|

طرز تهیه قورمه سبزی لعاب دار و رستورانی / مزه خاص محبوبترین غذای ایرونی رو تجربه کن!

در این مقاله دستور پخت خورش قورمه سبزی لعاب دار و خوشمزه رو آموزش میدیم که طعم عالی و بی نظیری داره. حتما امتحانش کن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش های اصیل ایرونی یکی از دیگری خوشمزه تر هستن ولی بعضی از این خورش ها معروفتر و محبوبتر از بقیه هستن. مثلا کمتر کسی هست که خورش قورمه سبزی دوست نداشته باشه. یا خورش قیمه هم خیلی پر طرفداره. یکی دیگه از خورش های سنتی ایرونی که خیلی ها دوسش دارن، خورش فسنجونه. ولی باید برگردیم به محبوب ترین و خوشمزه ترین خورش که اگر فوت و فن پختش رو رعایت کنید، طعم بی نظیری داره؛ خورش قورمه سبزی که توی این مقاله بهتون آموزش میدیم، به سبک رستورانی آماده میشه و طعمش عالیه. تا پایان همراه ما باشید.

ghormesabzii4

مواد لازم برای تهیه خورش قورمه سبزی

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

سبزی خورشتی پاک شده و شسته شده 500 گرم

لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی ۲۰۰ گرم

پیاز یک عدد

سیر ۲ حبه

لیمو عمانی ۴ عدد

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آب به میزان لازم

روغن به میزان لازم

این میزان مواد اولیه برای 5 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش قورمه سبزی بپزی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

ghormesabzii6

طرز تهیه خورش قورمه سبزی

مرحله اول

از حداقل 5، 6 ساعت قبل لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی رو بشورید و خیس کنید تا نفخش از بین بره و بعد از پخت، بافت نرمی پیدا کنه.

مرحله دوم

پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل قابلمه مناسب خورش، با مقداری روغن تفت بدید تا سبک و طلایی بشه. سیر رو هم له کنید و به پیاز اضافه کنید، .قتی عطر سیر بلند شد، گوشت گوسفندی رو خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

ghormesabzii1

مرحله سوم

گوشت رو تفت بدید تا رنگش تغییر کنه. سپس لوبیا رو آبکش کنید و همراه گوشت یکی دو دقیقه تفت بدید. بعد 5 لیوان آب جوش و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا خورش به جوش بیاد، سپس حرارت رو کم کنید تا گوشت و لوبیا بپزه.

مرحله چهارم

لیمو عمانی ها رو داخل آب گرم قرار بدید تا تلخی اون گرفته بشه. سبزی ها رو ساطوری خرد کنید و داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و سبزی خورشتی رو داخلش تفت بدید تا آبش کشیده و سرخ بشه.

ghormesabzii3

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت وقتی که گوشت و لوبیا نیم پز شد، سبزی سرخ شده رو به قابلمه خورش اضافه کنید و هم بزنید و اجازه بدید آروم بجوشه.

مرحله ششم

حدود 45 دقیقه بعد، لیمو عمانی رو به خورش قورمه سبزی اضافه کنید. نمک خورش رو تست کنید و اگر نیاز داشت اضافه کنید. مقداری فلفل سیاه هم داخل خورش قورمه سبزی بریزید.

مرحله هفتم

وقتی گوشت و لوبیا کاملا پخت و خورش جا افتاد، وقتشه تا خورش قورمه سبزی رو همراه کته سرو و نوش جان کنید.

ghormesabzii7

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستور غذاهای خوشمزه از سراسر ایران و حتی جهان وجود داره که می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی