|

طرز تهیه لوبیا پلو به روش رستورانی / با این دستور یه ناهار خوشمزه و عالی بپز

لوبیا پلو معروفترین و محبوبترین پلو مخلوط بین ایرانی هاست. یه غذای اصیل و همه چی تموم که باید تا لوبیاهای سبز و تازه بهاری هست، حتما بپزیش.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شاید بشه گفت لوبیا پلو معروف ترین و محبوب ترین پلو مخلوط بین ایرانی هاست. یه غذای اصیل و همه چی تموم که هم توش گوشت داره، هم سبزیجات و میتونه کلی خوشمزه و لذیذ باشه. لوبیا پلو رو در کنار غذاهایی مثل ته چین، زرشک پلو با مرغ، خورشت قورمه سبزی و خورشت قیمه میشه واسه مهمونی هم درست کرد و میز پذیرایی رو جذاب و خوشمزه کرد!

اواسط بهار لوبیا سبزهای تازه به بازار میاد که جون میده واسه درست کردن لوبیا پلو. لوبیاهای ظریف و با کیفیت که زود می پزه و طعم عالی به غذاهات میده. توی این مطلب می خوام طرز تهیه لوبیا پلوی فرد اعلا رو به روش رستورانی بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

lubia-polo3

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو رستورانی

برنج 4 پیمانه

گوشت گوسفندی 300 گرم

لوبیا سبز 300 گرم

پیاز درشت یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

زردچوبه یک قاشق مرباخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

چوب دارچین یک عدد

نمک به مقدار لازم

کره 20 گرم

روغن به مقدار لازم

lubia-polo2

طرز تهیه لوبیا پلو رستورانی

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. مقداری روغن داخل قابلمه مناسب ریخته و پیازها رو با شعله متوسط تفت بدید.

مرحله دوم

تا پیاز سبک و کمی طلایی میشه، گوشت گوسفندی رو به صورت قیمه ای خرد کنید. گوشت رو به پیاز اضافه کرده و هم بزنید تا گوشت تفت بخوره و رنگش تغییر کنه.

مرحله سوم

زردچوبه، فلفل سیاه و چوب دارچین رو به گوشت اضافه کرده و حدود یک تفت بدید. حالا رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و مواد رو مخلوط کنید تا بوی خامی رب گرفته بشه.

lubia-polo6

مرحله چهارم

سه لیوان آب داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آب جوش بیاد. سپس شعله گاز رو ملایم کنید تا گوشت بپزه.

مرحله پنجم

در این فاصله، لوبیا سبز رو که از قبل شستیم و آب اضافی اون خارج شده رو خرد کنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و لوبیا سبز رو کمی تفت بدید.

مرحله ششم

نیم ساعت پس از جوشیدن گوشت، لوبیا سبز تفت داده شده رو هم اضافه کنید. 10 دقیقه آخر پخت گوشت و لوبیا سبز، نمک و زعفران دم کرده رو هم اضافه کرده و هم بزنید. اجازه بدید آب اضافی گوشت تبخیر بشه.

lubia-polo4

مرحله هفتم

برنج رو که از قبل شسته و خیس کردید رو نیمه پز کرده و آبکش کنید. برای لوبیا پلو باید برنج رو زنده تر آبکش کنید تا حین دم کشیدن خمیر نشه.

مرحله هشتم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت بذارید، روغن ریخته و ته دیگه دلخواهتون رو کف قابلمه قرار بدید. مقداری برنج آبکش شده داخل قابلمه ریخته و مقداری از مایه گوشتی هم روی برنج بریزید. مواد رو به آرومی مخلوط کرده و این کار رو تا تموم شدن برنج و گوشت ادامه بدید.

مرحله نهم

در قابلمه رو دم کنی بذارید و حرارت رو ملایم کنید تا لوبیا پلو برای حدود 45 دقیقه دم بکشه. اواخر زمان پخت، کره یا روغن حیوانی روی پلو بریزید و سپس لوبیا پلوی رستورانی و خوشمزه رو داخل دیس بکشید و همراه سبزی خوردن، سالاد شیرازی و یا ترشی سرو کنید. نوش جان.

lubia-polo7

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها