|

طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه / همراه با ترفند گرفتن تلخی بادمجون

یتیمچه یکی از غذاهای ساده و راحته که خیلی خوشمزست و طرفدارای زیادی داره. این غذا به شمال غرب ایران مربوط میشه و اینجا طرز تهیش رو یاد میگیر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای ساده که سریع و راحت آماده بشن این روزا طرفدارای زیادی پیدا کردن؛ خوراک هایی که بشه با مواد غذایی در دسترس درست کرد و در عین حال خوشمزه هم باشن؛ مثل کوکو سبزی، میرزا قاسمی، کوکو سیب زمینی، عدسی و... این غذاها در عین ساده بودن، می تونن یه وعده غذای کامل هم باشن چون ارزش غذایی خوبی دارن.

یتیمچه یکی دیگه از غذاهای ساده و راحته که خیلی خوشمزه ست و طرفدارای زیادی هم داره. اصل این غذا به شمال غرب ایران مربوط میشه و اون رو به روش های مختلف آماده میکنن اما در معمول ترین شیوه، از ترکیب بادمجون، گوجه فرنگی، پیاز و سیر یه غذای خوشمزه طبخ میشه. در ادامه طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

yatimchee-6

مواد لازم برای تهیه یتیمچه بادمجون

بادمجون متوسط 4 عدد

گوجه فرنگی متوسط 4 عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

سیر ۵ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبغوره نصف فنجان

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن مایع به میزان کافی

آب جوش یک تا دو لیوان

yatimchee-4

طرز تهیه یتیمچه بادمجون

مرحله اول

بادمجون ها رو بشویید و خشک کنید سپس به صورت راه راه پوست بگیرید. از طول 4 قسمت برش بزنید و به ابعاد 2 تا 3 سانتی خرد کنید. روی بادمجون های خرد شده نمک بپاشید و 20 دقیقه زمان بدید تا تلخی شون خارج بشه سپس با حوله کاغذی خشک کنید.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن بریزید و وقتی داغ شد بادمجون ها رو اضافه کنید و تفت بدید. نیازی به سرخ کردن کامل بادمجون ها نیست، در حدی که تغییر رنگ بدن و نرم بشن کافیه.

yatimchee-3

مرحله سوم

بادمجون ها رو از تابه خارج کنید و پیازها رو که نگینی خرد کنید، داخل تابه بریزید. وقتی پیاز طلایی شد زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدید. سپس سیرها رو ساتوری کنید و همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی دیگه تفت بدید.

مرحله چهارم

در این مرحله، بادمجون های سرخ شده و گوجه فرنگی ها که خرد کردید داخل تابه بریزید و مخلوط کنید. حالا نمک، آبغوره و آب جوش رو اضافه کنید و حرارت رو بالا ببرید تا مواد داخل تابه به جوش بیاد. سپس حرارت رو کم کنید تا حدود 30 تا 40 دقیقه بپزه و جا بیفته.

مرحله پنجم

بعد از اینکه یتیمچه ساده و خوشمزه جا افتاد، اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه سرو کنید. نوش جان.

yatimchee-2

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها