|

گل های آپارتمانی با برگ رنگی/ لازم نیست برا شاخ کردن دکور سنگین هزینه کنی اینا کافیه

در این مقاله چندتا از گل های آپارتمانی با برگ رنگی رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در دکورتون از اون ها به خوبی استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه برای انجام ندادن خیلی از کارها که میشه انجام بشه عذر و بهونه ای وجود نداره مثلا در صورتی که شما گل و گیاه رو دوست دارید ولی توی خونتون به نگهداری از اون ها اقدام نمیکنید عذر و توجیهتون به هیچ وجه پذیرفته نیست که خب شاید بگید چرا؟ چون به نظرتون دلایلی شما برای امتناع از نگهداری این زیبارویان بسیار منطقیه ولی خب ما میگیم اینطور نیست چون گل و گیاه میتونن شرایطشون رو با ما وفق بدن مثلا در صورتی که شما از نگهداری خاک توی منزلتون زیاد خوشتون نمیاد میتونید به سراغ نگهداری از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند برید و اون ها رو توی آب و به راحتی در خونه پرورش بدید و از زیباییشون توی دکورتون استفاده کرده و لذت ببرید.

یا یه بهونه ی همیشگی که خیلی ها دارن رو بخواهیم مثال بزنیم وقت نداشتن هست یعنی در این بین یه عده میگن که به علت مشغله های زیادی که دارن وقت رسیدگی به گل و گیاه رو ندارن که خب عذر اون ها هم پذیرفته نیست چون در این بین ما گیاهان آپارتمانی کم دردسر رو داریم که شرایط نگهداری ازشون بسیار راحته و اصلا وقت زیادی نمیخواد و حتی در صورت فراموش کردن آبیاری اون ها برای یکی دو روز هم اتفاقی براشون نمیفته و باهاتون قهر نمیکنن. پس دیگه عذر و بهانه کافیه اگر گل و گیاه ندارید حتما به سراغشون برید و اگر هم دارید برای عید یه تنوع بدید و بیشترشون کنید مثلا میتونید از گل های آپارتمانی با برگ رنگی برای این منظور بهره بگیرید که در این مقاله میخواهیم چندتا از اون ها رو بهتون معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. 

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

کالیسیا از گل های آپارتمانی با برگ رنگی

کالیسیا رو میشه یکی از گیاهانی دونست که بومی مناطق گسترده ای هست مثلا از دریایی کارائیب بگیر تا آمریکای جنوبی و از تگزاس بگیر تا آمریکای مرکزی. در کل شما میتونید این گیاه رو در مناطقی که آب و هوای اون گرمسیری هست ببینید که فصل خشک رو به راحتی میتونه دووم بیاره که خب این موضوع نشون دهنده ی این هست که کالیسیا میتونه آبیاری نامنظم رو هم تحمل کنه و در برخورد با اون دچار آشفتگی نمیشه پس از این رو برای افرادی که فراموشکار هستن و یا مشغله ی زیاد وقت براشون باقی نمیذاره که به گل و گیاهشون برسن یه گزینه ی بسیار عالی بشمار میاد.

شما باید اون رو توی نور غیرمستقیم خورشید نگهداری کنید و ساقه هاش رو مدام هرس کنید تا رشد فشرده و پرپشتش دائمی باشه و حفظ بشه.

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

کوروتون از گل های آپارتمانی با برگ رنگی

کوروتون رو میشه یکی از درخشان ترین گیاهان در لیست برگ رنگی ها بشمار آورد، چون شاخ و برگ این گیاه زیبایی دارن که شاید هر کسی در عمرش یه بار فقط اون رو میبینه چرا که شما میتونید این گیاه عجیب و زیبا رو با برگ هایی به رنگ های نارنجی، زرد و قرمز روشن مشاهده کنید که اولش یه مقدار براتون طاقچه بالا میذارن که این به علت طبع گرمسیریشون هست اما بعد از این که به خونه ی جدید خودشون عادت کنن دیگه اونقدرا مراقبت خاصی لازم نخواهند داشت.

این گیاه رزیبارو بومی منطق گرمسیری و مرطوبه بنابراین از مه پاشی کردن مکرر لذت میبره و شما حتی میتونید از یه سینی سنگ ریزه و پر آب زیر اون استفاده کنید تا از این طریق رطوبت بالایی برای اون فراهم کنید که لازمه ی رشدش هست.

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

برگ بیدی از گل های آپارتمانی با برگ رنگی

برگ بیدی رو میشه از جمله گیاهانی بشمار آوورد که شرایط نگهداری اون بسیار راحته طور که هر فرد مبتدی میتونه به پرورش اون اقدام کنه و خوبی که داره این هست که خیلی به سرعت رشد میکنه و برای گلدون های آویز هم مناسبه و با وجود اون ها میتونه زیبایی بی حد و حصری رو از خودش به نمایش بذاره. 

برگ بیدی در اصل بومی گواتمالا و مکزیک جنوبی هست و به علت شرایط نگهداری آسونی که گفتیم طرفدارای بسیار زیادی داره. این گیاه دوست داره که بین دو آبیاری یه مقدار خاکش خشک باشه و از نور غیر مستقیم و روشن حسابی استقبال میکنه و سرعت رشد بسیار بالایی داره و شما میتونید در مدت زمان کوتاهی با وجود اون دکورتون رو حسابی زیبا کنید و از رنگ خاص برگ بیدی به عنوان یه نقطه ی کانونی در فضا استفاده کنید.

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

کوردیلین از گل های آپارتمانی با برگ رنگی

گیاه کوردیلین حس و حال آب و هوای گرمسیری رو به شما منتقل خواهد کرد. برگ های بلند و چرمی اون از رنگ های خاصی مثل صورتی، کرم، شرابی و سبز برخوردارن که همین تنوع رنگ در برگ های اون بسیار خاص و منحصر به فردش کرده. برخی از کوردیلین ها هستن که حتی با خوشه های انتهایی بزرگ هم توی اوایل تابستون شکوفا میشن اما در صورتی که اون ها رو توی باغچه و حیاط داشته باشید.

گل های آپارتمانی با برگ رنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها