|

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده بدون فر / روش پخت راحت با پف زیاد و طعم عالی

شاید توی خونه فر نداری ولی دوست داری کیک خونگی بپزی، خب جای نگرانی نداره. در این مطلب طرز تهیه کیک ساده شکلاتی بدون فر رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک پختن و درست کردن انواع شیرینی یه سرگرمی جذاب برای خیلی از خانوم ها و آقایون به حساب میاد. خانواده های زیادی هستن که سعی میکنن کیک و شیرینی مصرفی خودشون رو توی خونه درست کنن تا هم از نظر اقتصادی براشون به صرفه باشه و هم کیک و شیرینی سالم تر و کم کالری تری بپزن. کیک هایی که توی خونه میشه درست کرد، تنوع زیادی داره؛ کیک هویج و گردو یکی از بهترین کیک های خونگیه. همینطور کیک اسفنجی که خیلی راحت درست میشه و کیک یزدی که طعم عالی ای داره.

شاید تو جزو کسانی باشی که توی خونه فر ندارن ولی دوست دارن کیک خونگی بپزن، باید بگیم که جای نگرانی نداره و بدون فر هم میشه کیک درست کرد. در این مطلب طرز تهیه کیک ساده شکلاتی بدون فر رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-choclate5

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده بدون فر

آرد ۱٫۵ لیوان

تخم مرغ  ۳ عدد

شیر یک لیوان

شکر یک لیوان سرخالی

روغن مایع نصف لیوان

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

cake-choclate4

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده بدون فر

مرحله اول

از حدود نیم ساعت قبل مواد داخل یخچال رو خارج می کنیم تا هم دمای محیط بشن. آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و 2 تا 3 بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

شکر رو به همراه پودر کاکائو، روغن مایع و شیر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی کاملا مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.

cake-choclate3

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو شکسته و همراه با وانیل به مایه کیک شکلاتی ساده بدون فر اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم. آرد رو در چند مرحله و کم کم به مایه کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم. در این مرحله بهتره از لیسک استفاده کنیم و به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنیم تا پف کیک نخوابه.

مرحله چهارم

روی شعله زیاد گاز، شعله پخش کن می ذاریم تا کاملا داغ بشه. یک قابلمه مناسب رو انتخاب کرده و اون رو چرب می کنیم. یا کف قابلمه کاغذ روغنی پهن می کنیم. مایه کیک رو داخل قابلمه می ریزیم و اون رو روی شعله پخش کن می ذاریم. حرارت رو ملایم می کنیم و روی در قابلمه دم کنی می ذاریم.

cake-choclate2

مرحله پنجم

اجازه میدیم کیک شکلاتی ساده بدون فر حدود 40 تا 45 دقیقه روی حرارت ملایم گاز بمونه تا حسابی پف کنه و بپزه. بعد از اینکه کیک پخت اون رو از روی حرارت برمی داریم و از قالب خارج می کنیم.

مرحله ششم

وقتی کیک خنک شد، اون رو به شکل دلخواه برش می دیم و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و نوش جان.

cake-choclate7

اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، به صفحه آشپزی سایت شایانیوز سری بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها