|

گیاهان زیبا و مقاوم به سرمای پاییز و زمستان / مخصوص راه پله سرد، بالکن و فضای داخلی

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در سرما هم اون ها رو به خوبی پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلی هامون به دنبال بهبود و ارتقای دکورمون با ارزون ترین راه های ممکن هستیم که خب شاید بعضیا فکر کنن که یه همچین چیزی غیرممکن هست چرا که در حال حاضر شما بخواهید یه دکوری کوچک هم برای خونتون تهیه کنید باید بابتش هزینه ی زیادی پرداخت کنید ولی بابد بهتون بگیم که در این دنیا برای هر چیزی چاره هست بجز مرگ و خب یه راه حل ارزون که تاثیر صد درصدی در زیبایی دکوراسیون خونه ی شما داره استفاده از گیاهان آپارتمانی هست که با هر شکل و در هر اندازه ای میتونن به فضای خونه ی شما زیبایی و نشاط ببخشن و اون رو بینظیر و خاص جلوه بدن و خب در این زمینه دست شما برای انتخاب هم بسیار باز خواهد بود چرا که از گیاهان با برگ رنگی بگیری تا گیاهان پهن برگ رو میتونید انتخاب و نگهداری کنید و با این حساب میشه گفت که برای هر سلیقه ای یه گلی پیدا میشه.

البته که شما باید شش دانگ حواس خودتون رو در نگهداری از این زیبارویان جمع کنید تا بتونید به بهترین شکل ممکتن از پس پرورش اون ها بربیایید چون میدونید که نگهداری از گیاهان در اصل یه مسئولیت هست که وقتی شما اون رو قبول میکنید باید در انجامش هم نهایت تلاش خودتون رو به کار بگیرید مثلا برای تضمین سلامت هر چه بیشتر گیاهانتون باید کود براشون تهیه کنید که این کودها میتونن کودهای خانگی متشکل از زباله باشن که خب هزینه ای هم براتون در برنخواهند داشت و یا در خصوص شرایط نگهداری اون ها شما باید اون گیاهی رو انتخاب کنید که با توجه به شرایط فضای شما با اون محیط میتونه مچ بشه مثلا برای پاییز و زمستون که هوا سرد میشه برای بالکن، راه پله و حتی فضای داخلی خونه باید گیاهان آپارتمانی مقاوم رو تهیه کنید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاه زیبا و مقاوم

گیاه زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا و لوکس که در محیط های کم نور و سرد میتونه به خوبی دووم بیاره زاموفیلیا هست که به دلیل داشتن برگ های خاصش یه گیاه محبوب و گرون هم بشمار میاد و افراد زیادی چه در ایران و چه در کشورهای دیگه مایل به داشتن اون در خونه هاشون هستن چرا که با زیایی خاص و منحصر به فرد این گیاه میتونن تا حد زیادی به شیک دیده شدن دکوراسیون کمک کنن. 

در خصوص مقاومت در برابر سرما توسط زاموفیلیا باید بگیم که شما اون رو در هر نقطه ای خونه که دماش پایین هست میتونید قرار بدید همچنین برای راه پله های سرد و تاریک هم گزینه ی مناسبیه. البته که در صورت وجود نور کم زاموفیلیا میتونه به حیات خودش ادامه بده ولی اونقدرا که باید وشاید رشدی در اون اتفاق نخواهد افتاد. این رو هم اضافه کنیم که نباید این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید هم قرار داشته باشه چرا که برگ هاش میسوزن و زرد میشن.

گیاه زیبا و مقاوم

آگلونما از گیاهان آپارتمانی مقاوم

بریم سراغ یه گیاه دیگه یعنی آگلونما که یه گل همیشه سبز هست و شما هر چهار فصل سال میتونید اون رو داشته باشید و از زیباییش لذت ببرید چرا که این زیبارو یه گیاه بسیار مقاوم در برابر سرما هست و برای آب و هوای مختلف مناسبه چه محیط گرم باشه، چه کم نور و خشک و سرد پس با این حساب شما میتونید این گیاه خاص رو در هر نقطه ای ایران پرورش بدید.

از خوبی های دیگه این زیبارو میشه به تصفیه کنندگی هوا توسط اون اشاره کرد که به همین دلیل خیلی ها نگهداری از اون رو در اتاق خواب بسیار توصیه میکنن. در خصوص آبیاری این گل هم باید دقت کنید که خاکش خیلی مرطوب نباشه و خاک غرقاب نشه چون این موضوع باعث زرد شدن برگ های گیاه میشه. 

گیاه زیبا و مقاوم

شفلرا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که در برابر سرما بسیار مقاوم هست شفلراست که از برگ های براق و سبز چتری برخورداره که ظاهر بسیار زیبا و خاصی بهش بخشیدن به همین دلیل خیلی ها اون رو به اسم گیاه چتری هم میشناسن.

این زیبارو از شرایط نگهداری بسیاری راحتی برخورداره و شما میتونید اون رو در شرایط نوری مختلف حتی با وجود نور مصنوعی هم پرورش بدید پس در روزهای سرد و گرفته هم نگرانی از بابت رشد این زیبارو نخواهید داشت.

گیاه زیبا و مقاوم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • داود طنوریان ارسالی در

    گل های دیگری هستند مثل گل ارکیده وگل ختمی موفق باشید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها