|

شیرینی کشمشی نوستالژیک ترین خوراکی عید نوروز/ روش پخت راحت و اندازه ها با لیوان

شیرینی کشمشی یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه و خاطره انگیز عید نوروزه که توی این ایام روی میز پذیرایی خیلی از خونه ها دیده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید نوروز با خودش کلی حس و حال خوب و تازه رو به همراه داره. آدما کارهایی رو واسه عید انجام میدن که هیچوقت دیگه به فکرش نمیفتن. مثلا خونه تکونی میکنن، تخم مرغ رنگی درست میکنن، شیرینی نخودچی و نارگیلی میپزن. شیرینی کشمشی هم یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه و خاطره انگیز عید نوروزه که توی این ایام روی میز پذیرایی خیلی از خونه ها دیده میشه. این شیرینی خیلی سریع و راحت درست میشه و خیلی هم ترد و خوشمزه ست. توی این مقاله میخوام طرز تهیه شیرینی کشمشی رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من باش...

SHIRINIKESHMESHI2

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

آرد قنادی ۲ لیوان

پودر قند یک و نیم لیوان

کشمش نصف لیوان

تخم مرغ  ۲ عدد

کره ۱۵۰ گرم

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

وانیل نوک قاشق مرباخوری

SHIRINIKESHMESHI6

دستور پخت شیرینی کشمشی

مرحله اول

کره و تخم مرغ رو از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط آشپزخانه بشن. کشمش ها رو شسته و آبکش می کنیم و میذاریم آب اون خشک بشه.

مرحله دوم

در این مرحله کره رو که نرم شده داخل یک کاسه می ریزیم و پودر قند رو به اون اضافه می کنیم. با همزن برقی 5 دقیقه این دو ماده رو می زنیم تا به مایع کرم رنگ و کشداری تبدیل بشه.

SHIRINIKESHMESHI4

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها رو با فاصله یک دقیقه به مخلوط پودرقند و کره اضافه می کنیم و همچنان با همزن برقی هم می زنیم. وانیل رو هم اضافه کرده و یک دقیقه دیگه هم می زنیم.

مرحله چهارم

کشمش ها رو هم به مایه شیرینی اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم. فر رو با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می ذاریم گرم بشه.

SHIRINIKESHMESHI3

مرحله پنجم

آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. این مخلوط رو کم کم به مایه شیرینی اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا یکدست بشه.

مرحله ششم

داخل یک قالب بزرگ رو کاغذ روغنی پهن کرده و از مایه شیرینی به اندازه گردو با قاشق برداشته و با فاصله روی کاغذ می ریزیم. قالب رو داخل فر می ذاریم تا شیرینی کشمشی خوشمزه ما بپزه.

SHIRINIKESHMESHI5

مرحله هفتم

بعد از حدود 12 دقیقه وقتی دور شیرینی کشمشی طلایی شد شیرینی آماده شده و میشه از فر خارج کرد.

نکات پخت شیرینی کشمشی

-اگر شیرینی نرم دوست داری، حدود 10 تا 12 دقیقه برای پخت کافیه ولی اگه دوست داری شیرینی کشمشی خشک و ترد داشته باشی حدود 20 تا 22 دقیقه زمان برای پخت لازمه.

-برای اینکه کشمش ها داخل خمیر ته نشین نشن، اونها رو پس از آبکشی با مقداری آرد مخلوط کرده و بعد به مایه شیرینی اضافه می کنیم.

SHIRINIKESHMESHI7

-برای خوشمزه تر شدن شیرینی کشمشی میشه از کمی گردوی خرد شده داخل خمیر استفاده کرد.

-بعد از خارج کردن شیرینی از فر اجازه میدیم شیرینی کاملا خنک بشه بعد اونها رو از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی کشمشی رو باهم یاد گرفتیم. اینجا میتونی طرز تهیه شیرینی بهشتی رو ببینی و اگر دوست داشتی درست کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی