|

سیب زمینی تنوری با دیپ پنیر؛ یه شام جذاب واسه عاشقان فست فود / درستش نکنی باختی!

در این مقاله طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ پنیره خیلی خوشمزه رو یاد میگیری که اگه یه بار امتحانش کنی میره توی لیست غذایی هفتگیت!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سال هاست که غذاهای فست فودی طرفداران زیادی پیدا کرده و تنوع بالا و روز افزون اونا باعث شده تا هر روز آدمای بیشتری جذب این غذاها بشن! درسته که زیاده روی در خوردن غذاهای فست فودی درست نیست و با مضراتی برای سلامتی ما همراهه ولی امتحان کردن گاه و بیگاه اونا تنوع خوبی به برنامه غذایی ما میده! غذاهایی مثل پیتزا، مرغ سوخاری و کنتاکی، ساندویچ و... واسه خیلی ها جذابن و نمی تونن ازشون به راحتی بگذرن. غذای فست فودی امروز که قصد داریم بهتون آموزش بدیم سیب زمینی تنوری با دیپ پنیره که خیلی خیلی خوشمزه ست و اگه یه بار امتحانش کنید میره توی لیست غذایی خانوادگی تون! پس تا پایان همراه ما باشید.

potato-chees3

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی زرد و پوست نازک 500 تا 700 گرم

فلفل سفید یا سیاه نصف قاشق چایخوری

پودر آویشن یک قاشق چایخوری

پودر پاپریکا 2 قاشق چایخوری

اورگانو 2 قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

روغن مایع 4 قاشق غذاخوری

پودر پنیر پارمسان 4 قاشق غذاخوری

potato-chees4

مواد لازم برای دیپ پنیر

آرد یک قاشق غذاخوری

کره 25 گرم

شیر یک و نیم لیوان

پنیر ورقه ای چدار یک بسته

نمک، فلفل سفید و آویشن به میزان دلخواه

potato-chees5

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ پنیر

مرحله اول

سیب زمینی ها رو کاملا شسته و با پوست به صورت خلالی درشت، تکه تکه می کنیم. مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می ذاریم تا به جوش بیاد.

مرحله دوم

سیب زمینی ها رو داخل آب جوش ریخته و 10 دقیقه زمان میدیم تا نیم پز بشن. اون ها رو آبکش کرده و بلافاصله داخل آب یخ می ریزیم. مجددا آبکش کرده و روی حوله کاغذی می ذاریم تا کاملا آب اضافه اون ها خشک بشه.

potato-chees6

مرحله سوم

ادویه ها شامل فلفل سفید یا سیاه، پودر آویشن، پودر پاپریکا، اورگانو و پودر سیر رو همراه روغن مایع و پودر پنیر پارمسان داخل یک کاسه بزرگ ریخته و کاملا مخلوط می کنیم. سیب زمینی های نیم پز شده رو داخل کاسه ریخته و مخلوط می کنیم تا مزه ها به خورد سیب زمینی ها بره.

مرحله چهارم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و سیب زمینی ها رو روی اون می چینیم. سینی رو داخل فر که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کردیم به مدت 45 دقیقه قرار می دیم تا سیب زمینی ها کاملا برشته بشن.

potato-chees1

مرحله پنجم

حالا باید دیپ پنیر رو آماده کنیم. کره رو داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار میدیم. سپس آرد رو اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت می دیم. بعد شیر رو در دو مرحله اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا مواد یکدست بشه.

مرحله ششم

یکی دو دقیقه بعد پنیر چدار رو اضافه کرده و هم می زنیم تا پنیر کاملا باز بشه. در صورت تمایل کمی نمک، فلفل سفید و آویشن هم اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن از روی حرارت برمی داریم.

مرحله هفتم

سیب زمینی تنوری رو از فر خارج کرده و کمی نمک روی اون می ریزیم و در کنار دیپ پنیر سرو می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها