|

گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی / با خوشگلیه اینا یه دکور بچین که هر کی دید ضعف کنه

در این مقاله در خصوص گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی براتون صحبت کنیم که میتونید با نگهداری از اون ها در دکورتون یه تحول به وجود بیارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا نگهداری کردن از گل و گیاه میتونه به دکور و دیزاین شما یه جلوه ی خاص و ویژه بده به همین دلیل حتی خیلی ها به دنبال گیاهان آپارتمانی لوکس هستن تا با استفاده از اون ها چیدمان خونشون رو لاکچری نشون بدن که خب کار هوشمندانه ای هم بشمار میاد چون شما با یه هزینه ی خیلی کمتر از وسیله های گرون میتونید تحول های اساسی در دکور به وجود بیارید و صد البته که از یه سری از فایده های این گیاهان هم برخوردار بشید مثل تصفیه ی هوا و اکسیژن سازی که تو یه سری از گیاهان خیلی بیشتره و در صورت نگهداری از اون ها میتونید هوای تازه و تمیزی رو مهمون ریه هاتون کنید.

در صورتی هم که یه جای جدا در خونتون برای گل و گیاه در نظر گرفتید توصیه ی ما مختصر و مفید عمل کردن هست یعنی رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی بزرگ و تهیه ی حتی یکی از اون ها برای فضای در نظر گرفته شده برای گل و گیاه هست چرا که خیلی هم شلوغی و افراط در این موضوع حتی میتونه خونه ی شما رو آشفته و شلوغ نشون بده اون هم وقتی که میتونید تنها با یه گلدون بزرگ و شیک، کار رو تموم کنید ولی خب در صورتی که عاشق رنگارنگ بودن و شلوغی هستید و میخواهید یه فضای شاد خلق کنید برای شما هم راه حل داریم که اون رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی هست که در ادامه چندتاشو بهتون معرفی کردیم.

گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

گل سنگ با خال صورتی از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

گل سنگ رو میشه از جمله گیاهان علفی دونست که مثل یه بوته ی کوچیک رشد میکنه و طرح های رنگی که برگ های اون داره یکی از بزرگترین موهبت هایی هست که بهش عطا شده و به زیبایی و جذابیت بینظیر اون افزوده و جالبه که بدونید رنگ و اندازه ی این طرح ها و لکه های رنگی روی برگ های این گیاه بسیار متنوع هست و شما میتونید با اطمینان به عنوان یه گیاه زینتی به سراغش برید.

ارتفاع این گیاه زیبا به چهل سانتی متر هم میرسه و در برخی از اوقات از اون به عنوان گیاه پوششی برای سطح خاک گلدون استفاده میکنن. در بین رنگ های متفاوت گل سنگ رنگ صورتی اون خیلی محبوب پر طرفداره اما شما میتونید قرمز و سفید اون رو هم تهیه کنید. از شرایط نگهداری گل سنگ باید بدونید که نور زیاد و غیر مستقیم خورشید از واجباته براش و رطوبت بالا رو هم دوست داره و بهترین خاک هم براش کمپوست و یا خاک هلندی هست.

گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

سینگونیوم صورتی از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

بدون شک میشه گفت که یکی از خیره کننده ترین و فریبنده ترین گیاهانی که شاید هر کسی در عمرش میبینه سینگونیوم صورتی هست که چشم هر بیننده ای رو به خودش خیره نگه میداره و هر کسی رو وادار به تعریف و تمجید میکنه چرا که برگ های صورتی رنگ اون به زیبایی هر چه تمام به این گیاه زینت و جلا بخشیدن. این گیاه رو میشه از دسته ی رونده ها دونست که توی محیط طبیعی از طریق تکیه کردن به گیاهان و درختان دیگه میتونه تا چند متر هم حتی رشد کنه اما برای نگهداری در منزل هم اون خودش رو وفق میده و شما میتونید با هرس به موقع اون رو به سمت رشد افقی سوق بدید.

اما این گیاه فقط از نظر ظاهری محبوب نیست بلکه شرایط نگهداری اون هم بیشتر معروفش کرده چون سینگونیوم رو میشه از دسته ی گیاهان کم توقع بشمار آورد که میتونه به زیبایی هر چه تمامتر در شرایط آب و هوایی متنوع دووم آوورده و رشد کنه. البته که در صورتی که بهش نور کم برسه برگ های اون رنگی بودن خودشون رو از دست میدن و سبز میشن.

گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

کروتون از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

گیاه کروتون رو میشه از اون دسته از گیاهان آپارتمانی که اصرار داره فقط حرف حرف خودش باشه دونست چرا که حسابی رک هست و در صورتی که کاری از شما سر بزنه که باب میلش نباشه بداخلاقی میکنه و ازتون زهر چشم میگیره و به همین خاطر خیلی ها اون رو به حساس بودن میشناسن ولی خب تنها چیزی که باید بهش پایبند باشید تا زیبایی این گیاه موندگار باشه مراقبت خوب از اونه که در نهایت ازتون یه حرفه ای در پرورش گل و گیاه میسازه.

این گیاه رو میشه از بومی های اقیانوسیه دونست که برگ های رنگارنگ اون حس بودن در جنگل رو بهتون القا میکنه که میتونن زرد، سبز، قرمز و نارنجی باشن. کروتون به نور زیاد و مستقیم خورشید علاقمنده و شما باید خاکش رو همیشه مرطوب نگه دارید اما توی زمستون آبیاری اون رو کمتر کنید و این رو هم یادتون نره که این گیاه عشق کود هست و بهش نیاز داره.

گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها