|

رازهای خوشمزه شدن لوبیا پلو / خیلی ساده این غذای عالی رو لذیذتر درست کن

توی این مطلب یاد میگیری لوبیا پلو رو چجوری بپزی تا از خوردنش سیر نشی. اگه میخوای بهترین لوبیا پلوی عمرت رو بپزی، این مطلب رو از دست نده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لوبیا پلو یه پلو مخلوط جذاب و خیلی پر طرفدار بین ایرونی هاست. این غذای خوشمزه رو میشه با گوشت تکه ای و یا سینه مرغ درست کرد و هر دو هم خیلی عالیه. اما پختن لوبیا پلو فوت و فنی داره که هر کسی نمیدونه. طرز پخت گوشت، ادویه های مناسب و نحوه پخت لوبیا سبز موضوعات مهمی هستن که اگه قواعدش رو بدونی، نتیجه کار بی نظیر میشه.

توی این مطلب بهت میگم لوبیا پلو رو چجوری بپزی تا از خوردنش سیر نشی. اگه میخوای این بار بهترین لوبیا پلوی عمرت رو بپزی و میل کنی، این مطلب رو از دست نده!

lubia-polo4

نحوه پخت گوشت برای لوبیا پلو

بعد از اینکه پیازهای رنده یا نگینی خرد شده رو سرخ کردی، تکه های گوشت رو به قابلمه اضافه کن و یک دقیقه تفت بده تا رنگش تغییر کنه. نیازی نیست تا گوشت رو زیاد تفت بدی چون این کار گوشت لوبیا پلو رو سفت میکنه. بهتره در طبخ لوبیا پلو از گوشت گوسفندی بدون چربی استفاده کنی. نکته دیگه اینکه برای پخت گوشت، آب ولرم بهش اضافه کن تا گوشت لطافت خودش رو از دست نده. بهتره نمک رو هم در اواخر پخت داخل قابلمه بریزی.

lubia-polo6

استفاده از لوبیا سبز بلانچ شده

اگه دوست داری رنگ لوبیا سبز در لوبیا پلو تیره نشه باید اون رو بلانچ کنی. برای این کار ابتدا لوبیا سبزها رو بشور و سپس خرد کن. داخل یک قابلمه آب بریز و روی حرارت بذار تا جوش بیاد. یک ظرف رو هم با آب و یخ پر کن.

وقتی آب جوش اومد لوبیا سبز رو داخلش بریز و 2 تا 3 دقیقه با کمی نمک و روغن زیتون بجوشون. سپس بلافاصله آبکش کرده و داخل آب یخ بریز. این شوک حرارتی باعث میشه تا طعم و رنگ لوبیا سبز حفظ بشه.

lubiapolo6

ادویه های لوبیا پلو

استفاده از چوب دارچین هنگام پخت گوشت، عطر خوبی به لوبیا پلو میده. ضمنا در هنگام دم کردن لوبیا پلو میشه از مقداری پودر گل محمدی، پودر زیره و پودر پاپریکا در هر لایه استفاده کرد.

زعفرون دم کرده هم که در انتها روی لوبیا پلو می ریزی عطر و طعم خیلی خوبی به لوبیا پلو میده. استفاده از مقداری فلفل سیاه و کمی فلفل قرمز (اگه طعم تند رو دوست داری.) لوبیا پلوی شما رو خوشمزه میکنه.

lubia-polo3

از کره آب شده استفاده کنید

وقتی لوبیا پلو رو داخل قابلمه ریختی و اون رو آماده دم کردن، کردی، استفاده از مقداری کره آب شده برای روی لوبیا پلو رو فراموش نکن. می تونید این کار رو در 10 دقیقه پایانی پخت لوبیا پلو انجام بدی. کره عطر و طعم بی نظیری به غذای شما میده و اون رو خوشمزه تر میکنه.

lubiapolo1

اگه به آشپزی علاقه داری، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها