|

دنیای آشپزی

طرز پخت خوراک مرغ مدیترانه ای با سبزیجات

در اینجا می توانید با طرز پخت غذای لذیذ مرغ مدیترانه ای با سبزیجات که یک غذای سالم و پروتئین دار به شمارمی آید، آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

مرغ مدیترانه ای یکی از غذاهای بسیار لذیذ است و از آنجایی که این غذا اغلب با سینه مرغ سرو می شود، بهترین گزنیه برای تامین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران و همچنین دیگر افراد عادی به شمار می آید. 

وجود سبزیجاتی همانند زیتون، گوجه گیلاسی ، کلم بروکلی و سبزیجات دیگر میتواند طعم خوش این غذای سالم را افزایش دهد. در اینجا نیز می توانید با طرز پخت این غذا آشنا شوید. 

مواد لازم 

چهار قاشق غذا خوری روغن زیتون 

دو قاشق غذا خوری پونه کحوهی خرد شده 

دو حبه سیر رنده شده 

نصف قاشق چایی خوری نمک و فلفل و زردچوبه

یک عدد پیاز قرمز متوسط 

چهار عدد ران مرغ  بدون پوست و بدون استخوان 

چند عدد گوجه گیلاسی نصف شده 

چند عدد زیتون بدون هسته

مقداری قارچ خورد شده 

یک یا دو عدد فلفل دلمه ای خرد شده 

مقداری سرکه

 

طرز پخت خوراک مرغ مدیترانه ای 

ابتدا دو قاشق غذا خوری داخل یک ماهیتابه بزرگ بریزید و پس از داغ شدن آن، سیر، فلفل دلمه ای، قارچ، سیر، پیاز،نمک، فلفل، زردچوبه و پونه کوهی را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت چند دقیه تمام مواد پخته و کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. سپس، در قابلمه ای جدا گانه ران مرغ ها را قرار دهید و بگذارید تا به خوبی پخته و کمی سرخ شود و سپس مرغ ها را به ماهیتابه سبزیجات اضافه کنید و مجددا چند دقیقه بگذارید تا تمام مواد با یکدیگر تفت خورده و ترکیب شوند. پس از آن، تمام مواد را در سینی مخصوص فر قراردهید و دمای فر را روی 450 درجه سانتی گراد بگذارید و گوجه گیلاسی ها را نیز به آن اضافه کنید تا کاملا پخته و کبابی شوند و بگذارید تا به مدت ده دقیقه یا بیشتر تمام مواد داخل فر پخته و نرم شوند. در مرحله آخر، آنها را از فر درآورده، مقداری سرکه به آن اضافه کرده و آنرا نوش جان کنید. 

image

d49a88d16d6be305fed71a6032bd5583https%3A%2F%2Fstatic.onecms.io%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsites%2F43%2F2020%2F08%2F11%2FPan-Roasted-Chicken-with-Lemon-Garlic-Brussels-Sprouts-and-Potatoes-2000https%3A%2F%2Fstatic.onecms.io%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsites%2F44%2F2019%2F09%2F07%2F7024842

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها