|

گرفتن نفخ حبوبات / قورمه سبزی همونقدر که خوشمزست دل دردم داره که چاره‌اش اینجاست

نفخ حبوبات داخل غذا واقعا اذیت کنندست اما هر مشکلی یه راه حل داره و این موضع نیز با ترفن هیا مختلف به راحتی قابل کنترل هستش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب همه ما ایرانی ها عاشق خورشت ها هستیم. اصلا مگه میشه از قورمه سبزی گذشت یا قیمه نخورد. درسته که آبگوشت جان جزو خورشت ها به حساب نمیاد، اما این غذا نیز مورد علاقه بسیاری از ما ایرانی هاست و با سنتی بودنش حسابی حال می کنیم. ولی خب نکته ای که وجود داره اینه که همه غذاهای نام برده و خیلی از دیگر غذاهای ایرانی دارای حبوبات هستن و هیچ کس هم که دلش نمیخواد نفخ کنه چرا چون به شدت اذیت کنندست. اما چاره کار کجاست؟ بیخیال این خوشمزه ها بشیم یا اذیت شدن رو به جون بخریم؟ مطمئنید این دو راه تموم راه حل دنیاست؟ خب قطعا نه! راه چاره سومی هم وجود داره و اون اینه که میتونیم با استفاده از ترفند های خونه داری نفخ حبوبات رو گرفته و تا میزان بسیار خوب و قابل توجهی کنترلش کنیم. احتمالا بگین من که همیشه حبوبات رو از قبل خیس میکنم ولی بازم نفخ دارن، که خب در پاسخ باید بگی راههای دیگه ای هم وجود دارن که میتونن این مشکل گشای این مطلب باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیگر روش های گرفتن نفخ حبوبات آشنا بشیم.

گرفتن نفخ حبوبات

اینجوری از شر نفخ حبوبات خاص شو

1- دوست دارین بدونین رستوران داران چیکار میکنن؟ اونها بعد از خرید عمده حبوبات، اونها رو داخل آب جوش به مدت یک ساعت میجوشونن. بعدش تا حدود یک ساعت اونها رو داخل آب جوشیده قرار میدن تا حسابی خیس بخورند. بعد هم حبوبات رو استفاده کرده و داخل غذا میریزند. در واقع با این روش حبوبات پخته شده و بدون نفخ هستند. فقط یادتون نره اب جوشی که حبوبات داخلشون پخته شده دیگه اصلا قابل استفاده نیست چرا که نفخ حبوبات توسط اون گرفته شده.

گرفتن نفخ حبوبات

2- زودپز یکی از آسون ترین راه ها جهت مغز پخت کردن حبوبات  البته گرفتن نفخ اونهاست. خانوم هایی که حبوبات رو به شکل زیاد خریداری می کنند، میتونن اونها رو با زودپز پخته و سپس داخل فریزر بسته بندی کرده و نگهداری کنند. بعد هنگام درست کردن غذاهای مختلف حبوبات مورد نیاز رو برداشته و داخل غذا استفاده می کنند. با این روش زمان پخت غذا هم کوتاه تر میشه و آشپزی راحت تر! البته که فراموش نکنید حبوبات مختلف رو باید جداگانه داخل زودپز بیزید چرا که تایم پخت شون باهم متفاوته.

گرفتن نفخ حبوبات

3- یه موقع پیش میاد که تو سفر هستید و میخواین نفخ حبوبات رو بگیریم و زمان آشپزی رو هم کوتاه تر کنیم که خب در این شرایط میشه فلاسک رو پر آب جوش کرد و حبوبات رو داخل فلاسک ریخت. یه چند ساعتی صبر کنید و سپس حبوبات رو از فلاسک خارج کنید. آب جوش داخل فلاسک باعث میشه که نفخ حبوبات کمتر شده و بعد میتونی حبوبات رو بعد از گذشت چند ساعت خارج و مصرف کنید. هم حبوبات نرم تر شدن و هم نفخشون تا میزان مناسبی گرفته میشه که باعث دل درد نشن.

گرفتن نفخ حبوبات

4- جوش شیرین نکات مثبت زیادی داره. مثلا اینکه میتونه قند طبیعی حبوبات رو تجزیه کرده و از نفخشون کم کنه. برای رسیدن به این مطلب میتونید یه قاشق چایخوری جوش شیرین رو به آبی که در حال جوشیدنه اضافه کنید. البته آبی که حبوبات داخلش در حال پخت هستن. بعد حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین حبوبات خیس بخورند. بعد از گذشت 4 ساعت میتونید حبوبات رو خارج کرده استفاده کنید. بهترین کار اینه که حبوبات رو از شب قبل داخل آب گرم با جوش شیرین گذاشته و اینجوری حبوبات رو به خوبی نرم کنید.

گرفتن نفخ حبوبات

5- سرکه نیز از دیگر مواردی محسوب میشه که هم راه حل ساده ای هست شو هم تو همه خونه ها پیدا میشه. میتونید به هنگام خیساندن حبوبات داخلشون یک قاشق چایخوری سرکه ریخته و زمان پخت رو کاهش بدید. البته که به علاوه سرکه، آبلیمو هم به نرم تر شدن حبوبات و خوش طعم شدن غذا کمک خوبی داره.

گرفتن نفخ حبوبات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی