|

ترفند زود پختن حبوبات / مخصوص وقتایی که نخود لوبیای دیرپز گیرت اومده و زودپزم نداری

در این مقاله در خصوص ترفندهای زود پختن حبوبات صحبت کردیم که با استفاده از اون ها میتونید این مواد رو به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن بپزید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما به نوعی دوست داریم که کارامون رو در کمترین زمان ممکن انجام بدیم احتمالا رانندگی هم یکی از این کاراست و به همین علته که آمار تصادف بینمون خیلی زیاده که خب اینجاست که میگن عجله کاره شیطونه بنابراین بهتره که صبر و حوصله به خرج دادن رو هم در هر کاری چاشنی سرعت کنیم تا بهترین نتیجه رو بگیریم مثلا در مورد کارای خونه شاید شما تمیز کردن یخچال رو با سرعت و به قولی سرسری انجام بدید در حالی که وقتی نظافت اصولی یخچال رو انجام میدید دیگه شاید لازم نباشه زود به زود اون رو تمیز کنید و اینطوری فضای داخلی اون برای مدت زمان بیشتری تمیز میمونه پس صبر و حوصله به خرج دادن توی کارها این خوبیا رو هم داره.

حالا تو این مواقع برای این که کارها رو هم سریع، هم با دقت و هم اصولی انجام بدید ترفندها به دادمون میرسن چرا که با استفاده از اون ها که قبلا توسط عده ی زیادی تست و امتحان شدن میتونیم کارهامون رو گام به گام پیش ببریم و اینطوری توی زمان هم صرفه جویی کردیم و حتی شاید براتون جالب باشه که اعصابمون هم راحت تره حالا میپرسید چرا؟ مثلا تصور کنید که از بین بردن موی کله پاچه چقدر کار رو مخ و اعصاب خورد کنیه در حالی که با کمک ترفندها به راحتی انجام میشه و خیالمون از بابت این که یه موقع سر غذا مو پیدا نشه تو غذامون راحت میشه! حالا ما هم در این مقاله میخواهیم راجبه یه ترفند کاری و مفید دیگه صحبت کنیم یعنی ترفند زود پختن حبوبات اونم برای وقتایی که حبوباتتون دیرپزه و زودپزم ندارید، پس با ما همراه باشید.

ترفند زود پختن حبوبات

ترفند زود پختن حبوبات با فلاسک 

یکی از روش های آسون و سریع برای پختن حبوبات استفاده از فلاسکه البته که این روش برای وقتایی کاربرد داره که شما زمان کافی برای پختن حبوبات در اختیارتون باشه. در این روش شما باید حبوباتی رو که مدنظرتون هست داخل فلاسک بریزید و بعد روی اون ها آب جوش بریزید طوری که حبوبات به طور کامل با آب پوشونده بشن.

بعد در فلاسک رو ببندید و اون رو برای چند ساعت تو دمای محیط قرار بدید و بهش زمان بدید خواهید دید که بعد از یه تایمی حبوبات شما نرم شدن و پختن و برای این که از پخت کامل اون ها اطمینان حاصل کنید میتونید بعد از چند ساعت از فلاسک خارجشون کنید و تستشون کنید.

ترفند زود پختن حبوبات

ترفند زود پختن حبوبات با خیار

خیار دارای آنزیم هایی هست که سبب تجزیه و هضم فیبرهایی میشن که در حبوبات موجوده و خب این امر باعث میشه که حبوبات راحت تر و سریع تر بپزن پس میتونید از اون برای پخت حبوباتتون کمک بگیرید؛ برای استفاده از این روش هم کافیه که یه دونه خیار رو بشورید و از وسط نصفش کنید و بعد اون رو داخل قابلمه ای که حبوبات در حال جوش هستن بندازید و بذارید با اون ها قل بخوره تا راحت تر بپزن. این روش همچنین میتونه تا حدودی نفخ حبوبات رو هم بگیره.

ترفند زود پختن حبوبات

ترفند زود پختن حبوبات با زیره

یکی دیگه از راه هایی که برای پخت سریع و رفع کردن نفخ حبوبات وجود داره استفاده از زیره هست که در هر خونه ای پیدا میشه. در این روش شما باید یه کیسه ی پارچه ای رو کاملا با زیره پر کنید و موقع جوشیدن حبوبات اون رو داخل قابلمه قرار بدید تا باعث راحت تر پختن حبوبات بشه و این ماده همچنین ضد نفخ هم محسوب میشه و از این رو علاوه بر این که حبوباتتون باهاش سریع تر میپزن نفخشون هم از بین میره.

ترفند زود پختن حبوبات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی