|

راهنمای نظافت اصولی یخچال / اینجوری گام به گام شروع کنی یه سوراخ سنبه کثیفم نمیمونه

در این مقاله در خصوص نحوه ی شستن یخچال باهاتون صحبت کردیم و مراحل انجام این کار رو شرح دادیم تا براتون راحت تر بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سر و سامون بخشیدن به کارهای خونه واقعا وقت گیر هست و هر کسی دوست داره که با یه اجی مجی اونا رو تموم کنه چون اگر تو دور تمیز کردنشون بیفیتید یه عالمه چیز میز و جا هست توی خونه که یهو همه با هم تمیز کردن میخوان ولی در این بین یه سری از کارها وجود دارن که آدم هی از زیرشون قسر در میره و اونا رو به یه وقت دیگه موکول میکنه چون به نظرش از پسش برنمیاد و یا کار سختیه که خب در اینجور مواقع ترفندها به داد میرسن و خیلی جنگی و فشنگی هر کاری رو میشه با کمک اون ها به اتمام رسوند و نصفه و نیمه ول کردن کار اصلا معنایی نداره مثلا شاید شما از تمیز کردن موی کله پاچه به علت سخت بودن اون نفرت داشته باشید در حالی که میشه با یادگیری فوت و فن های این کار خیلی ساده از پسش بر اومد طوری که حتی فکرشو نمیکردید.

بنابراین وقتی که یه کار سخت براتون پیش میاد کافیه که با یه سرچ سوالتون رو از گوگل بپرسید و برای اون راه حل درست رو پیدا کنید. حالا یه وقت هایی هم هست که ما یه سری از کاها رو انجام میدیم و خب نتیجه هم میگیریم ولی به روش های قدیم در حالی که میشه راه های انجام یه کار رو آپدیت کرد مثلا تمیز کردن میله و چدن های روی گاز یکی از این مدل از کارهاست که یه خانوم همیشه انجامش میده و مواظبه این که این میله ها کثیف نشن ولی خب این کار زمانبره در حالی که با آپدیت کردن روش خودتون و یادگیری ترفندهای مناسب این کار میتونید زمانتون رو سیو کنید حالا در همین راستا و برای صرفه جویی در زمان میخواهیم در خصوص نحوه ی شستن یخچال یه سری راهنمایی ها بهتون کنیم تا روشتون رو در این زمینه آپدیت کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ی شستن یخچال

شستن یخچال رو از کجا شروع کنم؟

برای این که به شکل اصولی و دقیق یخچال رو تمیز کنید باید در وهله ی اول همه ی مواد غذایی موجود توی یخچال و فریزر رو خالی کنید تا اینجوری فضای راحت و کافی برای تمیز کردن داشته باشید. این رو هم بگیم که بهتره آخر هفته و یا قبل از این که خریدهای تازه کنید این کار رو انجام بدید.

موقعی که دارید یخچال رو خالی میکنید هم دقت کنید که اون چیزایی رو که بیشتر از سه ماهه مصرف نشدن و گوشه ی یخچال جا خوش کردن رو دور بندازید چون مسلما بعدا هم ازشون استفاده نمیکنید و تنها فضا رو اشغال کردن. این رو هم در نظر بگیرید که موقع تمیزکاری شاید مواد غذایی شما برای بیشتر از یه ساعت بیرون از یخچال بمونن بنابراین برای این موضوع هم یه فکری کنید تا یه وقت خراب نشن مثلا میتونید مرغ و گوشت های یخ زه رو داخل یه لگن بریزد و مواد غذایی دیگه رو درکنارشون قرار بدید تا با سرمای مرغ و گوشت سالم بمونن.

نحوه ی شستن یخچال

تمیز کردن کشو و قفسه ها

اولین جایی که در یخچال باید به سراغ تمیز کردن اون برید کشوها و قفسه ها هست که به طور معمول جدا شده و میشه اون ها رو خیلی راحت شست. دقت کنید که گذاشتن اون ها در ماشین ظرفشویی کار درستی نیست چون احتمال آسیب دیدن دارن بنابراین بهتره که توی دست و خیلی ملایم بشوریدشون.

برای این هم که لکه هاشون رو از بین ببرید میتونید از دو فنجون آب گرم همراه با یه قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق هم لیمو ترش استفاده کنید و این مواد رو با هم ترکیب کرده و بعد با استفاده از اسفنج نرم روی قفسه ها بمالید و در این حین حتما دستکش بپوشید که پوستتون چیزیش نشه و در انتها قفسه ها رو آبکشی کرده و بعد از خشک شدن در جای خودشون قرار بدید.

نحوه ی شستن یخچال

تمیز کردن سطوح داخلی

خیلی خوب میشد اگر یه شلنگ برمیداشتیم و تمام قسمت های داخلی یخچال رو باهاش میشستیم ولی خب نمیشه و شما باید این قسمت ها رو با استفاده از دستمال تمیز کنید اما باید به یه نکته ای در خصوص تمیز کردن قسمت های داخلی یخچال دقت کنید و اون اینه که در صورت استفاده از مواد شوینده ای که بو دارن ممکن هست که سطح بو رو جذب کرده و بعد به غذاها منتقلش کنه و همچنین این مواد به مرور عمر سطوح یخچال رو کاهش میدن!

بنابراین به جای اونها هم بهتره که از ترکیب یه فنجون سرکه سیب همراه با سه فنجون آب گرم استفاده کنید. همچنین در صورتی که یه لکه ی سخت دید هم میتونید با استفاده از خمیر دندون پاکش کنید که بوش هم مشکلی پیش نمیاره. قسمت داخلی در در هم فراموش نکنید و بین درزها و واشر رو هم دستمال بکشید.

نحوه ی شستن یخچال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی