|

طرز تهیه پوره سیب زمینی؛ یه ترکیب فوق العاده جذاب واسه کنار مرغ گریل و ماهی و استیک

درست کردن پوره سیب زمینی اصلا سخت نیست فقط کافیه چنتا نکته رو رعایت کنید تا در نهایت یه پوره خوشمزه و خوش طعم داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سیب زمینی جزء مواد غذایی محبوب می باشد که به شکل های مختلف مورد استفاده قرار میگیره از سیب زمینی سرخ شده که معروف ترینش هست بگیرید تا سیب زمینی تنوری و آبپز. سیب زمینی تو ترکیب غذا های مختلف هم استفاده میشه مثلا تو انواع سالاد ها یا خیلی از کوکو ها کاربرد داره. علاوه بر همه این هایی که گفتیم سیب زمینی به شکل پوره هم مورد استفاده قرار میگیره که توی این حالت، هم میتونه غذای اصلی باشه به خصوص برای بچه ها هم کنار غذا هایی مثل استیک، مرغ گریل شده، شنیسل مرغ، ماهی و یا بشقاب سبزیجات قرار بگیره که اتفاقا توی این مدل خیلی پرطرفداره.

توی این مطلب بهتون میگیم که چجوری یه پوره سیب زمینی خوشمزه درست کنید. البته درست کردنش اصلا سخت نیست فقط کافیه چنتا نکته رو رعایت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یه پوره سیب زمینی جذاب و خوشمزه داشته باشیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی 2 عدد

کره 50 گرم

شیر 1/2 پیمانه

جعفری 2 قاشق سوپخوری

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

classic_steakhouse_dinner_with_broccoli-6af92c407014670934e85b12d07dea4c

طرز تهیه پوره سیب زمینی

1- ابتدا باید سیب زمینی ها رو بپزید. سیب زمینی ها را با شیر یا با آب و شیر به صورت مساوی بپزید وقتی سیب زمینی را روی حرارت گذاشتید به میزانی که رویشان را بگیرد شیر یا مخلوط آب و شیر اضافه کنید کمی نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر یا حریره سیر هم بریزید تا خوش طعم تر بشه. میتونید سیب زمینی رو با آب بدون هیچ کدام از این ادویه ها هم بپزید. اما اگه پخت سیب زمینی با شیر و ادویه هایی که گفتیم صورت بگیره خیلی خوشمزه تر میشه. برای تهیه کوکو و کتلت هم میتونید سیب زمینی رو به همین صورت بپزید.

2- تا سیب زمینی داره میپزه کره رو از یخچال خارج کنید بذارید تو محیط آشپزخونه تا نرم بشه. بعد از اینکه سیب زمینی پخت پوستشو بگیرید و خوب له کنید. حالا کره، شیر، نمک و فلفل رو به سیب زمینی اضافه کنید روی حرارت ملایم قرار بدید خوب هم بزنید تا منسجم بشه. به همین راحتی یه پوره سیب زمینی خوشمزه خواهید داشت که میتونید به تنهایی یا کنار غذا های دیگه میل کنید. وقتی که داخل ظرف مورد نظر قرارش دادید با جعفری خرد شده تزئین کنید. پوره سیب زمینی رو میتونید با ماسوره هم فرم بدید که در این صورت بیشتر برای تزئین غذا های دیگه استفاده میشه.

30COOKING-MASHEDPOTATOES1-superJumbo

اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارید، اینجا دستورهای آشپزی، شیرینی و کیک پزی و دسرهای متنوعی هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها