان مقاوم که برای زنده موندنش نیاز به نور کم داره زاموفیلیا هست که نه تنها توی شرایط کم نور بلکه حتی با نور مصنوعی هم میتونه به زیبایی هر چه تمام تر بدون ذره ای اختلال رشد کنه. به همین دلیل برای فضاهای تاریک خونه بسیار ایده آل هست. دقت کنید که نور مستقیم و روشن خورشید میتونه به برگ های زاموفیلیا آسیب برسونه. از دیگر خوبی هایی که این زیبارو داره این هست که در صورت فراموش کردن ـآبیاری اون برای مدت طولانی هم نیازی به این که نگران قهر کردن اون باشید نیست چرا که اصلا از این اخلاق ها نداره و میتونه به راحتی و برای مدت طولانی هم بی آبی رو تحمل کنه. فقط دقت کنید که این گیاه در صورت بلعیده شدن میتونه آلرژی ایجاد کنه و سمیه پس از دسترس بچه ها و حیوانات خونگی دور نگهش دارید.

گیاهان بی نیاز به نور

دراسنا از گیاهان بی نیاز به نور

بریم سراغ آخرین گیاهی که در لیست این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی دراسنا که میتونه دکور خونه ی شما رو بسیار زیبا جلوه بده. مراقبت از این گیاه خیلی آسونه و شما فقط باید دقت کنید که براش نو کم تا متوسط برای این منظور تهیه کنید . این رو هم اضافه کنیم که در خصوص محل نگهداری دراسنا از اون جایی که عاشق رطوبت هست شما میتونید اون رو توی حموم و سرویس بهداشتی هم نگهداری کنید اما خب آبیاری کمی میخواد و در صورتی که جاهای خشک نگهداریش میکنید هر از گاهی برای رشد بهترش برگ هاش رو آبپاشی کنید.

گیاهان بی نیاز به نور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها