|

ترفندهای عالی برای سرخ کردن بادمجون / اینجوری کم روغن، یکدست و حرفه ای سرخ کن

ترفندهایی هست که می تونید به کار بگیرید تا بادمجون روغن کمی به خودش بکشه و خیلی راحت بشه تلخیش رو گرفت. این مطلب رو از دست ندید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها سبزیجات و مواد غذایی مختلف رو برای مدتی توی فریزر نگهداری می کنن تا موقع لزوم راحت تر باشن و وقت کمتری برای تهیه غذا و خوراکی ها صرف کنن. لوبیا سبز، نخود فرنگی، هویج، بامیه و... رو میشه به راحتی توی فریزر نگهداری کرد جوری که رنگ و طعم شون به خوبی حفظ بشه.

بادمجون هم یکی دیگه از صیفی جات هست که میشه بعد از سرخ کردن در فریزر نگهداری کرد. با بادمجون غذاهای زیاد و متنوعی مثل کشک بادمجون، خورش بادمجون، حلیم بادمجون و... میشه درست کرد و به خاطر همین، بسیار مورد استفاده قرار میگیره. اما سرخ کردن بادمجون برای بیشتر خانم ها، یک چالش هست، از گرفتن تلخی تا سرخ کردنش با روغن... چون معمولا بادمجون روغن زیادی به خودش میکشه و این مسئله، با رژیم غذایی و سلامتی، مغایرت داره. ولی خبر خوب اینکه ترفندهایی هست که می تونید به کار بگیرید تا بادمجون روغن کمی به خودش بکشه و خیلی راحت بشه تلخیش رو گرفت. این مطلب رو از دست ندید.

sorkh-kardan-bademjan-7

چه جور بادمجونی بخریم؟

هنگام انتخاب بادمجون سعی کنید از بادمجون‌ های چین اول خرید کنید چون بادمجون ‌های چین دوم و سوم معمولا پر تخم و تلخ هستن. البته شاید تشخیص این مورد سخت باشه پس حواستون باشه موقع خرید حتما بادمجون‌ های براق، کشیده و سنگین رو انتخاب کنید. بادمجون های کوچیک و متوسط رو بردارید چون بادمجون های بزرگ معمولا پر تخم هستن.

ته بادمجون رو کمی فشار بدید و حواستون باشه که سفت نباشه چون سفت بودن ته بادمجون نشون دهنده پر تخم بودنش هست. ضمنا دقت کنید که بادمجون ها زخمی نباشن.

sorkh-kardan-bademjan-6

چطور تلخی بادمجون رو بگیریم؟

هر قدر که دقت کنید، ممکنه بادمجون ها تلخی داشته باشن چون تلخی اونها بعد از پخت و خوردنشون معلوم میشه. پس بهتره ریسک نکنید و برای گرفتن تلخی بادمجون اقدام کنید.

به این منظور، بعد از اینکه بادمجون ها رو پوست گرفتید و از وسط برش زدید، نمک بزنید و حدود یک ساعت داخل پلاستیک فریزر قرار بدید. بادمجون ها رو از پلاستیک فریزر خارج کنید، اون ها رو با دست فشار بدید تا آبشون خارج بشه. با این کار همزمان تلخی شون هم گرفته میشه.

sorkh-kardan-bademjan-2

سپس داخل یک کاسه آب و یخ بریزید و بادمجون ها رو 15 دقیقه داخل آب یخ بذارید. سپس از آب یخ خارج کنید و دوباره با دست فشار بدید تا آبی که به خودش کشیده خارج بشه و بعد بادمجون ها رو روی حوله کاغذی بذارید نیم ساعت بمونه. با این روش، تلخی بادمجون ها کاملا گرفته میشه.

sorkh-kardan-bademjan-4

چجوری بادمجون ها رو سرخ کنیم؟

داخل یک تابه تفلون کمی روغن بریزید، تابه رو روی حرارت بذارید وقتی روغن گرم شد بادمجون ها رو داخل تابه بچینید. در تابه رو بذارید و اجازه بدید یک سمت بادمجون ها با حرارت ملایم سرخ بشه. سپس اونها رو برگردونید. می بینید که نیازی به اضافه کردن روغن نیست و بادمجون ها با همون مقدار کم روغن به خوبی سرخ میشن. بادمجون ها رو از تابه خارج کرده و اجازه بدید خنک بشن سپس اون ها رو داخل یخچال یا فریزر قرار بدید.

sorkh-kardan-bademjan-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها