|

ترفندهای تمیز کردن شوفاژ / با این راه و روش ساده هم خونت تمیزه هم آلرژی بای بای میشه

واسه فصل سرد زمستون بهترین کار اینه که شوفاژ ها رو تمیز کنیم اما شاید ندونید چطور، که خب در این مطلب با روش های مختلفی آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه هوا داره به سمت خنکی میره و هر چقدر هم که مقاومت داشته باشه و دلش بخواد ما رو گرم نگه داره، اما در نهایت وقتی فصول تغییر میکنن به سمت خنکی و سرما میره. الانم که دیگه آخرای تابستون 1403 هستیم و زمان داره مثل برق و باد میگذره و به سمت پاییز میره. البته که دیگه همین الانشم تو خیلی از خونه ها کولر خاموش شده و حتی پنجره ها هم می بندند چرا که شبها هوا کمی تا قسمتی خنکه. از طرفی هم احتمالا یک ماه دیگه وقت شوفاژ روشن کردن میرسه و اینجاست که دیگه رادیاتور هایی که یک سال خاموش بودن و پر از گرد و غبار، حالا نوبت به انجام وظیفشون رسیده و باید فضا رو گرم کنند. 

در واقع فصل سرد زمستان رو تو راه داریم و شما مجبور هستید که دوباره رادیاتورها یا شوفاژ ها رو روشن کنید تا خونتون به خوبی گرم بشه. شاید به نظر بیاد کار آسونیه در حالی که خیلی مهمه یاد بگیرید که با دقت به تمیز کاری شوفاژ و رادیاتور بپردازید. در واقع وقتی شما شوفاژ رو روشن می کنید، میتونید با یه تمیزکاری مختصر مفید بوی نامطبوعی که داخلش گرفته شده رو از بین ببرید که همین عمل باعث عملکرد بهتر و درست شوفاژ خواهد شد. اگر علاقه مندید تا بدونید چطور میشه این عناصر گرمایشی رو برای هوای سرد و قشنگ زمستون آماده کرد، پس حتما با ادامه طلب ما همراه باشید.

4943855

با سشوار رادیاتور رو تمیز کن آلرژی هم نمیگیری

تو این مرحله ما میخوایم جهت تمیز کردن آلودگی ها و کثیفی ها از سشوار استفاده کنیم. در این جا فقط کافی که یه دستمال نمدار رو در بخش پشت و زیرین رادیاتور بگیرید و بعد هم سر سوار رو به سمت کثیف شوفاژ قرار بدید تا به شکل کامل آلودگی ها  تمیز و پاکسازی بشن. بعد از انجام این کار شما می بینید که کثیفی ها و سیاهی ها بر روی دستمال جمع شدن و اینجاست که میتونید خیلی راحت دستمال خود را شسته و دوباره استفاده نمایید. انجام این حرکت هم میتونه به تمیز شدن رادیاتور کمک کنه و هم اینکه از هر گونه آلرژی جلوگیری میشه و دو طرفه سوده.

تمیز-کردن-شوفاژ-1

با سرکه آب یا حتی لیمو کثیفی خارجی هوتوتو میشه

اما اگر باز دیدین که آلودگی اضافه ای باقی مونده در اینجا برید سراغ سرکه ای که داخل کابینت گذاشته اید. یک دستمال بردارید و سپس آغشته به محلول آب و سرکه‌اش کنید. در اینجا جهت پاکسازی بخش های خارجی رادیاتور فقط کافیه تا یه لیوان سرکه رو داخل آب و کمی الکل حل کنید. بعد یک اسفنج برداشته و از این محلول خیسش کنید تا آلودگی و سیاهی های بیرون رادیاتور رو به خوبی از بین ببره. از طرفی میتونید از ترکیب آب و لیمو هم کمک گرفته و در راستای تمیز کردن کثیفی ها استفاده نمایید. لیمو میتونه از تجمع باکتری و میکروب ها به خوبی جلوگیری کنه.

cleaning-radiator-min

استفاده از براش و فرچه

در اینجا با روشی دیگر اشنا میشیم. شما اینبار میتونید واسه پاکسازی شوفاژ از هر نوع گرد و غبار و کثیفی، یه براش یا فرچه تمیز بردارید و و بر روی بخش مورد نظرتون بکشید. اینجوری لایه های کثیفی برداشته شده و از طرفی هم میشه که با استفاده از نمک دریا همراه با آب لیمو، بر روی قسمت های فلزی شوفاز کشید و تمیزش کرد. یه نیم ساعتی صبر کنید و بعد با یه دستمال تمیز و البته مرطوب، شوفاژ رو پاکسازی نمایید ت آلودگی ها به شکل کامل از بین روند.

cleaning-radiator2-min

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها