|

زیره پلو با گوشت قلقلی بپز و از عطر و طعمش تا اوج ابرا برو/ دستورپخت سریع و راحت

توی این مقاله طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه به نام زیره پلو با گوشت قلقلی رو یاد می گیری که عطر و طعم بینظیری داره و باید بگم که خیلی جذابه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پلوهای مخلوط از محبوبیت زیادی برخوردارن. این غذا رو میشه با مواد اولیه متنوعی درست کرد و میشه گفت همشون هم خوشمزه از آب درمیان. پخت سریع اونها در مقایسه با پلو و خورشت باعث شده تا خیلی مورد توجه باشن و خلاقیت زیادی هم توی درست کردنشون میشه به خرج داد. لوبیا پلو، گشنیز پلو، کلم پلو، عدس پلو و... از انواع پلوهای مخلوط هستن که طعم خیلی خوبی دارن. توی این مقاله میخوام طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی رو بهت آموزش بدم که عطر و طعم بینظیری داره و برای دوستداران زیره هم واقعا جذابه. تا پایان همراه من باش...

zirepolo2

مواد لازم برای تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی

برنج ۴ پیمانه

زیره ۲ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

کره و روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای براشون زیره پلو با گوشت قلقلی بپزی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

zirepolo7

طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

از دو سه ساعت قبل برنج رو شسته و با کمی نمک داخل یک ظرف خیس می کنیم.

مرحله دوم

قابلمه ای با اندازه مناسب رو آب می ریزیم و روی شعله گاز می ذاریم تا به جوش بیاد. سپس برنج و مقداری نمک رو داخل آب جوش ریخته و بعد از اینکه نیم پز شد آبکش می کنیم.

zirepolo3

مرحله سوم

داخل قابلمه روغن ریخته و روی حرارت قرار می دیم. وقتی داغ شد ته دیگه مورد نظرمون رو کف قابلمه می چینیم. مقداری از برنج رو داخل قابلمه ریخته و کمی زیره روی اون می پاشیم و به همین ترتیب تمام برنج آبکش شده و زیره رو داخل قابلمه می ریزیم، دم کنی می ذاریم و به مدت 40 دقیقه زیره پلو رو دم می کنیم.

مرحله پنجم

تا پلو دم می کشه، پیاز رو پوست گرفته و رنده می کنیم. آب پیاز رو می گیریم و با گوشت چرخ کرده، زردچوبه و فلفل سیاه کاملا مخلوط می کنیم. کوفته قلقلی هایی به اندازه فندق درست می کنیم و کنار می گذاریم.

zirepolo1

مرحله ششم

ماهیتابه ای رو روی حرارت گذاشته و کمی روغن داخل اون می ریزیم. وقتی که داغ شد کوفته قلقلی ها رو داخل اون سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در اواخر زمان دم کشیدن زیره پلو، مقداری کره روی اون می ذاریم تا کره ذوب بشه. وقتی پلو دم کشید اون رو هم می زنیم تا کره با زیره پلو کاملا مخلوط بشه و داخل دیس می کشیم و روی اون هم کوفته قلقلی ها رو می چینیم.

-اگر دوست داری کوفته قلقلی ها داخل سس پخته بشه میتونی وقتی اونها رو از ماهیتابه درآوردی در همون ماهیتابه یک قاشق رب گوجه فرنگی بریزی و بعد از اینکه تفت خورد مقداری آب جوش، نمک و فلفل ریخته و کوفته قلقلی ها رو اضافه کنی و اجازه بدی به مدت 20 دقیقه بپزن.

zirepolo4

در این مقاله طرز تهیه زیره پلو با گوشت قلقلی رو باهم یاد گرفتیم که امیدوارم بپزی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا دستورهای زیادی هست که میتونی ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی