|

طرز تهیه لوبیا پلو به روش رستورانی / یه طعم فوق العاده که باید حتما امتحانش کنی

توی این مطلب طرز تهیه لوبیا پلو به روش رستورانی رو یاد میگیری. از دستش نده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لوبیا پلو در کنار غذاهایی مثل کلم پلو، عدس پلو، زیره پلو و... جزو پلو مخلوط های خیلی محبوب بین ایرونی هاست. لوبیا پلو رو میشه با گوشت تکه ای، گوشت مرغ و گوشت قلقلی درست کرد که هر کدوم مزه خاص خودشون رو دارن.

لوبیا پلو به روش اصیل، با گوشت تکه ای آماده میشه که خیلی خوشمزه و لذیذه. اگه تا حالا لوبیا پلو رو توی رستوران سفارش داده باشی میدونی که این غذا به شیوه رستورانی مزه فوق العاده ای داره. توی این مطلب طرز تهیه لوبیا پلو به روش رستورانی رو بهتون آموزش میدیم. از دستش ندید.

Rice-and-beans-4

مواد لازم تهیه لوبیا پلو رستورانی

برنج 4 پیمانه

گوشت گوسفندی 300 گرم

لوبیا سبز 300 گرم

پیاز درشت یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

زردچوبه یک قاشق مرباخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

چوب دارچین یک عدد

نمک به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

Rice-and-beans-6

طرز تهیه لوبیا پلو رستورانی

مرحله اول

پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و پیازها رو با شعله متوسط تفت بدید.

مرحله دوم

تا پیاز سبک و کمی طلایی میشه، گوشت گوسفندی رو به صورت قیمه ای خرد کنید. گوشت رو به پیاز اضافه کرده و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کنه.

Rice-and-beans-5

مرحله سوم

زردچوبه، فلفل سیاه و چوب دارچین رو به گوشت اضافه کرده و حدود یک دقیقه تفت بدید. حالا رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و مخلوط کنید تا بوی خامی رب گرفته بشه.

مرحله چهارم

2 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد. سپس شعله گاز رو ملایم کنید تا گوشت بپزه.

Rice-and-beans-2

مرحله پنجم

در این فاصله، لوبیا سبز رو که از قبل شستید و آب اضافی اون خارج شده رو خرد کنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و لوبیا سبز رو کمی تفت بدید.

مرحله ششم

نیم ساعت پس از جوشیدن گوشت، لوبیا سبز تفت داده شده رو هم اضافه کنید. 10 دقیقه آخر پخت گوشت و لوبیا سبز، نمک و زعفران دم کرده رو هم اضافه کرده و هم بزنید. اجازه بدید آب اضافی گوشت تبخیر بشه.

مرحله هفتم

برنج رو که از قبل شسته و خیس کردید رو با مقداری نمک نیمه پز کرده و آبکش کنید. برای لوبیا پلو باید برنج رو زنده تر آبکش کنید تا حین دم کشیدن خمیر نشه.

Rice-and-beans-1

مرحله هشتم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت بذارید، روغن ریخته و ته دیگه دلخواهتون رو کف قابلمه قرار بدید. مقداری برنج آبکش شده داخل قابلمه بریزید و مقداری از مایه گوشتی هم به برنج اضافه کنید. مواد رو به آرومی مخلوط کرده و این کار رو تا تموم شدن برنج و گوشت ادامه بدید.

مرحله نهم

در قابلمه رو دم کنی بذارید و حرارت رو بعد از 10 دقیقه که متوسطه، ملایم کنید تا لوبیا پلو برای حدود 45 دقیقه دم بکشه. اواخر زمان پخت، کره یا روغن حیوانی روی پلو بریزید و سپس لوبیا پلوی رستورانی و خوشمزه رو داخل دیس بکشید و همراه سبزی خوردن، سالاد شیرازی و یا ترشی سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها