|

طرز تهیه کلم پلوی شیرازی به روش اصیل / طرفدارای پلو مخلوط این غذای عالی رو از دست ندن

کلم پلو همیه غذای فوق العاده خوشمزه ست که به شهر شیراز مربوط میشه. این پلو مخلوط رو با ترکیب برنج، کلم قمری و گوشت چرخ کرده درست میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه اهل غذا باشی و هر جا که میری دنبال غذاها و خوراکی های خوشمزه اون مکان بگردی، حتما می دونی خیلی از شهرهای ایران با چه غذاهایی شناخته میشن. مثلا تا حالا اسم آبگوشت کشک یا آبگوشت دودار به گوشت خورده؟ میدونی این غذا مخصوص اراکی هاست؟ یا مثلا می دونی قیمه نثار مربوط به شهر قزوین میشه؟ خورشت خلال کرمانشاهی رو تا حالا امتحان کردی؟ یخنی درگز رو چطور؟

کلم پلو هم یه غذای فوق العاده خوشمزه ست که به شهر شیراز زیبا مربوط میشه. این پلو مخلوط عالی رو با ترکیب برنج، کلم قمری یا کلم برگ و گوشت چرخ کرده درست میکنن. توی این مطلب طرز تهیه کلم پلوی شیرازی رو بهت آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باش.

kalampolo3

مواد لازم برای تهیه کلم پلوی شیرازی

برنج ۴ پیمانه

گوشت چرخ کرده 250 گرم

کلم قمری یا کلم برگ نیم کیلو

سبزی کلم پلو 200 گرم

پیاز متوسط یک عدد

آبغوره یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای کلم پلو براشون بپزی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

kalampolo1

طرز تهیه کلم پلوی شیرازی

مرحله اول

برنج رو از یک ساعت قبل می شوییم و خیس می کنیم. داخل قابلمه مناسب آب ریخته رو روی حرارت می ذاریم تا جوش بیاد. برنج رو داخل قابلمه می ریزیم و کمی بعد سبزی کلم پلو رو هم اضافه می کنیم. حدود 6 تا 8 دقیقه بعد وقتی که برنج نیمه پز شد آبکش می کنیم.

سبزی کلم پلو شامل شوید، جعفری، تره و ترخون میشه.

kalampolo5

مرحله دوم

کلم قمری یا کلم برگ رو خرد می کنیم. داخل یک ماهیتابه کمی روغن می ریزیم وقتی که داغ شد کلم ها رو به اون اضافه کرده و تفت می دیم. سپس نمک، فلفل و زردچوبه رو به اون اضافه کرده و کمی آبغوره یا آبلیمو می ریزیم و می ذاریم روی حرارت تا آب اون کشیده بشه. سپس از روی حرارت برمی داریم.

kalampolo6

مرحله سوم

پیاز رو رنده کرده و آب اون رو کامل می گیریم. پیاز رنده شده رو همراه نمک، فلفل و زردچوبه با گوشت چرخ شده مخلوط می کنیم و حسابی ورز میدیم تا یکدست و چسبناک بشه. دستهامون رو خیس کرده و از مواد گوشتی قلقلی هایی بزرگتر از فندق درست می کنیم.

مرحله چهارم

قلقلی ها رو داخل تابه و کمی روغن سرخ می کنیم. حالا قابلمه مناسبی رو روی حرارت قرار داده، روغن می ریزیم و ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه می ذاریم. برنج و سبزی و کلم سرخ شده رو لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم، روی اون رو روغن می دیم و دم می کنیم.

kalampolo4

مرحله پنجم

بعد از حدود 40 دقیقه که کلم پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مناسب می کشیم و قلقلی ها رو روی پلو قرار می دیم و با سالاد شیرازی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها