|

لوبیا پلو یه غذای اصیل که جون میده واسه مهمونی بپزی / طرز تهیه رستورانی و نکات پخت

معروف ترین پلو مخلوط ایرانی لوبیا پلوست. این غذای خوشمزه رو میشه به چند روش پخت. در این مقاله طرز تهیه لوبیا پلو رستورانی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- عده ای معتقدن هیچ غذایی مثل پلو و خورشت نمیشه و عاشق ترکیب کردن کته یا پلوی زعفرونی با انواع خورشت هستن. برخی دیگه هم علاقه ای به غذاهای پلویی ندارن و دوست دارن انواع خوراک و کوکو و... رو با نون میل کنن! یه عده هم تقریبا بین این دو گروه قرار می گیرن؛ کسانی که عاشق پلو مخلوط هستن. پلو مخلوط ها انواع خیلی زیادی دارن و اگر خوب و اصولی درست بشن، واقعا خوشمزه و لذیذن. شاید بشه گفت معروف ترین پلو مخلوط ایرانی لوبیا پلوست. این غذای خوشمزه رو میشه به شکل های مختلفی درست کرد اما ما توی این مقاله طرز تهیه لوبیا پلو رستورانی رو بهتون آموزش میدیم. با یه ته دیگ بی نظیر! پس تا پایان همراه ما باشید...

lubiapolo1

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو رستورانی

برنج 4 پیمانه

گوشت گوسفندی 200 گرم

پیاز درشت یک عدد

لوبیا سبز 300 گرم

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه یک قاشق مرباخوری

چوب دارچین یک عدد

پودر کاری یک قاشق مرباخوری

پودر زعفران یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

نمک به مقدار لازم

روغن یا کره حیوانی به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

lubiapolo2

طرز تهیه لوبیا پلو رستورانی

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. مقداری روغن داخل قابلمه مناسب ریخته و پیازها رو با شعله متوسط تفت می دیم.

مرحله دوم

تا پیاز سبک و کمی طلایی میشه، گوشت گوسفندی رو به صورت قیمه ای خرد می کنیم. گوشت رو به پیاز اضافه کرده و هم می زنیم تا گوشت تفت بخوره و رنگش تغییر کنه.

مرحله سوم

زردچوبه، فلفل سیاه، چوب دارچین و پودر کاری رو به گوشت اضافه کرده و حدود یک تفت می دیم. حالا رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و مواد رو مخلوط می کنیم تا بوی خامی مرغ گرفته بشه.

lubiapolo6

مرحله چهارم

سه لوان آب داخل قابلمه می ریزیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا آب جوش بیاد. سپس شعله گاز رو ملایم می کنیم تا گوشت بپزه.

مرحله پنجم

در این فاصله، لوبیا سبز رو که از قبل شستیم و آب اضافی اون خارج شده رو خرد می کنیم. داخل یک ماهیتابه کمی روغن می ریزیم و لوبیا سبز رو کمی تفت می دیم.

مرحله ششم

نیم ساعت پس از جوشیدن گوشت، لوبیا سبز تفت داده شده رو هم اضافه می کنیم. 10 دقیقه آخر پخت گوشت و لوبیا سبز، نمک و زعفران دم کرده رو هم اضافه می کنیم و هم می زنیم. اجازه می دیم آب اضافی گوشت تبخیر بشه.

مرحله هفتم

برنج رو که از قبل شسته و خیس کردیم رو آبکش می کنیم. برای لوبیا پلو باید برنج رو زنده تر آبکش کنیم تا حین دم کشیدن خمیر نشه.

lubiapolo7

مرحله هشتم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم، روغن می ریزیم و ته دیگه دلخواهمون رو کف قابلمه قرار می دیم. مقداری برنج آبکش شده داخل قابلمه ریخته و مقداری از مایه گوشتی هم روی برنج می ریزیم. مواد رو به آرومی مخلوط می کنیم. این کار رو تا تموم شدن برنج و گوشت ادامه می دیم.

مرحله نهم

در قابلمه رو دم کنی می ذاریم و می بندیم. حرارت رو ملایم می کنیم تا لوبیا پلو دم بکشه. اواخر زمان پخت، کره یا روغن حیوانی روی پلو می ریزیم و سپس لوبیا پلوی رستورانی و خوشمزه رو داخل دیس می کشیم و سرو می کنیم. نوش جان.

نکات پخت لوبیا پلو رستورانی

-اگر لوبیا پلو رو برای مهمون درست نمی کنید، حتما اون رو به روش کته درست کنید. آب گوشت رو بیشتر بریزید و وقتی پخت برنج رو داخل قابلمه گوشت اضافه کنید.

-لوبیا پلو رو علاوه بر گوشت گوسفند، با گوشت چرخ کرده و سینه مرغ هم می تونید درست کنید.

lubiapolo4

-استفاده از پودر گل سرخ و پودر زیره در پخت گوشت مزه دلپذیری به غذا میده.

-استفاده از پوره گوجه فرنگی به جای رب، مزه لوبیا پلو رو بهتر میکنه.

-بهتره در طبخ لوبیا پلو از برنج ایرانی استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی