|

میز پذیرایی عید نوروز رو با شیرینی پاپیونی کامل کن / طرز تهیه همراه با فوت و فن پخت

شیرینی پاپیونی یکی از شیرینی های خشک مناسب عید نوروزه که بافت سبکی داره و خیلی هم پرطرفداره. توی این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چیزی به عید نوروز نمونده و اگر میخوای شیرینی این ایام رو خودت درست کنی، دیگه باید دست به کار خرید ملزومات شیرینی پزی بشی و با عشق شروع کنی! شیرینی های خشک زیادی هست که ماندگاری بالایی دارن و مناسب عید نوروز هستن. شیرینی هایی مثل شیرینی کشمشی، شیرینی نارگیلی، شیرینی اتریشی و... یکی دیگه از شیرینی های خشک مناسب عید نوروز که بافت سبکی داره و خیلی هم پرطرفداره، شیرینی پاپیونی هست که خیلی مواد اولیه کم و ساده ای داره و بسیار هم خوشمزه میشه. توی این مقاله طرز تهیه شیرینی پاپیونی رو بهتون آموزش میدیم که امیدواریم درست کنین و لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید...

papiuni2

مواد لازم برای تهیه شیرینی پاپیونی

آرد سفید الک شده ۲۵۰ گرم

کره ۲۲۵ گرم

آب نصف پیمانه

نمک نصف قاشق چایخوری

پودر قند به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

مرحله اول

برای درست کردن شیرینی پاپیونی ابتدا باید خمیر هزارلا درست کنیم. به این منظور کره به دمای محیط رسیده رو در کاسه میریزیم و خوب هم میزنیم تا نرم بشه. آرد رو دو بار الک کرده و به همراه نمک داخل سینی میریزیم و وسط اون رو گود میکنیم.

papiuni4

مرحله دوم

۱۰۰ گرم از کره رو به همراه آب وسط آرد ریخته و به آرومی با دست مخلوط میکنیم تا خمیر بشه. خمیر رو داخل کیسه گذاشته و در جای گرم به مدت حدود ۲ ساعت استراحت میدیم.

مرحله سوم

بعد از ۲ ساعت، خمیر رو از کیسه بیرون آورده و با چاقو به شکل مثبت (+) روی خمیر برش میزنیم و آن رو آروم با وردنه باز میکنیم. باقیمونده کره رو وسط خمیر باز شده ریخته و چهار طرف خمیر رو روی کره برمیگردونیم.

مرحله چهارم

خمیر رو با وردنه به شکل مستطیل باز کرده سپس اون رو چهار لا میکنیم و روی هم میاریم. مجددا با وردنه خمیر را باز میکنیم. این کار رو ۵ بار تکرار کرده و هر بار خمیر رو ۲ تا ۴ تا روی هم باز و بسته میکنیم تا کاملا مخلوط بشه. باید یک بار خمیر رو از طول و یک بار از عرض باز و بسته کنیم.

papiuni3

مرحله پنجم

پس از این مراحل، خمیر رو حدود ۳۰ دقیقه استراحت میدیم سپس مجددا اون رو ۴ تا ۵ بار باز و بسته میکنیم و خمیر رو به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال میذاریم.

مرحله ششم

خمیر رو به ضخامت نیم سانتی متر باز کرده و به شکل مربع یا مستطیل های کوچیک میبریم. وسط برش ها رو یک یا دو پیچ میدیم.

papiuni5

مرحله هفتم

فر رو با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم میکنیم. سینی فر رو چرب کرده و کف اون کاغذ روغنی پهن میکنیم. شیرینی ها رو روی سینی فر با فاصله از هم میچینیم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار میدیم.

مرحله هشتم

شیرینی ها رو از داخل فر در آورده و بعد از اینکه کاملا خنک شد روی اونها پودر قند الک می کنیم. در صورت تمایل میشه از شهد به جای پودر قند استفاده کرد.

فوت و فن پخت شیرینی پاپیونی

-برای درست کردن شیرینی پاپیونی میشه از خمیر هزارلا آماده هم استفاده کرد. بعد از اینکه یخ خمیر آب شد و از حالت سفتی دراومد، اون رو برش بزنید و بقیه مراحل درست کردن شیرینی پاپیونی رو طی کنید.

-هنگام استفاده از خمیر هزارلا آماده، اون رو زمان زیاد در هوای آزاد قرار ندید. چون کار کردن باهاش سخت میشه.

-می تونید برای تزیین شیرینی پاپیونی از پودر نارگیل و پودر پسته هم استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی